Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] m103 silnik gaśnie po rozgrzaniu



44 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Kony 124


  • Postów: 21
  • Na forum od: 21 kwi 2008
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 13 grudnia 2008 - 22:58

Witam
Kupiłem ostatnio mercedes 124 300 CE wersja dwudrzwiowa
Problem jest inny niż wszystkie jakie doczytałem :czerwona:
Auto odpala na zimnym silniku bez problemu zarówno na gazie jak i na benzynie
w chwili kiedy ma już tem. 80 stopni obroty spadają do 500 i zaczyna przygasac
Czasem wariuja w zakresie od 500 do 1500
Nie wiem jaka może być przyczyna
Proszę o pomoc z góry dziękuje



#2 Offline   matrix_44


  • Postów: 816
  • Na forum od: 02 gru 2008
  • Miejscowość: Strzałkowo
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w169
  • Inne auto:Vectra A, Honda Civic VIII

Napisano 14 grudnia 2008 - 09:29

w 190e miałem to samo. Czy po przekroczeniu tych 80 stopni obroty spadają zarówno na benzynie jak i na gazie :czerwona:

#3 Offline   rado260


  • Postów: 23
  • Na forum od: 22 cze 2008
  • Miejscowość: Szklarska Poręba

Napisano 14 grudnia 2008 - 15:00

Witam Kolego ;)
Ja mam ten sam problem w moim 260E (tylko benzyna)
Jak się zagrzeje to dusi się i gaśnie i nie można go odpalić aż nie ostygnie.
Z miesiąc temu wrzuciłem temat na forum ale niestety nikt mi nie pomógł.
Wymieniłem kable, świece, przelutowałem przekaźnik i wiele innych zabiegów wykonałem i dalej to samo. ;)
Może wspólnie coś uradzimy.
:grin:

#4 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 14 grudnia 2008 - 16:20

matrix_44 napisał:

Czy po przekroczeniu tych 80 stopni obroty spadają zarówno na benzynie jak i na gazie ;)
Zasadnicze pytanie, które da odpowiedź czy szukać przyczyny w instalacji LPG, czy gdzieś we wtrysku.

rado260 napisał:

Ja mam ten sam problem w moim 260E (tylko benzyna)
Objawy są te same, ale przyczyna może być całkiem inna. Generalnie jeżeli auto ma LPG to z góry należy zakładać że to właśnie to jest przyczyną problemów. Bez LPG sprawy się trochę różnicują.

rado260 napisał:

Z miesiąc temu wrzuciłem temat na forum ale niestety nikt mi nie pomógł.
Musiałem być gdzieś na urlopie ;) Ale na poważnie - czytając forum można znaleźć parę wskazówek co i jak.

rado260 napisał:

Wymieniłem kable, świece, przelutowałem przekaźnik i wiele innych zabiegów wykonałem i dalej to samo. ;)
Napisz dokładniej w tamtym wątku co zrobiłeś pod tym tajemniczym określeniem "wiele innych" - bo ja bym obstawiał któryś czujnik.

#5 Offline   Kony 124


  • Postów: 21
  • Na forum od: 21 kwi 2008
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 14 grudnia 2008 - 17:46

Problem był już zanim zamontowałem gaz ;)
Po montażu gazu auto tak wyregulowałem na gazie ze praktycznie nie gasnie na gazie
Ciekawy jestem ktury czujnik odpowiada za ten błąd ?
zastanawiam sie jeszcze czy to moze byc wina silniczka krokowego ?
Moze jest jakis czujnik który odpowiada za obroty czerpiac dane z temp ?
Pomocy

[ Dodano: Nie Gru 14, 2008 17:46 ]
Uwaga do pana moderatora
tematem nie miały byc falujace obroty tylko przygasanie silnika kiedy jest rozgrzany
dziekuje i pozdrawiam

#6 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 14 grudnia 2008 - 19:41

Kony 124 napisał:

Uwaga do pana moderatora
tematem nie miały byc falujace obroty tylko przygasanie silnika kiedy jest rozgrzany
To na przyszłość wpisuj temat zgodnie z Regulaminem, nikt nie bedzie musiał poprawiać.

#7 Offline   rado260


  • Postów: 23
  • Na forum od: 22 cze 2008
  • Miejscowość: Szklarska Poręba

Napisano 15 grudnia 2008 - 09:55

Dziękuje Radhezz :ok: za zainteresowanie się moim problemem
W sprawie ,,wiele innych'':
-wyczyściłem kopułkę,
-wymieniłem kable i świece BERU
-wymieniłem obydwa przewody gumowe do zaworu powietrza dodatkowego
-wymyłem zawór w nafcie
-przelutowałem zimny lut na przekaźniku (tym szarym za aku z klapką i bezpiecznikiem na górze)

Obecnie wymontowałem czujnik temperatury ten od wtrysku i go przemierzyłem
na obydwóch wyjściach wskazuje to samo, widać że działa bo są różnice w zależności od temperatury, tylko nie wiem jakie powinny być te wskazania i czy takie same na obydwóch wyjściach.

Jeżeli okaże się że to nie ten czujnik to już sam nie wiem co dalej robić. :)
Pozdrawiam

#8 Offline   matrix_44


  • Postów: 816
  • Na forum od: 02 gru 2008
  • Miejscowość: Strzałkowo
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w169
  • Inne auto:Vectra A, Honda Civic VIII

Napisano 15 grudnia 2008 - 11:06

Silniczek krokowy to napewno nie jest bo obroty falowały by niezaleznie od temperatury. W moim 190e kable i swiece załatwiły sprawe.

#9 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 15 grudnia 2008 - 13:51

rado260 napisał:

wymyłem zawór w nafcie
Może mieć uszkodzone sterowanie - zmierz opór elektryczny.

rado260 napisał:

Obecnie wymontowałem czujnik temperatury ten od wtrysku i go przemierzyłem na obydwóch wyjściach wskazuje to samo, widać że działa bo są różnice w zależności od temperatury, tylko nie wiem jakie powinny być te wskazania

Jakich dwóch wyjściach? :shock: Rezystancję mierzy się między stykami czujnika, obojętnie w którą stronę, bo pokazuje to samo. No ale dobra, powiedzmy że się czepiam trochę :ok:

Czujnik temperatury zasysanego powietrza?
-18*C  -  16,4 Kilo-Ohm
  6*C  -  4,0 Kilo-Ohm
 22*C  -  1,95 Kilo-Ohm
 37*C  -  1,55 Kilo-Ohm 

Nawiasem mówiąc jest jeszcze czujnik temperatury płynu chodzącego do sprawdzenia. A jak nie to dalej też jeszcze co robić, ale to już raczej robota dla mechanika.

Kony 124, śledź rozwój wydarzeń, bo Tobie też to się może przydać ;-)

#10 Offline   rado260


  • Postów: 23
  • Na forum od: 22 cze 2008
  • Miejscowość: Szklarska Poręba

Napisano 15 grudnia 2008 - 14:39

Radhezz ja wymontowałem ten czujnik z głowicy (czujnik temperatury płynu chłodzącego)
Ty masz na myśli ten na dolocie powietrza do filtra?
Prawde mówiąc to jego nie ruszałem, ale sprawdzę.
A jak sprawdzić zawór powietrza dolotowego (działa po podłączeniu do aku) ;-)








Podobne tematy Zwiń