Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[w124] Gaśnie na wolnych obrotach


45 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   chmielpiw


  • Postów: 121
  • Na forum od: 21 gru 2008
  • Miejscowość: Augustów / Warszawa
  • Drugi Mercedes:w124 3.0-M103 ASB
  • Trzeci Mercedes:310D 2.9 1992

Napisano 22 grudzień 2008 - 08:00

Witam. Zdaję sobię sprąwę, że ten temat był poruszany na forum, jednak żaden z nich nie daje mi jednolitej odpowiedzi, więc postanowiłem napisać nowy temat. Mój silniczek jest zagazowany, reduktor został niedawno wymieniony i jest odpowiedniej mocy. Gdy odpalę auto muszę odrazu je trzymać na wysokich obrotach, w innym wypadku odrazu gaśnie. Jeżeli mi ktoś napisze, że jest to potencjometr przepływu powietrza proszę mi powiedzieć gdzie on się znajduje? Czy w tym silniku jest coś w stylu wtryskiwacza rozruchowego? Czy może być to spowodowane elektryką? Samochód gdy ośiągnie temperature na poziomie 80st pracuje normalnie, nie ma problemów z mocą. Dodam, że na gazie mi nie strzela, więc gumy są na swoim miejscu. Pozdrawiam

#2 Offline   Radhezz


  • Postów: 1525
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:w201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:BMW E34 520i 24V

Napisano 22 grudzień 2008 - 13:33

chmielpiw, możesz próbować regulacji instalacji, ale znając życie efektem będą podwyższone wolne obroty przy rozgrzanym silniku. Dlatego też radziłbym się zastanowić nad montażem stabilizatora obrotów.

Przy okazji:

chmielpiw napisał:

Gdy odpalę auto
Palisz na benzynie?

#3 Offline   chmielpiw


  • Postów: 121
  • Na forum od: 21 gru 2008
  • Miejscowość: Augustów / Warszawa
  • Drugi Mercedes:w124 3.0-M103 ASB
  • Trzeci Mercedes:310D 2.9 1992

Napisano 22 grudzień 2008 - 13:49

Odpalam na benzynie, w obu przypadkach sytuacja jest podobna. Co to jest ten stabilizator obrotów, jak on działa i gdzie się go motuje?

#4 Offline   Radhezz


  • Postów: 1525
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:w201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:BMW E34 520i 24V

Napisano 22 grudzień 2008 - 14:16

chmielpiw napisał:

Odpalam na benzynie, w obu przypadkach sytuacja jest podobna.
To zasadniczo zmienia postać rzeczy - masz problem z urządzeniem rozruchowym. Nie mam tu na myśli wtryskiwacza, tylko zawór powietrza dodatkowego - jest do sprawdzenia/wyczyszczenia. Skup się na razie na rozwiązaniu problemu na benzynie - trochę już o tym było :mrgreen:

#5 Offline   chmielpiw


  • Postów: 121
  • Na forum od: 21 gru 2008
  • Miejscowość: Augustów / Warszawa
  • Drugi Mercedes:w124 3.0-M103 ASB
  • Trzeci Mercedes:310D 2.9 1992

Napisano 22 grudzień 2008 - 14:51

Radhezz napisał:

Nie mam tu na myśli wtryskiwacza, tylko zawór powietrza dodatkowego - jest do sprawdzenia/wyczyszczenia.

Gdzie szukac tego zaworu?

#6 Offline   Radhezz


  • Postów: 1525
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:w201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:BMW E34 520i 24V

Napisano 22 grudzień 2008 - 15:35

chmielpiw napisał:

Gdzie szukac tego zaworu?
http://anonymouse.or...&SGR=060&SGN=02
Element nr 113

Na żywo wygląda to tak (z MMC):
Dołączona grafika

#7 Offline   chmielpiw


  • Postów: 121
  • Na forum od: 21 gru 2008
  • Miejscowość: Augustów / Warszawa
  • Drugi Mercedes:w124 3.0-M103 ASB
  • Trzeci Mercedes:310D 2.9 1992

Napisano 22 grudzień 2008 - 15:49

Czyli jest to silniczek krokowy dobrze myśle? Gdzie mogę szukać wtryskiwacza rozruchowego?

