Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

Co to jest ASD


52 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   BART


  • Postów: 173
  • Na forum od: 22 sie 2007
  • Miejscowość: Nowy Sącz

Napisano 19 grudzień 2008 - 12:58

Prosze sie nie smiac ale zostalem zkolowany przez kilka osob i juz sam nie wiem.

Prosze o opis dzialania i funkcje mechanizmu ASD w tylnym moscie i co on daje .

#2 Offline   ksenio


  • Postów: 2761
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inny samochód:VW GOLF IV Variant 1.9 TDI

Napisano 19 grudzień 2008 - 13:34

Info zaczerpniete z innego forum:

ASD w przeciwieństwie do jego nowszej wersji (ASR) nie oddziaływuje na stopień otwarcia przepustnicy. Jego jedynym elementem wykonawczym jest zawór zamontowany w pobliżu tylnego mostu, który, poprzez działanie oleju pod ciśnieniem powoduje sprzęgnięcie półosiek ze sobą, czyli zablokowanie mechanizmu różnicowego. Sygnałem do załączenia jest różnica odczytów prędkości kół wykazywana przez czujniki ABS.

ASD niekoniecznie pomaga w jeździe kierowcom niewprawionym. Jest to raczej system do wspomagania ruszania, albo takiej jazdy, ze świadomie doprowadzamy do włączenia ASD.

#3 Offline   BART


  • Postów: 173
  • Na forum od: 22 sie 2007
  • Miejscowość: Nowy Sącz

Napisano 19 grudzień 2008 - 16:54

ksenio, poprzez działanie oleju pod ciśnieniem powoduje sprzęgnięcie półosiek ze sobą, czyli zablokowanie mechanizmu różnicowego.
Czyli moge rozumiec ze dziala to wtedy jak szpera? I obydwa kola ciągną rowno?
Czy po prostu dziala tylko podczas ruszania i zapobiega "kopaniu" w miejscu

#4 Offline   Janwno


  • Postów: 373
  • Na forum od: 17 lut 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 grudzień 2008 - 20:18

BART napisał:

Czyli moge rozumiec ze dziala to wtedy jak szpera? I obydwa kola ciągną rowno?
tak, kiedy ASD się załączy działa jak szpera(100% blokady), kiedy jest wyłączone most działa z blokadą na poziomie 35%

BART napisał:

Czy po prostu dziala tylko podczas ruszania
ASD działa w zakresie prędkości od 2 do 38 km/h, i załącza się przy różnicy prędkości kół przednich od tylnych większej niż 2 km/h. Było już o tym trochę na forum ;-)

#5 Offline   Zeed


  • Postów: 5
  • Na forum od: 04 paź 2008
  • Miejscowość: Krosno

Napisano 19 grudzień 2008 - 23:37

Janwno napisał:

kiedy jest wyłączone most działa z blokadą na poziomie 35%
czy to działanie jest również związane z prędkością do 38km/h? czy po prostu powyżej tej prędkości nadal jest szpera 35%? bo coś jakby za duża się mi wydaje do normalnej jazdy

#6 Offline   Janwno


  • Postów: 373
  • Na forum od: 17 lut 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 grudzień 2008 - 00:41

Zeed, w autach z ASD mosty wyposażone są w LSD czyli te 35% jest zawsze. To faktycznie spora wartość jak na fabryczny dyferencjał bo taki standard wśród innych marek to jakieś 25%, ale słyszałem np. o modelach BMW z LSD, których spięcie wynosiło 40%

#7 Offline   Zeed


  • Postów: 5
  • Na forum od: 04 paź 2008
  • Miejscowość: Krosno

Napisano 20 grudzień 2008 - 08:47

thx :czerwona: , czyli nie pozostaje nic jak szukać odpowiedniego mostu, a w bmw fakt, że i 40% bywa, ale o wiele częściej można spotkać właśnie 25% ;-)

#8 Offline   BART


  • Postów: 173
  • Na forum od: 22 sie 2007
  • Miejscowość: Nowy Sącz

Napisano 22 grudzień 2008 - 01:10

Może jeszcze trochę o budowie mostu z ASD. Z tego co wiem procz mostu musi byc jeszcze jakas hydraulika, ktora steruje asd. samo zalozenie mostu nic chyba nie da, bez sterowania z komputera! A moze bedzie to wtedy tylko szpera 35% bez dodatkowych funkcji? nie wiem czy dobrze mysle? :!:

#9 Offline   Janwno


  • Postów: 373
  • Na forum od: 17 lut 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 grudzień 2008 - 02:07

BART napisał:

moze bedzie to wtedy tylko szpera 35% bez dodatkowych funkcji?
tak będzie, choć kupno używanego mostu trzymającego fabryczne wartości jest praktycznie niewykonalne ;-)

#10 Offline   BART


  • Postów: 173
  • Na forum od: 22 sie 2007
  • Miejscowość: Nowy Sącz

Napisano 23 grudzień 2008 - 12:25

Janwno napisał:

kupno używanego mostu trzymającego fabryczne wartości jest praktycznie niewykonalne
Bede mial więc mniej % blokady.

