Witam ...
mam dość nietypowy problem - coś mi huczy w mojej mercedes. Wygląda to jak kończące się łożysko gdzieś z przodu - choć teraz nie jestem aż tak pewien (nie jest to bardzo głośne - jednak zwracam na to uwagę, bo leciutko jest to wyczuwalne na kierownicy i przy hamowaniu... jak jadę (też słyszalne jak czasem wrzucę luz jadąc tak około 50-60... luz wrzuciłem tylko po to aby sprawdzić czy to słychać, generalnie nie jeżdżę automatem na luzie ). Wymieniłem u mechanika już dwa przednie łożyska, przegub przedni wału, pompę wody (było potrzebne), zregenerowałem alternator + gdzieś tam jeszcze w osprzęcie silnika łożysko, wyważyłem koła ... jest ok. Nie mam raczej zamiaru wymieniać wszystkich łożysk w aucie.... dlatego szukam jakiegoś dobrego mechanika we Wrocławiu (ktoś ma namiar na tych gostków z Prądzyńskiego?), który zdiagnozuje i wymieni denerwującą mnie część (i tylko tą - a nie pół auta i potem rozłoży bezradnie ręce i powie: te typy tak mają).
Dodatkowo leje mi olejem nad pompą wody (benzyna E220 w automacie) - więc pewnie i uszczelka pod głowicą będzie do wymiany....
Znacie jakiś dobry, uczciwy i niekoniecznie drogi zakład, w którym mógłbym to wszystko zrobić ? byłbym wdzięczny za namiar
Ach ... i ile może kosztować wymiana uszczelki (robocizna + uszczelka), pewnie też z planowaniem ? (a tylne łożyska z wymianą?)
0
[w124] Uszczelka pod głowicą, łożysko
Rozpoczęty przez WojtekW, kwi 22 2007 21:35
11 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 22 kwietnia 2007 - 21:35
#2
Napisano 22 kwietnia 2007 - 21:58
WojtekW napisał:
Ach ... i ile może kosztować wymiana uszczelki (robocizna + uszczelka), pewnie też z planowaniem ? (a tylne łożyska z wymianą?)
Witaj. Robota około 150PLN + komlet uszczelek do glowicy wraz z uszczelniaczami zaworowymi ELRING lub GOETZE cena około 400PLN + planowanie i sprawdzenie głowicy pewnie 150PLN + olej i filtry. Weź pod uwagę kontrolę popychaczy...
Co do łóżysk z tyłu to pewny jesteś?
#3
Napisano 22 kwietnia 2007 - 22:07
RobE124 napisał:
Co do łóżysk z tyłu to pewny jesteś?
Nie jestem pewny ... ale może gdzieś jeszcze na wale, a może jakieś inne.
Fakt, że chciałbym w końcu być pewien które to łożysko i je po prostu wymienić ... ale tylko to jedno a nie wszystkie w aucie
ale do tego potrzebny jest uczciwy mechanik....
(a ile wymiana łożyska z tyłu ? (robocizna + łożysko?)?)
A co do wycieku w mojej benzynce - to jeden z mechaników popatrzył i powiedział: one tak ciekną ... jak będzie bardzo ciekło, to można trzeba zrobić uszczelkę... hm... wyczyściłem silnik w miejscu gdzie cieknie, pojeździłem dwa dni i elementy metalowe są wyraźnie mokre od oleju ... coś chyba nie teges ?
#4
Napisano 22 kwietnia 2007 - 22:42
Za wymianę łożyska myślę że 100zł za 2 sztuki. Ceny łożysk są różne ;-) Jeżeli zdecydujesz na I ligę to np SKF za około 150PLN/sztuka.
Ale jeżeli nie ma pewności to nie kombinuj, bo się wykosztujesz i poprawy nie będzie
Jeżeli po dwoch dniach sie spocił olejem to musisz temu zaradzić. To nie jest normalne.
Piszesz że mechanior Ci dwa łożyska z przodu wymienił. Które jeżeli można wiedzieć?
wywalono to co niepotrzebne
Ale jeżeli nie ma pewności to nie kombinuj, bo się wykosztujesz i poprawy nie będzie
Jeżeli po dwoch dniach sie spocił olejem to musisz temu zaradzić. To nie jest normalne.
Piszesz że mechanior Ci dwa łożyska z przodu wymienił. Które jeżeli można wiedzieć?
wywalono to co niepotrzebne
#5
Napisano 23 kwietnia 2007 - 07:09
RobE124 napisał:
Piszesz że mechanior Ci dwa łożyska z przodu wymienił. Które jeżeli można wiedzieć?
W zasadzie nie spocił się olejem - nakapał
A łożyska wymienił na kołach - prawy przód (hałasowało), lewy przód (prawdopodobnie hałasowało... poprawy wyraźnej nie widać)...