#8 Offline   Radhezz


  • Postów: 1525
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:w201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:BMW E34 520i 24V

Napisano 22 grudzień 2008 - 16:03

chmielpiw napisał:

Czyli jest to silniczek krokowy dobrze myśle?
Cytat ze słowniczka MMC:

REGULATOR WOLNYCH OBROTÓW
Inaczej regulator biegu jałowego lub zawór powietrza dodatkowego. Jest to zmiennej średnicy kanał bocznikowy ("bypass") w układzie dolotowym silnika. Umieszczony w nim silniczek elektryczny reguluje rozmiar światła kanału, a tym samym umożliwia precyzyjną regulację prędkości obrotowej biegu jałowego silnika.


Często bywa mylnie nazywany silnikiem krokowym, gdyż ma podobne zadanie, ale całkowicie inną budowę.

chmielpiw napisał:

Gdzie mogę szukać wtryskiwacza rozruchowego?
http://anonymouse.or...&SGR=075&SGN=03
Po anglikańskiemu COLD START VALVE, nie jest chyba opisany w tabelce ale to jest to co siedzi w kolektorze ssącym między rurą 2 i 3 cylindra.

#9 Offline   chmielpiw


  • Postów: 121
  • Na forum od: 21 gru 2008
  • Miejscowość: Augustów / Warszawa
  • Drugi Mercedes:w124 3.0-M103 ASB
  • Trzeci Mercedes:310D 2.9 1992

Napisano 23 grudzień 2008 - 17:21

Radhezz napisał:

o zasadniczo zmienia postać rzeczy - masz problem z urządzeniem rozruchowym. Nie mam tu na myśli wtryskiwacza, tylko zawór powietrza dodatkowego - jest do sprawdzenia/wyczyszczenia. Skup się na razie na rozwiązaniu problemu na benzynie - trochę już o tym było :hmm:


niestety nie pomogło, czy macie jakiś pomysł?

[ Dodano: Wto Gru 23, 2008 17:21 ]
Czy ktoś może mi pomóc? Samochód stoi dłuższy czas i nie mogę nim jeździć. Dzisiaj doszedł kolejny problem, ponieważ auto stało dłuższy czas z powodu m.in. chłodnicy(została wymieniona) mianowicie po rozgrzaniu gdy zgaszę samochód nie jestem w stanie go powtórnie odpalić.

#10 Offline   Mateusz


  • Postów: 1142
  • Na forum od: 25 wrz 2007
  • Miejscowość: Olkusz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Suzuki SJ410

Napisano 23 grudzień 2008 - 17:41

chmielpiw napisał:

mianowicie po rozgrzaniu gdy zgaszę samochód nie jestem w stanie go powtórnie odpalić.
w201-ciezko-pali-jak-jest-cieply-vt884.htm ;-)

#11 Offline   chmielpiw


  • Postów: 121
  • Na forum od: 21 gru 2008
  • Miejscowość: Augustów / Warszawa
  • Drugi Mercedes:w124 3.0-M103 ASB
  • Trzeci Mercedes:310D 2.9 1992

Napisano 25 grudzień 2008 - 14:40

Nie mogę się nadal uporać. :pub: Czy powodem może być brak masy? Gdy otwieram drzwi zapala mi się kontrolka poduchy, lewa lampa świeci mi słabiej. Pomocy! : :star:

[ Dodano: Czw Gru 25, 2008 14:40 ]
Czy nikt nie jest w stanie mi pomóc?

#12 Offline   Radhezz


  • Postów: 1525
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:w201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:BMW E34 520i 24V

Napisano 25 grudzień 2008 - 16:15

No to w końcu jak to jest? Gaśnie jak zimny, nie pali w ogóle jak ciepły?

