Skocz do zawartości




- - - - -

Odpowiednie ciśnienie oleju


60 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 września 2015 - 07:31

Wyświetl postUżytkownik pucyfer dnia 22 września 2015 - 22:32 napisał

A jeśli przed wymianą oleju, wskazówka działała poprawnie [...] a po wymianie twardo wskazuje na 3, od razu po przekręceniu kluczyka [...] to możliwe że nieudacznicy coś pokręcili przy wymianie?
Tak, zwarli kabelek z czujnika do masy.
Jeśli silnik nie pracuje to pompa oleju także nie pracuje, więc trudno oczekiwać, że jakieś ciśnienie jest w układzie...



#42 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 września 2015 - 10:29

Wyświetl postUżytkownik pucyfer dnia 22 września 2015 - 22:32 napisał

a po wymianie twardo wskazuje na 3, od razu po przekręceniu kluczyka (nawet w pozycji grzania świec, na nieodpalonym silniku)
Masz najprawdopodobniej odpiętą wtyczkę od czujnika ciśnienia. Czarny pojedynczy przewód ma być podłączony pod filtrem ojeju, do czujnika tzw bańki.

#43 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 września 2015 - 10:38

Czyli jest odwrotnie niż piszę.
Nigdy nie mogę zapamiętać tego kabelka, czy opór względem masy czy masa względem oporu ;)

#44 Offline   pucyfer


  • Postów: 88
  • Na forum od: 30 gru 2012
  • Miejscowość: Posen
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 września 2015 - 17:44

A więc sprawdziłem czy wszystko podłączone i ogólnie do tej czarnej bańki pod filrem oleju kable wszystkie dochodzą, aczkolwiek nad obudową wisi sobie wtyczka, o dość krótkim kablu i nie wiem do czego ją by wpiąć bo w okolicy nie przyuważyłem żadnego wtyku. Po numerze części wyszło mi samo "pressure sensor", tylko nie wiem czy to ma w ogóle coś wspólnego z olejem. Dla lepszego opisania sprawy załączam zdjęcie:
http://postimg.org/image/wyyumhx5t/

Użytkownik pucyfer edytował ten post 23 września 2015 - 17:45


#45 Offline   pucyfer


  • Postów: 88
  • Na forum od: 30 gru 2012
  • Miejscowość: Posen
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 września 2015 - 13:48

Ogólnie, do czujnika ćisnienia wszystko jest chyba podłaczone (tak przynajmniej wygląda, bo żaden kabel luźno nie leży :mrgreen:). Oprócz tego nad filtrem oleju, ale to może jest wiązka nie do tego silnika i po prostu nie ma gdzie jej wczepić. Na wtyczce widnieje numer 201 54526 28. A czujnik ciśnienia wygląda tak
Dołączona grafika

Użytkownik pucyfer edytował ten post 24 września 2015 - 13:48


#46 Offline   arturo193


  • Postów: 12
  • Na forum od: 18 wrz 2015
  • Miejscowość: Drammen/Norwegia
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 E280 4Matic kombi avantgarde
  • Trzeci Mercedes:CLS 500
  • Inne auto:Volvo V70 T5,BMW E32 740iL

Napisano 24 września 2015 - 16:28

W moim W124 220 kombi z 1995 roku z przebiegiem 320tys.km wskaźnik na rozgrzanym silniku po przejechaniu 15 km na jałowym praktycznie cały czas pokazuje 3 bary...gdy wrzucę na D spadają troszkę obroty i wtedy wskaźnik idzie na 2.9-2.8 bara...temperatura silnika taka jaka powinna być czyli zakryta górna czesć 8-mki,nowy termostat...dodam,że po przekręceniu stacyjki wskaźnik na 0 i dopiero po odpaleniu wskaźnik natychmiast idzie na 3...Pozdrawiam.

Użytkownik arturo193 edytował ten post 24 września 2015 - 16:31


#47 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 24 września 2015 - 16:32

Oczyść styki przy wtyczce. Albo czujnik masz uszkodzony.

#48 Offline   arturo193


  • Postów: 12
  • Na forum od: 18 wrz 2015
  • Miejscowość: Drammen/Norwegia
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 E280 4Matic kombi avantgarde
  • Trzeci Mercedes:CLS 500
  • Inne auto:Volvo V70 T5,BMW E32 740iL

Napisano 25 września 2015 - 19:47

Dzisiaj szukałem czujnika aby oczyścić styki ale spodziewałem się takiego samego jak w M102 lub M103...przy swoim nic przy filtrze nie znalazłem ani w EPC nie mogę tego zlokalizować.Gdzie w M111 jest ten czujnik i czy wygląda tak samo jak w M103?OK...już pogrzebałem w necie i znalazłem info o położeniu czujnika...jest gdzieś za alternatorem pod kolektorem wydechowym...nad łapą silnika...jutro jak będę miał czas to dobiorę się do niego.

Użytkownik arturo193 edytował ten post 25 września 2015 - 19:56


#49 Offline   PanzerIV


  • Postów: 292
  • Na forum od: 09 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Napisano 05 października 2015 - 14:03

Wyświetl postUżytkownik PanzerIV dnia 21 września 2015 - 13:25 napisał

Odkopie temat, bo chyba mam problem z ciśnieniem oleju.
Po pierwsze po odpaleniu ciśnienie rośnie dość wolno https://www.dropbox....-00021.3GP?dl=0
Praca silnika również zmienia się po wzroście ciśnienia więc nie jest to kwestia np. opóźnienia wskaźnika. W drugim M102 (co prawda po kapitalnym remoncie) ciśnienie rośnie po max 0,5s od odpalenia.
Druga sprawa to wysoka wartość ciśnienia, nawet na gorąco ciśnienie bardzo rzadko opada poniżej 3 bar, nie jestem przekonany czy tak powinno być.
Trzecia sprawa jest następująca, przy jeździe ze stałą prędkością obrotową silnika, zapala się kontrolka niskiego poziomu oleju, a ciśnienie nawet nie drgnie (zawsze 3 bar). Dzieje się tak przy stanie oleju poniżej połowy, dolanie oleju pomaga.
Wracając do problemu, za waszymi radami zmieniłem filtr oleju na MANNowski i przy okazji wyczyściłem podstawkę filtra. Ogólnie przy wykręcaniu filtra zauważyłem że był on pusty... (po postoju około 30min), czy to prawidłowe? Wynika z tego, że tak jak pisał melfio1 długi czas wzrostu ciśnienia może pochodzić od napełniania filtra.
Na razie ciężko powiedzieć czy zmiana filtra pomogła, ciśnienie siedzi na 3 barach jak siedziało, możliwe że krócej wzrasta po postoju, ale ciężko powiedzieć bo nadal chwile to trwa.

Jakieś propozycje? (oprócz podmiany czujnika - muszę znaleźć zapasowy)
Aha zauważyłem, że wskazówka delikatnie podskakuje po włączeniu zapłonu, tak na 0,1bar.

Użytkownik PanzerIV edytował ten post 05 października 2015 - 14:04


#50 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 05 października 2015 - 16:47

Prawidłowo wskazówka na zapłonie nie powinna się ruszyć. Filtr po chwili postoju jest pusty, to z kolei prawidłowe.








Podobne tematy Zwiń