Skocz do zawartości




- - - - -

ke-jet, wtrysk gazu.


111 odpowiedzi w tym temacie

#71 Offline   benchi


  • Postów: 53
  • Na forum od: 07 sie 2009
  • Miejscowość: J-L
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W126 280SE

Napisano 08 stycznia 2013 - 08:49

Trochę pogrzebałem i znalazłem AEB377 ale jest dosyć drogie.
Zna ktoś coś innego co ma podobne działanie?



#72 Offline   benchi


  • Postów: 53
  • Na forum od: 07 sie 2009
  • Miejscowość: J-L
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W126 280SE

Napisano 08 stycznia 2013 - 09:53

Ale tak na zdrowy rozsądek skoro ciśnienie nie pokona oporu wtrykiwaczy to i nie pokona sprężyny zaworu przelewowego co oznacza, że paliwo nie będzie krążyć w układzie. Stojące paliwo będzie smarować układ ale już go nie schłodzi.

#73 Offline   ed.die


  • Postów: 37
  • Na forum od: 25 maj 2008
  • Miejscowość: Brodnica
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CL 420

Napisano 15 stycznia 2013 - 00:05

Bialy zle pisze. jak mozna obnizyc cisnienie paliwa na pompie? Potrzebny bylby konkretny opornik.
Stop-ke zmienia sygnal do nastawnika elektro-hydraulicznego znajdujacego sie na rozdzielaczu paliwa. obniza cisnienie w calym ukladzie. na tyle zeby nie otwieraly sie wtryskiwacze. czyli paliwo krazy calyczas w ukladzie od zbiornika do zbiornika. wystarczy zrzucic powrot benzyny przy pracy na lpg. pailiwo wraca.

Użytkownik ed.die edytował ten post 15 stycznia 2013 - 00:11


#74 Offline   Jacek.szewczyk


  • Postów: 43
  • Na forum od: 26 lis 2008
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 16 stycznia 2013 - 15:29

Ciekawy temat znalazłem na forum Audi. Trochę brak szczegółów, ale są zdjęcia, jak chłopak zamontował do Audi na mechanicznym wtrysku Staga 4, który chodzi półsekwencyjnie:
http://www.audiklub....504142#p1504142

#75 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 18 stycznia 2013 - 21:27

Faktycznie - mało to mało powiedziane, nie ma żadnych danych.

Jeżeli wtryskiwacze lpg będą przed przepustnicą to nie potrzeba kompensacji i wystarczy stałe ciśnienia na reduktorze. Czy wtedy też ciśnienia za reduktorem będzie się zmieniać i będzie potrzebna korekcja od ciśnienia?

#76 Offline   Jacek.szewczyk


  • Postów: 43
  • Na forum od: 26 lis 2008
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 19 stycznia 2013 - 11:44

Cały problem polega chyba na stworzeniu czasu wtrysku. Chłopak w Audi pisze o specjalnym impulsatorze, tylko czym go sterować, można potencjometrem położenia przepustnicy, ale pewnie lepiej dołożyć do kolektora ssącego dodatkowy czujnik podciśnienia w dolocie, który pokazywałby faktyczne obciążenie silnika. Nie znam dobrze Staga 4 i ciężko coś dokładnie powiedzieć.

Jeszcze tak myślę, jakby te wtryskiwacze lpg zamontować przed przepustnicą, to pewnie trzeba będzie jakoś korygować ciśnienie lub czas wtrysku, żeby zachować dobrą proporcję paliwa do powietrza. Ciśnienie w dolocie będzie się zmieniać zależnie od obciążenia silnika, fajnie to widać na ekonomizerze na zegarach. Jeszcze jest duże ryzyko wystrzału gazu, przy „cofającym się płomieniu”, bo duża część kolektora ssącego będzie wypełniona mieszanką. W omvl xxi c tak to wymyślili, że podawany gaz reguluje się za pomocą czasu otwarcia wtrysków i dodatkowo ciśnieniem na reduktorze, który steruje się podciśnieniem z dolotu.

#77 Offline   mariuszpoc


  • Postów: 545
  • Na forum od: 19 sty 2009
  • Miejscowość: Bochnia
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 16 czerwca 2013 - 14:43

Wyświetl postUżytkownik PiotrGo dnia 13 listopada 2012 - 14:58 napisał

Pochwalę się swoją instalacją sekwencyjną w M103 opartą o sterownik Bigas GIS (klon OMVL DREAM XXI-C).
Wtryski OMVL REG FAST, reduktor LR IG1.
Podłączone sygnały: obroty, lambda, MAP. Jak będę miał chwilę wolnego to jeszcze podłączę przełącznik cut-off (dorabiany).



Czyli w swoim Setupie nie korzystasz z sygnału położenia klapy w przepływomierzu? Zamiast tego dołozyłeś MAPsensor czyli czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym?

#78 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 18 czerwca 2013 - 19:32

Jacek,

Ja miałem kiedyś od kolegi niby rozwalony reduktor od sekwencji. Dokupiłem do niego dwa używane walteki 30 i próbowałem podłaczyć pod swoje efi. Co dziwne dla mnie to silnik zapalił tylko strasznie kulał ale nie gasł. Dodanie gazu go zadusiło.
Elektrozawory nie były gorące pomimo braku P&H(oryginalnie wtryskiwacze pb mają 12ohm).
Mam programator i kasownik i zdeasemblowany wsad od ecu którego używam ale postanowiłem już nie tracić czasu na analizę i tłumaczenie co autor miał na myśli.
Do naszych aut potrzebny jest prosty nastawnik i generator czasu wtrysku.
Dlatego tworze własne takie urządzenie oparte o maf oplowski(tanie i wtyczki można normalnie dostać).
Przy używaniu map potrzebny jest jeszcze mat i skomplikowane obliczanie korekcji(ta metoda teoretycznie wylicza ile silnik pochłania powietrza i do tego liczy ile potrzeba paliwa).
Wstępne testy są obiecujące.

#79 Offline   PiotrGo


  • Postów: 253
  • Na forum od: 31 sty 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 24 czerwca 2013 - 21:58

Wyświetl postUżytkownik mariuszpoc dnia 16 czerwca 2013 - 14:43 napisał

Czyli w swoim Setupie nie korzystasz z sygnału położenia klapy w przepływomierzu? Zamiast tego dołozyłeś MAPsensor czyli czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym?

Mapsensor jest wbudowany w sterownik bigas, nic nie dokładałem.

#80 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 30 czerwca 2013 - 19:21

Panowie,

Ktoś sprawdzał/wie jak różni sie praca silnika w trybie 2 sekwencji wtrysku na obrót od 1 ale dwa razy dłuższej?
Legenda:
0.5 wtrysku na obrót to pełna sekwencja(1 impuls tylko przy fazie ssania)
1 wtrysk - group (synchroniozowany z wałkiem rozrządu albo nie)
2 wtryski - full group (czyli wszystkie wtryskiwacze razem co pół obrotu)








Podobne tematy Zwiń