#13 Offline   chmielpiw


  • Postów: 121
  • Na forum od: 21 gru 2008
  • Miejscowość: Augustów / Warszawa
  • Drugi Mercedes:w124 3.0-M103 ASB
  • Trzeci Mercedes:310D 2.9 1992

Napisano 26 grudzień 2008 - 15:25

Gaśnie jak jest zimny. Gdy jest ciepły odpala cieżko a czasami wogóle.

#14 Offline   Radhezz


  • Postów: 1525
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:w201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:BMW E34 520i 24V

Napisano 26 grudzień 2008 - 15:50

Odpięcie sterownika KE coś daje w tej materii? Do sprawdzenia obie sytuacje temperaturowe...

#15 Offline   chmielpiw


  • Postów: 121
  • Na forum od: 21 gru 2008
  • Miejscowość: Augustów / Warszawa
  • Drugi Mercedes:w124 3.0-M103 ASB
  • Trzeci Mercedes:310D 2.9 1992

Napisano 26 grudzień 2008 - 16:17

chodzi o komputer ten przy akumulatorze?

#16 Offline   Radhezz


  • Postów: 1525
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:w201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:BMW E34 520i 24V

Napisano 26 grudzień 2008 - 16:25

chmielpiw napisał:

chodzi o komputer ten przy akumulatorze?
Tak, ta czarna skrzynka to sterownik wtrysku

#17 Offline   chmielpiw


  • Postów: 121
  • Na forum od: 21 gru 2008
  • Miejscowość: Augustów / Warszawa
  • Drugi Mercedes:w124 3.0-M103 ASB
  • Trzeci Mercedes:310D 2.9 1992

Napisano 26 grudzień 2008 - 18:05

odłączyłem sterownik i na gazie ma idealne obroty. Auto stoi w garazu

#18 Offline   Radhezz


  • Postów: 1525
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:w201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:BMW E34 520i 24V

Napisano 26 grudzień 2008 - 19:42

chmielpiw napisał:

odłączyłem sterownik i na gazie ma idealne obroty
Tyle że sterownik KE nic w zasadzie nie powinien mieć do gazu :roll: Chyba nałożyła się tutaj więcej niż jedna usterka... W każdym razie jak to wygląda gdy auto pracuje bez sterownika na benzynie?

Warto by było też obejrzeć klapę spiętrzającą - jak wygląda jej ustawienie... Chociaż powiem szczerze że trochę zgaduję - przydałaby się pełna diagnostyka KE :?

#19 Offline   chmielpiw


  • Postów: 121
  • Na forum od: 21 gru 2008
  • Miejscowość: Augustów / Warszawa
  • Drugi Mercedes:w124 3.0-M103 ASB
  • Trzeci Mercedes:310D 2.9 1992

Napisano 27 grudzień 2008 - 12:28

Radhezz napisał:

W każdym razie jak to wygląda gdy auto pracuje bez sterownika na benzynie?


Auto nie pracuje na benzynie

#20 Offline   szymtro


  • Postów: 517
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 27 grudzień 2008 - 22:39

Różnica w odłączeniu zaworu powietrza jest - przynajmniej u mnie. Jak jest podłączony to normalnie reguluje sobie obroty w okolicy 800. Jak wyciąga się wtyczkę to od razu spadają do około 300-400 a jak do tego dodam i puszcze gaz to zawsze zgaśnie.
Zawór powietrza dodatkowego jest zasilony z przekaźnika pompy, podobnie jak podgrzewanie sondy lambda. Do tego sterownik też musi mieć zasilanie żeby to działało. Pompa paliwa musi cały czas podawać ciśnienie żeby klapa spiętrzająca stawiała taki sam opór(bez ciśnienia u mnie chodzi naprawdę leciutko).
W Augustowie czasem bywam. Oprócz tego masz tam użytkownika blosa ale ten kolega chyba na mercmanii ma tylko konto - dobrze zna się na lpg w mb.