Cala sprawa rozchodzi sie o to ze przy moim silniku i fabrycznym dyferencjace , podczas szybszego wychodzenia z ciasnego luku kiedy mam gaz w deche czesto odciążone kolo zaczyna mi kopac , a na mokrej drodze to juz wogole mozna zapomniec .
Tak więc zalozenie mostu z ASD to chyba jedyne wyjscie zeby wyeliminowac kopanie jednego kola na zakretach czy nawrotach. Chyba ze Macie inny pomysl?

#11 Offline   Biały


  • Postów: 4966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 23 grudzień 2008 - 15:17

tak. dawac mniej gazu :hmm: . a swoją drogą to ASD ciut zmniejsza promień skrętu (ważne przy manewrowaniu)

#12 Offline   Longley


  • Postów: 65
  • Na forum od: 29 lis 2008
  • Miejscowość: Wrocław Huby
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2.6 sportline

Napisano 24 grudzień 2008 - 21:40

To jeszcze takie pytanko?

Kiedy załącza się ASD to zaczyna świecić żółty trójkąt na tablicy rozdzielczej? Mam ASD ale trójkąt nigdy się nie zapalił a wydaje mi się że było już kilka sytuacji kiedy powinien :sciana: dlatego podejrzewam nie działanie tego systemu.

#13 Offline   Raul78


  • Postów: 35
  • Na forum od: 04 wrz 2007
  • Miejscowość: Katowice

Napisano 24 grudzień 2008 - 22:09

Kolego nie wiem jaką masz kostkę w W201 ale jak masz taka jak ja w W124 to pomoże Ci to
Dołączona grafika

Postaram się po świętach coś znaleźć typowo do W201,to akurat jest wynik moich poszukiwań
sam mam mały problem z ASD ale już opanowany za pomocą tego właśnie schematu mam nadzieje że Ci pomoże,Diagnozę wykonywać na zapalonym silniku trzeba.
A tu macie kody migawkowe mogą się przydać innym do diagnozy ASD

ASD

Że by dokonać sprawdzenia błędów i kasowania ich musimy mieć najlepiej 2 przewody,długości około 2 metry żeby siedzieć w samochodzie a nie biegać pod maskę i z powrotem,wsadzamy przewody do pinów 1 i 5 i zwieramy je na około 3 sekundy po czym rozwieramy zworkę,kontrolka ASD która świeciła na desce zgaśnie i po jakichś 2-3 sekundach zacznie migać zaczynamy odczyt błędów.
Krótkie mignięcia liczymy są to kody błędu nadawane z przerwami około sekundy,po wyświetleniu kodu kontrolka gaśnie na jakieś 2-3 sekundy i zaświeci się z powrotem stałym światłem to jest pierwszy kod błędu odczytany,zapisujemy sobie go i zaczynamy następne badanie tak samo zwierając kabelki,tak długo powtarzamy proces zwierania i rozwierania i odczytywania mignięć dopóki sie nam nie powtórzy pierwszy kod,jak sie pierwszy kod powtórzy to oznacza że więcej błędów nie ma i logicznie myśląc sterownik powtarza sie z wyświetlaniem błędów.

Kody mignięć

KODY BŁĘDÓW:

1. Brak uszkodzeń, układ sprawny
2. Uszkodzenie sterownika ASD
3. Wyłącznik świateł STOP pod pedałem hamulca
4. Lewy przedni czujnik ABS
5. Prawy przedni czujnik ABS
6. Tylny czujnik ABS
7. Brak wszystkich trzech sygnałów
8. Wyłącznik STOP lub zawór elektromagnetyczny ASD tylnym moście
------------------------------------------------------------------------------------
4-Matic
7- czujnik LP, PP, tył, lub sterownik ABS
8- przekaźnik przepięciowy, zawór napędu przedniego, zawór centralnej blokady między mostowej
9- przekaźnik przepięciowy, zawór centralnej blokady między mostowej, zawór blokady tylnego mostu, wyłącznik STOP
10- przekaźnik przepięciowy, zawór blokady tylnego mostu, wyłącznik STOP
11- przekaźnik przepięciowy, czujnik położenia koła kierownicy
-------------------------------------------------------------------------------------
Kasowanie błędów
Kasowanie błędów wykonujemy za pomocą zwarcia pinów 1i5 na około 9-12sekund

Życzę udanej zabawy :sciana:

#14 Offline   Janwno


  • Postów: 373
  • Na forum od: 17 lut 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 grudzień 2008 - 22:14

Longley napisał:

Kiedy załącza się ASD to zaczyna świecić żółty trójkąt na tablicy rozdzielczej?
jak najbardziej ;-)

