Skocz do zawartości




Co to jest ASD


60 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   shadow


  • Postów: 9
  • Na forum od: 22 gru 2008
  • Miejscowość: Gliwice

Napisano 09 kwietnia 2009 - 13:42

Podepnę się pod temat. Mam tylny most z ASD, wszystkie przewody hydrauliczne są na swoim miejscu, moduł ASD też jest. Na zegarach mam kontrolkę ASD, ale nie mam wykrzyknika na prędkościomierzu. Kontrolka z ASD cały czas się świeci i dzisiaj będę sprawdzał błędy, a później czyszczenie. Czy brak wykrzyknika na zegarach oznacza, że nie będę mógł się cieszyć ASD? Dodam, że wcześniej w tej budzie był 2,3 benzyna. Jak bez tego wykrzyknika będę mógł rozpoznać, że ASD działa?



#22 Offline   gisek


  • Postów: 175
  • Na forum od: 09 lut 2010
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Polonez 2000 1987

Napisano 09 lutego 2010 - 11:43

I ja się wepnę w temat:)
Od niedawna jeżdżę modelem z silnikiem 2.5-16V. To co zauważyłem w temacie ASD to, to, że po załączeniu zapłonu nie pali się kontrolka ASD, pali się żółty trójkąt ostrzegawczy na prędkościomierzu. Po włączeniu silnika, żółty trójkąt ostrzegawczy gaśnie i co ciekawe nie zapala się nawet w momencie wprowadzania auta w poślizg. Czy ktoś może wesprzeć fachową radą?

#23 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 lutego 2010 - 12:03

gisek, sprawdź najpierw żarówkę kontrolki ASD. Jak już bedzie ci palić ciągle, a zapewne tak bedzie bo pewnie ktoś ją wyciagnal jak ASD przestało działać i paliła sie na stałe, to odczytaj błąd wg opisu znjadujacego się na forum. Ja bym od tego zaczął

#24 Offline   FANTAZMA


  • Postów: 353
  • Na forum od: 04 lis 2007
  • Miejscowość: Bogacica

Napisano 09 lutego 2010 - 12:11

Mój tato kiedyś miał w w124 ASD to działało to na takiej zasadzie, że trójkąt zapal się przy przekręceniu stacyjki i gasł po odpaleniu. Natomiast kiedy system zaczął działać to trójkąt na liczniku migał.

#25 Offline   golas_


  • Postów: 18
  • Na forum od: 27 lut 2012
  • Miejscowość: Pruszcz Gdański
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 sierpnia 2012 - 09:28

U mnie po zakupie wcale się nie świeciło ASD, okazało się że nie ma żarówki, po jej zamontowaniu i odpaleniu auta cały czas się świeciło ASD, wybłyskałem błąd (4 mrugnięcia), skasowałem go i teraz auto jakby odżyło. już wiem co to znaczy 180 KM, napęd tył i mokra jezdnia :hooray: obrót 360 bez zbytniego piłowania to żaden problem. wcześniej jak się świecił ASD to na piasku czasem lekko zakręcił kołami.

#26 Offline   dylson


  • Postów: 12
  • Na forum od: 08 wrz 2012
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Nissan Maxima

Napisano 28 września 2012 - 19:15

Witam mam dwa pytania:
1. Jak mam poznac czy w aucie mam ASD?
2. Jest mozliwe zalaczenie ASD na stale, niezaleznie od predkosci i uslizgu kol?

#27 Offline   adamus113


  • Postów: 112
  • Na forum od: 28 gru 2009
  • Miejscowość: Lipiany, Szczecin
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 września 2012 - 19:20

dylson, Uzupełnij dane profilu, skąd mamy wiedzieć, jaki masz samochód ?

#28 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 września 2012 - 20:46

Jaki by nie był, to nie istotne.

Zbiornik ZHM pod maską z dwoma wejściami przewodów hydraulicznych, sztywnych, u góry
pompa tandem albo dodatkowa na głowicy
przekaźnik ASD za akumulatorem
trójkąt na zegarach i kontrolka ASD
instalacja hydrauliczna pod samochodem
zawór z gruchą, w w124 pod podłogą, okolice tylnej kanapy, prawa strona, w w201 jest gdzie indziej.
dyfer z wejściem na przewód hydrauliczny
patrząc na dyfer od góry połączona lewa strona z prawą za pomocą przewodu hydraulicznego

Jest możliwe załaczenie niezależnie od reszty układy, tylko nie wiem, po co. Blokada jest cierna, jazda z załaczoną blokadą po łuku nadwyręża układ napędowy i prowadzi do szybkiego wytarcia elementów ciernych odpowiedzialnych za blokadę. Do tego, zawór ASD grzeje się dość mocno, nie jest przystosowany do ciągłej pracy. Nigdy nie sprawdzałem, ile czasu wytrzyma pracy ciągłej.

Użytkownik m104user edytował ten post 28 września 2012 - 20:48


#29 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 28 września 2012 - 23:19

O utrudnionym skręcaniu też warto wspomnieć, no chyba że kazdy łuk będzie w stylu JBB.

#30 Offline   dylson


  • Postów: 12
  • Na forum od: 08 wrz 2012
  • Mercedes:w201 2.6 - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Nissan Maxima

Napisano 29 września 2012 - 15:31

Juz tlumacze szykuje sobie 190 do driftu/time atack. O ile w drifcie calkowite spiecie jest wskazane to w TA juz niekoniecznie :)








Podobne tematy Zwiń