Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Wycieraczka się zacina


64 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   badboy124


  • Postów: 2
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Miejscowość: Gdańsk

Napisano 19 grudnia 2008 - 23:54

WD 40 pomoze bez problemu,tez to mialem i teraz chodzi jak przycinak:))



#12 Offline   Boss


  • Postów: 2 865
  • Na forum od: 21 sty 2007
  • Miejscowość: Charleroi, Belgia
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:BMW E46 318 Ci Coupe

Napisano 20 grudnia 2008 - 00:01

badboy124 napisał:

WD 40 pomoze bez problemu
Do czasu. WD wysuszy Ci to jeszcze bardziej. Za jakiś czas odparuje i wrócisz do tego samego miejsca. Przesmaruj to czymś porządnym.

#13 Offline   Bart3374


  • Postów: 10
  • Na forum od: 15 gru 2008
  • Miejscowość: Łódź

Napisano 20 grudnia 2008 - 00:07

Smar na wszystkich osiach ruchu+przesmarowanie tłoczka pionowego ruchu olejem wazelinowym. Cisza, spokój, pewny ruch. Czas pracy pedantycznej 2.5h włączając kontrolę i pełne smarowanie silnika wycieraczek.
:czerwona: Wrażenia bezcenne.

#14 Offline   wkliw


  • Postów: 90
  • Na forum od: 08 kwi 2008
  • Miejscowość: Mielec/Kraków

Napisano 20 grudnia 2008 - 00:15

ja dziś miałem identyczny problem wycieraczka prawie stawała ledwo dojechałem do domu w śnieżycy od razu w garaz rozebrałem cały mechanizm w drobny mak wymyłem przesmarowałem smarem silikonowym i chodzi aż miło. U mnie zatarte było na tłoku i na tej plastikowej zębatce która jest pod mechanizmem (odpowiada za ruch pionowy)

#15 Offline   Zeed


  • Postów: 5
  • Na forum od: 04 paź 2008
  • Miejscowość: Krosno

Napisano 20 grudnia 2008 - 08:50

kto smaruje ten jedzie :czerwona: ja smarowałem jakimś czerwonym olejem do skrzyń automatycznych-bo nic innego nie było pod ręką(a WD40 nie chciałem paprać, bo efekt faktycznie później jeszcze gorszy) i chodzi jak nowe :mrgreen:

#16 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 grudnia 2008 - 17:40

Samo posmarowanie ramienia (tego, ktore sie wysuwa) nie na dlugo podziala. Prowadzenie - w obudowie - ma dwa oringi. Najlepsza metoda, to wyjac calosc, rozebrac, porzadnie wyczyscic, nasmarowac i zapomniec o tym na nastepne 20 lat :hooray:

#17 Offline   goodluk


  • Postów: 97
  • Na forum od: 12 paź 2007
  • Miejscowość: Rybnik

Napisano 20 grudnia 2008 - 20:25

I chyba bez rozebrania całości się nie obejdzie, jak wspomniał przedmówca.

Ja dziś zrobiłem zgodnie z radą Roba czyli zdjąłem zewnetrzną obudowe zatrzymałem wycieraczke na środku szyby i nasmarowałem tłok.

Fakt jest ciszej wycieraczka jakoś lepiej "idzie" jednak po stronie kierowcy jak zostawiała tak zostawia smuge i pod koniec pracy powiedzmy podskakuje - trze (charakterystyczny odgłos chrobotania)

Podsumowując opcja szukaj i rozbieranko mechanizmu :cry:

#18 Offline   helixwroclaw2005


  • Postów: 1 161
  • Na forum od: 19 wrz 2008
  • Miejscowość: Wrocław Krzyki jeszcze
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 21 grudnia 2008 - 11:45

goodluk możesz zerknąć do FAQ na demontaż wycieraczki W124. Kilka lat temu zdemontowałem całość w swoim. Wyczyściłem co się dało, nasmarowałem i ... . Miałem dużo problemu z ponownym ustawieniem zakresu pracy wycieraczki. Pamiętam, że po złożeniu całego mechanizmu pomagałem sobie odkręcaniem i zakręcaniem głównej nakrętki z "ośki" silniczka. Z pięć godzin się motałem. Niestety do dzisiejszego dnia mam nierówny promień działania wycieraczki tzn. po stronie kierowcy w lewym górnym rogu wycieraczka mniej się wysuwa (wyciera mniej szyby) a po prawej zasięg jest większy. Za pracę wycieraczki góra-dół odpowiada ten tłok a za wszystkie inne "niedomagania" system dźwigni. Sprężyna i jej "kondycja" odpowiada za docisk do szyby.

#19 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 grudnia 2008 - 12:09

skoro mowa o ustawianiu....

Przy rozbieraniu calosci mechanizmu (juz po wyjeciu zalosci z auta) trzeba zwrocic uwage na na ustwienie mechanizmu wysuwania. Przed odkreceniem nakreki glownej (#17) polecam naniesc jakis znak pozycjonujacy "gniazdo ciegna (czy jak tam to nazwac)" w stosunku do osi mechanizmu wycieraczki (to samo dla osi silnika).
Po wyjeciu zawleczki polksiezycowatej i podkladek znajdujacych sie pod nia nalezy ustawic mechanizm pod katem prostym do mocowania (alumiowej ramy). Tylko w takiej pozycji jest mozliwe jej wyjecie. Zwracam uwage, ze znajduja sie tam dwa oringi (!) - zeby nie zaginely w akcji http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/icon_biggrin.gif

helixwroclaw2005 napisał:

do dzisiejszego dnia mam nierówny promień działania wycieraczki tzn. po stronie kierowcy w lewym górnym rogu wycieraczka mniej się wysuwa (wyciera mniej szyby) a po prawej zasięg jest większy

Po rozebraniu obudowy, wyczyszeniu, nasmarowaniu itd. trzeba ustawic zebatka dolne skraje polozenie "tloczka" - najbardziej schowany. Teraz wkladamy w pozycji pionowej (zreszta inaczej sie nie da :kot: ) w aluminowa rame. Takie postepowanie zapewnie rownomierna prace wycieraczki - zasieg na prawej i lewej stronie bedzie taki sam.

#20 Offline   helixwroclaw2005


  • Postów: 1 161
  • Na forum od: 19 wrz 2008
  • Miejscowość: Wrocław Krzyki jeszcze
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 21 grudnia 2008 - 19:41

Charlie9 dzięki za podpowiedź :zeby: Poczekam z tym do wiosny. Na razie cieszę się z tego co mam. Niestety nie mam gdzie tego zrobić a pod chmurką trochę teraz za zimno.








Podobne tematy Zwiń