Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Stukanie przy ruszaniu, zmianie biegu



33 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   Radek83


  • Postów: 12
  • Na forum od: 22 paź 2014
  • Miejscowość: Nowe Miasto Lubawskie
  • Mercedes:W201 2.2D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 października 2014 - 22:55

melfio czytałeś moje posty wyżej,no ten przegub wygląda ok nawet jak kręcę ręką wałem z przodu przy skrzyni to słychać to z tyłu ten stuk no aż tak by przenosiło ten hałas. mówicie żeby wymienić ten przegub chociaż wygląda oki jakiej firmy polecacie ten przegub,spróbuje a może jednak.



#22 Offline   Radek83


  • Postów: 12
  • Na forum od: 22 paź 2014
  • Miejscowość: Nowe Miasto Lubawskie
  • Mercedes:W201 2.2D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 października 2014 - 22:57

a czy przy mocowaniu mostu do budy tam jakas guma musi być czy bezpośrednio te ucho przykręcone jest do budy

#23 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 28 października 2014 - 00:54

Dyfer przykręcony jest do wózka, a wózek do nadwozia.

Wyświetl postUżytkownik Radek83 dnia 27 października 2014 - 19:12 napisał

może wiesz dokładniej jaka średnica tego oringu,na ten czujnik

Nic tylko wyjąć czujnik, mi poszło łatwo, tylko imbus głęboko włóż.

#24 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 28 października 2014 - 09:15

Radek83 ja nie twierdzę,że na pewno masz ten przegub do wymiany ,ale też żeby go dobrze sprawdzić trzeba go wykręcić ,bo tak nie wiele widać ,do napraw przez neta musisz mieć trochę dystans,nikt przez klawiature ci nie powie ,że to na pewno to ,bo wiesz ,że są tu auta na forum w super stanie ,gdzie ktoś robi serwis na bierząco i sam wie co ma w aucie nowe,stare ,a są też taki auta ,których sam właściciel nie zna przeszłości ,co było robione co nie i w takim przypadku ciężko wskazać co ,bo po swoim aucie wiem,że jak bym nic nie robił przez ostatnie 7lat to pewnie też by jeździł,ale już by się nie opłacło go naprawiać.

#25 Offline   biszkopt


  • Postów: 887
  • Na forum od: 27 wrz 2013
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:124 300 CE-24

Napisano 28 października 2014 - 10:35

Wyświetl postUżytkownik Radek83 dnia 27 października 2014 - 22:57 napisał

a czy przy mocowaniu mostu do budy tam jakas guma musi być czy bezpośrednio te ucho przykręcone jest do budy

Dyfer do wózka przykręcony jest przez poduszkę gumowo metalową na górze i dwie tuleje w tylnej części.

Jak mocowanie wózka do budy ? Czy nie naderwane ? Może stukać przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu.

Zerknij na hamulec postojowy. Szczęki i ich mocowanie. Te stuki to nie musi być to co słyszysz kręcąc wałem w kanale. W moim też słychać stuk w dyfrze
gdy kręcę wałem, ale w czasie jazdy nie odczuwam tego w takim stopniu.

#26 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 października 2014 - 10:39

Wyświetl postUżytkownik biszkopt dnia 28 października 2014 - 10:35 napisał

Dyfer do wózka przykręcony jest przez poduszkę gumowo metalową na górze i dwie tuleje w tylnej części.

W w201 jest przykręcony bezpośrednio do belki - niema tych dwóch tulei met-gum.

#27 Offline   znama


  • Postów: 379
  • Na forum od: 11 kwi 2009
  • Miejscowość: Żagań
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W211 E280 CDI 2006r

Napisano 28 października 2014 - 13:09

Wyświetl postUżytkownik melfio1 dnia 27 października 2014 - 22:38 napisał

jak jedziesz na luzie tak 20km/h po nie równej drodze to słychać jak dzwoni?

Ja u siebie od jakiegoś czasu słyszę takie dzwonienie na luzie przy niedużej prędkości. Czy to łącznik skrzynia-wał jest winowajcą?

Użytkownik znama edytował ten post 28 października 2014 - 13:15


#28 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 28 października 2014 - 14:21

Wyświetl postUżytkownik znama dnia 28 października 2014 - 13:09 napisał

słyszę takie dzwonienie

Dokręć dużą nakrętkę na wielowypuście wału na klucz 41. U mnie pomaga.

#29 Offline   jaszek7777


  • Postów: 885
  • Na forum od: 01 paź 2013
  • Miejscowość: Ostróda
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 października 2014 - 17:45

Dzwonić przy niewielkiej prędkości może też tłumik, a raczej to co w nim. Przy dużej prędkości też dzwoni, tylko nie słychać

#30 Offline   znama


  • Postów: 379
  • Na forum od: 11 kwi 2009
  • Miejscowość: Żagań
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W211 E280 CDI 2006r

Napisano 28 października 2014 - 17:52

Wyświetl postUżytkownik jaszek7777 dnia 28 października 2014 - 17:45 napisał

Dzwonić przy niewielkiej prędkości może też tłumik, a raczej to co w nim.
Środkowy i końcowy mam prawie nowy, więc wykluczam. Muszę przyjrzeć się wałowi na łączeniach. Jak będę po autem sprawdzę przy okazji tłumik, czy ewentualnie się gdzieś nie obluzował.

Użytkownik znama edytował ten post 28 października 2014 - 17:55









Podobne tematy Zwiń