Longley napisał:

podejrzewam nie działanie tego systemu.
A kiedy przekręcasz kluczyk w stacyjce i zapalają się wszystkie kontrolki to ten trójkąt pośrodku prędkościomierza też się zapala? :sciana:
Przy niesprawnym systemie powinna się świecić żółtka kontrolka z napisem ASD. :sciana:

#15 Offline   Longley


  • Postów: 65
  • Na forum od: 29 lis 2008
  • Miejscowość: Wrocław Huby
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2.6 sportline

Napisano 25 grudzień 2008 - 03:10

Mam taki immobiliser w aucie, że jak przekręcam kluczyk na zapłon to pocieram kawałkiem metalu w odpowiednim miejscu i zapala się trójkąt po środku zegarów, wtedy mogę odpalić.

Z tego wnioskuje że żarówka trójkąta działa.

Kontrolka ASD nie świeci podczas jazdy.

Pewnie przyczyna leży jeszcze gdzieś indziej :sciana:

#16 Offline   Raul78


  • Postów: 35
  • Na forum od: 04 wrz 2007
  • Miejscowość: Katowice

Napisano 25 grudzień 2008 - 11:24

Cytat

Kontrolka ASD nie świeci podczas jazdy.

Pewnie przyczyna leży jeszcze gdzieś indziej :hmm:

Kolego dopóki nie zdiagnozujesz sterownika ASD to możesz gdybać całe życie i nic ci to nie da sprawdź jaką masz kostkę u siebie czy taka jak w W124 jak tak to napisałem
Ci co masz zrobić i będziesz wiedział wszystko.

#17 Offline   Janwno


  • Postów: 373
  • Na forum od: 17 lut 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 grudzień 2008 - 16:05

Longley, to po potarciu tym immobiliserem zapala się sam ten trójkąt, a reszta kontrolek świeci już po przekręceniu kluczyka? Jeżeli tak, to jest jakaś rzeźba i może ten trójkąt w ogóle nie jest podłączony do układu ASD tylko do samego immobilisera :hmm:

Raul78, oczywiście można sprawdzić sterownik ASD Twoim sposobem(sam kiedyś miałem problem z ASD i ten sposób mi pomógł), ale jeżeli koledze nie świeci się kontrolka sygnalizująca awarię ASD, to wątpię żeby sterownik wymigał jakieś błedy...

#18 Offline   Raul78


  • Postów: 35
  • Na forum od: 04 wrz 2007
  • Miejscowość: Katowice

Napisano 25 grudzień 2008 - 17:55

Skoro mu nie świeci to niech najpierw sprawdzi żarówkę bo może to być błaha przyczyna,lub brak łącza na instalacji to jest podstawa a jak nie będziemy mieli kompletnych pewnych informacji że żarówka nie jest spalona i że instalacja jest spawana to nie ma sensu w ogóle dyskusję prowadzić bo okaże się że będziemy cuda wymyślać i głowę zaprzątać nie wiadomo czym a efektem będzie spalona żarówka albo brak przepływu na instalacji elektrycznej od kontrolki,to że kontrolka na desce nie sygnalizuje przepalonej żarówki nie oznacza że żarówka od kontrolki ASD jest sprawna tak jak i inne kontrolki,kolego sprawdź wszystko a potem wrócimy do tematu gdyż na razie robimy remont a przyczyna może być błaha

#19 Offline   BART


  • Postów: 173
  • Na forum od: 22 sie 2007
  • Miejscowość: Nowy Sącz

Napisano 09 luty 2009 - 16:03

Janwno napisał:

tak, kiedy ASD się załączy działa jak szpera(100% blokady), kiedy jest wyłączone most działa z blokadą na poziomie 35%


Janwno napisał:

w autach z ASD mosty wyposażone są w LSD czyli te 35% jest zawsze. To faktycznie spora wartość jak na fabryczny dyferencjał

Potrzebuje potwierdzenia tych informacji , czyli ze sam most z ASD nie podpiety do chydrauliki i elektroniki bedzie mial ok 35% sprzegniecia kol.
Wiem ze nie bedzie bllokowac 100% bez podlączenia ale chce sie upewnic ze 35% bedzie zawsze , gdyz chec kupic taki most ale musze wylozyc 1200zl. Sprzedawca zapewnia ze jest w super stanie,
Podsumowując nie chce wylozyc tysiąca na cos co juz mam gdyz w moim samochodzie nie ma asd i zzalezy mi zeby przekladka tylnego mostu na wersje z asd dala mi te 35% szpery ;-)

#20 Offline   swampshark


  • Postów: 967
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inny samochód:VW Golf lll 1.8 75km

Napisano 09 luty 2009 - 17:54

BART napisał:

most z ASD nie podpiety do chydrauliki i elektroniki bedzie mial ok 35% sprzegniecia kol.
jeśli nie zepsuty to tak.





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych użytkowników