Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Układ chłodzenia - wysoka temperatura



69 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   miro.mp


  • Postów: 47
  • Na forum od: 05 lis 2008
  • Miejscowość: Nowy Targ, Dobczyce

Napisano 17 listopada 2008 - 20:05

Witam

Przeczytałem kilka razy na temat układu chłodzenia, i postanowiłem zmienić termostat. Kupiłem nowy termostat za 34 zł (produkcji włoskiej) wymieniłem, zalałem płynem, odpowietrzałem układ (jak opisywali czynność uczestnicy forum) i
silnik się grzeje do 120 stopni, węże zimne i chłodnica też, płynu nie ubywa w zbiorniczku.
Założyłem z powrotem stary termostat - dzieje się tak samo.
Przed wymianą temperatura silnika około 60 stopni, jazda pod góre 80 - 100, zjazdy poniżej 60.
co jest
Nowy termostat wadliwy ?
Coś nie tak zrobiłem ?
Czy coś jeszcze do wymiany ?

[ Dodano: Pon Lis 17, 2008 20:05 ]
Rozwiązałem problem.

Przy zalewaniu płynu , przy kolejnej próbie, zdjąłem górny gumowy wąż z chłodnicy, i zalewałem aż , zaczęło się przelewać ( cieknąć z górnego wylotu chłodnicy).

Teraz temperatura jest w granicach 85 stopni, przy podjazdach stromych dochodzi na 95,
przy zjazdach spada na 82 stopnie.
Test przeprowadzony na odcinku Kraków - Zakopane, dystans około 60 km, temperatura + 5 stopni.



#2 Offline   grreg


  • Postów: 23
  • Na forum od: 20 lip 2007
  • Miejscowość: Nysa

Napisano 19 listopada 2008 - 07:55

1. wyjmij całkowicie termostat
2. jeżeli wykonasz pkt 1 i dalej się grzeje i węże zimne (ważne) tzn. pompa wodna kaput
3. jeżeli nie 2 to nie wiem :grin:

#3 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 07 lutego 2009 - 23:47

Witam
Dołączam do tematu.

Witam po raz ponownie :!:

Problem polega na wysokiej temperaturze płynu chłodniczego w aucie. nie potrzebuję webasto - aby szybko było ciepło :) W czasie jazdy czy po mieście, czy po trasie - teraz wróciłem do Białegostoku z Ciechanowa - 350 KM poszło jak nic - jazda w 1 stronę 90 - 110 Km/h - płyn na poziomie 90* z powrotem deczko szybciej - taka sama temperatura, mam uszkodzony czujnik, o czym wiem - przez co nie załącza się wentylator - ominąłem to podłączając przewód zakończony włącznikiem manualnym umieszczonym miedzy siedzeniami (bo tak wygodnie). Przy załączonym wentylatorze na chłodnicy i jeździe naprawdę spokojnej - 90km/h w trasie temperatura 80* - 90*max. Przewody zostały sprawdzone i są OK, pompa ładnie daje cyrkulację - zatem chłodnica ? Ubywało mi płynu na trasach i w mieście - ale kiedy manualnie włączam w/w wentylator na chłodnicy - to już nie ubywa - wg. mnie spowodowane to było parowaniem. Jak mogę sprawdzić chłodnicę (jest sucha) - czy mógł osadzić się w niej jakiś kamień i przez co blokuje dobrą cyrkulację płynu ? Czy mógłbym ja wymontować i zalać jakiś produkt, który by mi ja oczyścił ? A jeśli błędnie myślę, to co w tym wypadku począć ?

btw. Jeśli mógłbym ja oczyścić czymś, to z pewnością środkiem, który nie reaguje z aluminium...

/Pozdrawiam

#4 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 lutego 2009 - 00:21

Yaba napisał:

płyn na poziomie 90*

No to jest ok przeciez

Yaba napisał:

w trasie temperatura 80* - 90*max

A ile kolega chce miec ??

[ Dodano: Nie Lut 08, 2009 00:21 ]

Yaba napisał:

minąłem to podłączając przewód zakończony włącznikiem manualnym umieszczonym miedzy siedzeniami (bo tak wygodnie)

Najwygodniej to zmienić termowłącznik :!:

#5 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 08 lutego 2009 - 00:45

W jakch granicach temeratury powinien byc płyn wg. kolegi, koro wentylatorem zbijam go maxymalnie do 85* ? Czy nie powinna byc temperatura nizsza ? Po odpaleniu silnika (bo zanim rusze to pracuje u mnie około 3 minut), nagrzewa sie do 100, w trasie ledwo uzyskuje wentylatorem 85* - 90* - i to jest normalne ?

#6 Offline   tygrys


  • Postów: 97
  • Na forum od: 29 paź 2008
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 08 lutego 2009 - 09:05

Yaba-po przepłukaniu środkliem odkamieniającym mozesz mieć sito w chłodnicy .musisz to brać pod uwagę.

#7 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 08 lutego 2009 - 10:45

dlaczego od razu sito ?

Zawsze można np. na ORLENIE w białym na wyjeździe na Bielsk kupić środek za 4.99PLN, który załata małe otworki, ewentualnie - jak ta chłodnica nie zdaje egzaminu - to kupić nową - a zanim kupić nową, to już można ta niby podziurawić tym środkiem ?

Ogólnie to poczekam jeszcze na komentarze innych użytkowników forum, wszystkie rady się przydadzą.

/pozdro

#8 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 08 lutego 2009 - 11:01

Yaba napisał:

Po odpaleniu silnika (bo zanim rusze to pracuje u mnie około 3 minut), nagrzewa sie do 100,

Jeżeli jest tak jak piszesz to dupa blada. Żaden silnik w ciągu trzech minut przy sprawnym układzie chłodzenia nie jest w stanie doprowadzić płyn do 100 stopni. Obym się mylił ale coś mi tu uszczelką śmierdzi pod głowicą lub/i zapowietrzonym (zapowietrzającym) się układem chłodzenia. Warto jeszcze sprawdzić przewody płynu dorzeźbione do ogrzewania ustrojstwa LPG.

#9 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 lutego 2009 - 11:27

Yaba napisał:

bo zanim rusze to pracuje u mnie około 3 minut), nagrzewa sie do 100


wczesniej o tym nie było mowy

[ Dodano: Nie Lut 08, 2009 11:27 ]

Yaba napisał:

koro wentylatorem zbijam go maxymalnie do 85*

no i niżej nie zbijesz bo termostat się zamyka :)

#10 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 08 lutego 2009 - 11:52

jackie01 napisał:

no i niżej nie zbijesz bo termostat się zamyka

To prawda, ale wentylator dmucha powietrzem bo silniku, co zawsze trochę zbija temperaturę. Choć Jak wspomniałeś 85 st to bardzo optymalna temperaturka dla silnika.
To tak jak zimne piwko na kaca ;-)








Podobne tematy Zwiń