#6
Napisano 23 kwietnia 2007 - 07:38
WojtekW jak chcesz sprawdzic lozyska z tylu to po prostu podnies auto, zobacz czy jak obracasz kolami to nie huczy, i czy nie ma luzow. Dodatkowo jak sobie posmigasz troche to sprobuj dotknac kola (przy piascie), jak sie oparzysz lub ktores bedzie bardziej gorace to znaczy ze lozysko prawdopodobnie do wymiany (to oczywiscie wersja jak nie trzyma hamulec reczny).
Mowisz, ze cos huczy z przodu... lozyska wymienione wiec nie widze powodu takich dzwiekow. Opisz dokladniej.. co sie dzieje z kierownica podczas hamowania? wyklucz tez wszystkie lozyska na silniku, zdejmij pasek i posprawdzaj wszystkie kola pasowe czy nie wydaja dziwnych dzwiekow. Innej przyczyny z przodu nie widze... ale moze byc tak, ktores lozysko z tylu poszlo i niesie sie po karoserii... Ogolnie jak sie nie slyszy to ciezko powiedziec cos zza klawiatury :sad:
Odnośnie uszczelki pod glowicą... całkowity koszt wszystkie uszczelek i uszczelniaczy razem z robocizna wynosi ok 650 zl i dwa dni czarnej rozpaczy z powodu nieposiadania auta...
Mowisz, ze cos huczy z przodu... lozyska wymienione wiec nie widze powodu takich dzwiekow. Opisz dokladniej.. co sie dzieje z kierownica podczas hamowania? wyklucz tez wszystkie lozyska na silniku, zdejmij pasek i posprawdzaj wszystkie kola pasowe czy nie wydaja dziwnych dzwiekow. Innej przyczyny z przodu nie widze... ale moze byc tak, ktores lozysko z tylu poszlo i niesie sie po karoserii... Ogolnie jak sie nie slyszy to ciezko powiedziec cos zza klawiatury :sad:
Odnośnie uszczelki pod glowicą... całkowity koszt wszystkie uszczelek i uszczelniaczy razem z robocizna wynosi ok 650 zl i dwa dni czarnej rozpaczy z powodu nieposiadania auta...
#7
Napisano 23 kwietnia 2007 - 15:28
Borat napisał:
Odnośnie uszczelki pod glowicą... całkowity koszt wszystkie uszczelek i uszczelniaczy razem z robocizna wynosi ok 650 zl i dwa dni czarnej rozpaczy z powodu nieposiadania auta...
Te 650 zł to nie jest aż tak wielka rozpacz (no może trochę, bo nie planowałem tego robić)...
a co do łożyska to sam tego nie sprawdzę (z tej prostej przyczyny że mechanikiem nie jestem - nawet zacięcia nie mam ).
Napisałem, że prawdopodobnie z przodu słychać ... być może z przodu (nie jestem tego pewien). Jak podniosłem auto na podnośniku i pokręciłem tylnym kołem zarówno lewym jak i prawym to oba w pewnym momencie ocierały (tragedii nie było).
W czasie jazdy jak delikatnie dotknę nogą hamulca to raczej jestem przekonany, że dźwięk pulsuje w rytm tego co czuję delikatnie pod stopą. Może to zbieg okoliczności, ale w podobny sposób faluje wskazówka prędkościomierza przy około 50km/h.
Oczywiście nie wyje to tak, że w środku rozmawiać się nie da ... ale po prostu denerwuje mnie to (jestem przekonany że łożysko ... coś podobnego miałem w Toledo - po wymianie wszystkich 4 jak ręką odjął)
#8
Napisano 23 kwietnia 2007 - 17:38
WojtekW to skontroluj jeszcze stan tarcz hamulcowych! jezeli pedal pulsuje i kiera bije to tarcze moga byc krzywe... do sprawdzenia stan tarcz koniecznie
#9
Napisano 23 kwietnia 2007 - 20:42
Borat napisał:
[ lozyska wymienione
Może uda nam się ustalić na ilu łożyskach obraca się piasta . Bo jak wymieniono 2 sztuki to nie wszystkie
#10
Napisano 23 kwietnia 2007 - 21:18
RobE124 napisał:
Bo jak wymieniono 2 sztuki to nie wszystkie
zakladam ze zastosowano komplety naprawcze, wiec wymieniono wszystko...
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Podsufitka szyberdachu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | pavlus |
|
|
|
W124 M111 problem z podciśnieniem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | pawelza |
|
||
[W201] Problem z podświetleniem zegarów |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | ksiumaxx |
|
|
|
[w124] wskazówka temperatury cieczy się nie podnosi |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
[W201] Dołożenie podgrzewanych lusterek |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Malysz86 |
|