Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Wycieraczka się zacina


64 odpowiedzi w tym temacie

#61 Offline   mixx


  • Postów: 483
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 11 lutego 2019 - 14:16

Niestety nie udało się naprawić - wycieraczka pracuje bardzo głośno, bez wysuwania ramienia czyli zębatka znowu się rozleciała. Mechanizm do wymiany, a może uda się kupić nową zębatkę w ASO (raczej wątpliwe, ale ewentualnie będzie na zapas)



#62 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 12 lutego 2019 - 00:28

Jesteś pewien, że to ta zębatka jest problemem? U mnie uszkodzone było kółko, które rusza mechanizm tłoka. To, które jeździ po zębatce. Kręciło się luźno na wałku, nie ruszając mechanizmem tłoka. Wyjąłem je i wsadziłem na kleju. Działało ponad 2 lata, do sprzedaży auta i chyba nadal działa :) .

#63 Offline   mixx


  • Postów: 483
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 12 lutego 2019 - 08:17

U mnie były dwie rzezy - wykruszona zębatka plus ciężko obracające się kółko. Może jakbym domyślił się wcześniej i rozebrał mechanizm to popracowałby jeszcze trochę. Niestety kółko zostało trochę zmasakrowane i mimo że próbowałem prostować zęby (jest wykonane w miękkiego tworzywa) to już nie chciało współpracować z popękaną zębatką. Jak się przyjrzysz na fotkę jedna jej część pękła wzdłuż ok 3 mm od dolnej krawędzi. Po prosu trzeba było mechanizm rozebrać kilka lat temu i dalej by działał. Może zębatka i kółko jest do kupienia w ASO - zapytam. Odnośnie całego mechanizmu jest bardzo prosty jak widzę i nie wiem w czym tam ludzie mają problemy. Co mogę podpowiedzieć to żeby rozkładać go bez odkręcania silniczka, czyli żeby ramię napędzające było w pozycji wyjściowej - wtedy poprawne złożenie to pestka.
Co zauważyłem przeglądając oferty sprzedaży używek - są przynajmniej dwie wersje dla W201. Różnią się sposobem montażu wygiętych w kształt banana ramion pośrednich:
tutaj widać dwa: https://allegro.pl/o...etny-7719113325
a tu jedno: https://allegro.pl/o...-190-7568577498
(drugie chyba pod spodem)
Nie wiem czy można wrzucać linki, ale nie potrafiłem skopiować zdjęć. Przyjrzyjcie się na fotki od spodu na koniec ramienia pod mechanizmem wysuwania wycieraczki.

Użytkownik mixx edytował ten post 12 lutego 2019 - 08:40


#64 Offline   mixx


  • Postów: 483
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 13 lutego 2019 - 12:44

Kupiłem za grosze dla porównania mechanizm z "4-ry" - jestem w szoku!!! Zębatka jak od "tygrysa" a nie "plastikowej hulajnogi". Teraz pytanie - czy we wszystkich 190-tkach były te z drobniejszymi zębami a w 124 z grubszymi czy może od któregoś momentu były zmienione. Spróbuję włożyć zębatkę od 4-ry razem z wysuwanym ramieniem do tamtego mechanizmu. Nie wiem czy się uda bo wymiarowo może być ciut za duża.

Użytkownik mixx edytował ten post 13 lutego 2019 - 12:44


#65 Offline   mixx


  • Postów: 483
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 14 lutego 2019 - 13:20

Przyszedł właściwy mechanizm od W201 - też z dużą zębatką. Po rozkręceniu tak wygląda:
Dołączona grafika
porównanie ślizgów mechanizmu wysuwania ramienia:
Dołączona grafika
górny od W201 obrotowe, dolny od W124 stałe podłużne;
porównanie od dołu - różne są kółka zębate; od W201 z tworzywa (podobne do mojego popsutego) od W124 z metalu:
Dołączona grafika
koła żębate mają po 15 zębów i prawdopodobnie mechanizmy wysuwania są zamienne; nad mechanizmami wyjęta zębatka;
ważne przy składaniu o czym było już wspomniane - w pozycji pionowej na schowanym na max ramieniu, zaznaczyć sobie przed rozłożeniem żeby dobrze trafić; na zielono zaznaczony drugi oring od strony śruby 17-stki; w mechanizmie od W124 nie ma go:
Dołączona grafika
po czym poznać jaką się ma zębatkę - dwa mechanizmy od W201; górny stary z drobnymi zębami, dolny z grubymi
zębami; różnią się na pierwszy rzut oka żebrowaniem odlewu i układem ramion prowadzących przy nakrętce 17-stce
Dołączona grafika
tutaj widać brzeg zębatki; żeby sprawdzić trzeba zdjąć kratkę podszybia:
Dołączona grafika
jest mały szczegół który być może że pozwoli od razu określić rodzaj zębatki bez zdejmowania kratki podszybia:
Dołączona grafika
zwróćcie uwagę na mały występ w odlewie tuż obok nakrętki na silniczku; posłużyłem się fotką z aukcji na której kupiłem mechanizm - nie wiem czy tak można, ale jest ona wielce pomocna a ja takiej nie zrobiłem (dopiero teraz dostrzegłem różnicę)

Użytkownik mixx edytował ten post 14 lutego 2019 - 13:42









Podobne tematy Zwiń