Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] m103 silnik gaśnie po rozgrzaniu



44 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 15 grudnia 2008 - 22:21

Rob napisał:

elektrohydraulicznym nastawnikiem ciśnienia
Chodzi o to z "magiczną śrubką", tak? Bo mi się wydaje że jak tam nikt nic nie ruszał to powinno być OK.

Rob napisał:

czujnikiem ilości zasysanego powietrza
Jakoś nie kojarzę co to jest/gdzie to się znajduje...



#22 Offline   tokot


  • Postów: 26
  • Na forum od: 01 mar 2008
  • Miejscowość: wieś

Napisano 16 grudnia 2008 - 13:38

miałem kiedyś kolesia miał cytrynę, mial ten sam problem pojechał gdzieś dalej silnik gasł, gdy trochę ostygł, można było jechać, wtedy u niego walnęła snoda lambda na rurze wydechowej. Może to, to bo objawy są identyczne, On wtedy pół samochpodu rozebrał a wystarczyło wymienić sondę :mlot:

#23 Offline   rado260


  • Postów: 23
  • Na forum od: 22 cze 2008
  • Miejscowość: Szklarska Poręba

Napisano 20 grudnia 2008 - 13:07

Moje starania na nic
Wymieniłem czujnik powietrza dolotowego i dalej nic
Umówiłem się po niedzieli u Fachowca :czerwona: , który ma końcówkę do 124 i przeglądnie go na komp.
Twierdził, że może być i sonda i go zalewa jak ciepły
Zobaczymy :mrgreen:

#24 Offline   Beny


  • Postów: 5
  • Na forum od: 26 lis 2008
  • Miejscowość: Złotów

Napisano 22 grudnia 2008 - 19:56

Witam Rado260!Poradziłeś sobie już z tym problemem-jesli tak to proszę podpowiedz w jaki sposob bo od wczoraj mam ten sam problem?!Odpalilem mietka jak zawsze,przejechałem około 3km,autko nagrzało się sie do temp 80 stopni i zgasł-próbowłem odpalic ale już nie dało rady!!!Zaciągnąłem go do mechanika,rano odpalił bez problemu i po osiagnięciu 80 stopni to samo-mechanik nie wie za bardzo co zrobic bo jeszcze nie spotkał się z takimi objawami!!!Koledzy proszę o pomoc!Z góry dziekuje i Pozdrawiam Beny

#25 Offline   Mateusz


  • Postów: 1 142
  • Na forum od: 25 wrz 2007
  • Miejscowość: Olkusz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Suzuki SJ410

Napisano 22 grudnia 2008 - 22:52

w201-ciezko-pali-jak-jest-cieply-vt884.htm

#26 Offline   tokot


  • Postów: 26
  • Na forum od: 01 mar 2008
  • Miejscowość: wieś

Napisano 25 grudnia 2008 - 20:01

Cytat

Poradziłeś sobie już z tym problemem-jesli tak to proszę podpowiedz w jaki sposob bo od wczoraj mam ten sam problem?!

Jeszcze raz proszę sprawdź SONDĘ LAMBDA na kolektorze wydechowym
Sonda lambda - czujnik umieszczony w kolektorze wylotowym benzynowego silnika spalinowego mierzący zawartość tlenu w spalinach. Pozwala to na precyzyjne dozowanie składu mieszanki paliwowo-powietrznej


Cytat

> 1. Co może być przyczyną "ociężale" pracującej sondy ?

Może to być normalne zużycie eksploatacyjne wynikające z przejechanych kilometrów. Trwałość sondy Lambda jak i katalizatora jest ograniczona i niestety nie podlega regeneracji czy samooczyszczeniu.Natomiast wpływ na jej trwałość ma wiele czynników:
1. Jakość stosowanych bezyn, nawet śladowe ilości niektórych pierwiastków np. ołów, potas nieodwracalnie niszczą końcówkę sondy
2. Stan instalacji zapłonowej ( świece, przewody, kopułka ). Wypadające zapłony, bądź cylinder, który nie pali powoduje, że benzyna dopala się w kolektorze wylotowym w bezpośredniej bliskości sondy. Efekty j/w.
3. Łatwość uruchamiania się silnika. Długie kręcenie to również dużo benzyny w kolektorze.
4. Stan urządzeń peryferyjnych np. czujnik temperatury, które mają wpływ na ilość podawanego paliwa przez KE-Jetronic
5. Jakość i klasa stosowanego oleju silnikowego.

Pojęcie sondy uniwersalnej może mieć zastosowanie w przypadku starszych silników, gdzie stosowano sondy analogowe ( chociaz i tutaj jest problem z przelutowaniem końcówek ) Nowe silniki mają sondy cyfrowe montowane przed i za katalizatorem, które są dobierane wg katalogów.


cytat ze strony www.mb.org.pl.

#27 Offline   Kony 124


  • Postów: 21
  • Na forum od: 21 kwi 2008
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 09 stycznia 2009 - 21:40

Siemanko wszystkim
Poradziłem sobie z problemem
Odłaczyłem silniczek ten od powietrza (krokowy)
Przeregulowałem magiczna srubka i zaczoł pracowac rowno kiedy ciepły :piwo:
Tylko na zimnym znowu nieodpalał wiec tak go wyregulowałem ze teraz pali na zimnym i na ciepłym tylko trzeba kiedy jest zimny potrzymac troche gaz bo przygasa ale jak złapie temp. to jest juz ok. wiec cała zabawa i problem tkwi w silniczku tym od powietrza.
Problem polega na tym ze on raz działa super a czasem warjuje i dlatego ciezko jest to ogarnac . Jak wymienie silniczek to mam nadzieje ze bedzie ok.
Pozdrawiam

#28 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 09 stycznia 2009 - 22:25

Kony 124 napisał:

Przeregulowałem magiczna srubka i zaczoł pracowac rowno kiedy ciepły

A nie powinienes przypadkiem podjechac na analizator spalin zeby to dobrze ustawic?

#29 Offline   Kony 124


  • Postów: 21
  • Na forum od: 21 kwi 2008
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 10 stycznia 2009 - 14:43

Hehe może i powinienem ale czy jest sens zanim wymienie krokówkę ?
Nowa 600PLN boscha i chyba wydam bo szkoda mi silnika tak męczyć
Chyba że ktos moze załątwic taniej ?

#30 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 10 stycznia 2009 - 17:42

Kony 124 napisał:

zanim wymienie krokówkę ?

Kony 124 napisał:

Nowa 600PLN boscha
:shock: Człowieku, o czym Ty do nas rozmawiasz? :hmm: Krokówka Boscha za 600zł - dobry żart :hmm:

Ale serio dobrze by było wiedzieć jak się nazywa część o której się mówi, bo "krokówka" to z pewnością nie jest i nie mam pojęcia o czym mówisz, a Bosch robi sporo różnych części w tym przedziale cenowym :ok:








Podobne tematy Zwiń