Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[w124] Gaśnie na wolnych obrotach


48 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   chmielpiw


  • Postów: 121
  • Na forum od: 21 gru 2008
  • Miejscowość: Augustów / Warszawa
  • Drugi Mercedes:w124 3.0-M103 ASB
  • Trzeci Mercedes:310D 2.9 1992

Napisano 28 grudzień 2008 - 10:50

szymtro, z lpg w sumie nie mam problemu. Głównym problemem jest PB. Co do klapki spiętrzającej mam ja dobrze wyregulowaną, a przewody gumowe wszystkie były wymieniane.

#22 Offline   Radhezz


  • Postów: 1525
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:w201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:BMW E34 520i 24V

Napisano 28 grudzień 2008 - 13:33

chmielpiw napisał:

z lpg w sumie nie mam problemu
Teraz po odłączeniu sterownika, tak :mrgreen:

chmielpiw, tak poza konkursem to dodam, że kolega szymtro sugeruje bliższe przyjrzenie się przekaźnikowi pompy paliwa (oznaczenie KPR), a ja bym jeszcze sprawdził czy wtryskiwacz rozruchowy i zawór powietrza dodatkowego czy są sterowne / jak długo.

#23 Offline   szymtro


  • Postów: 518
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 28 grudzień 2008 - 15:35

Ja to mam całkiem odłączony wtryskiwacz rozruchowy bo ilość gazu przy gaszeniu w dolocie wystarcza żeby silnik zapalił.

Co do paliwa to najważniejsze jest jednak ciśnienie paliwa w układzie. Jak za małe to dzieją się cuda.

Sugeruje posprawdzanie wszystkich napiec zasilających - niby silnik może wstać i bez cis'a ale to tylko jak jest lato i ciepło. Wtryskiwacze się dość łatwo wyjmuje(nie odłączając hydrauliki) i można szybko i skutecznie sprawdzić czy działają - naciska się ręką klapę i przekręca na zapłon(pompa musi być sprawna).

#24 Offline   chmielpiw


  • Postów: 121
  • Na forum od: 21 gru 2008
  • Miejscowość: Augustów / Warszawa
  • Drugi Mercedes:w124 3.0-M103 ASB
  • Trzeci Mercedes:310D 2.9 1992

Napisano 28 grudzień 2008 - 16:11

Jutro będę wojował. :mrgreen:

#25 Offline   Prze_Cinek


  • Postów: 281
  • Na forum od: 01 mar 2008
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W203 m111.982 + turbo

Napisano 06 czerwiec 2009 - 17:42

cześć mam podobny problem ale nie znalazłem tu odpowiedzi tak jak by. Na zimnym silniku dzieją się dziwe rzeczy raz że ciężko go odpalić a dwa że obroty są bardzo niskie aż gaśnie a jeszcze gorzej było w zime , czy to moze być wina jakiegoś czujnika temperatury ? dodam ze mam odłączony zawór powietrza dodat. bo falował ale nawet z podłączonym z.p.d. dzieje się to samo a gdy silnik się chodź troszke nagrzeje to chodzi prawidłowo i odpala od pierwszego
prosze o pomoc

#26 Offline   kondziq


  • Postów: 10
  • Na forum od: 30 cze 2009
  • Miejscowość: Biała Podlaska

Napisano 03 lipiec 2009 - 08:03

sprawdz moze najpierw czy masz wszystkie gumy na swoim miejscu.. i czy nie dostaje sie lewe powietrze... ja moze i mechanikiem nie jestem... ale rozebralem gaznik... wymienilem pod nim gume i wszystkie gumy doporowadzajace gdyz byly juz stechniete i poprzerywane i tez mialem problem z obrotami i mi gasl :star: ale teraz juz wszystko wporzo... :ok: z kolei mam problem z szarpaniem na gazie i brak Mocy byc moze to tylko kwestia regulacji...;D

#27 Offline   james


  • Postów: 3
  • Na forum od: 11 lis 2016
  • Miejscowość: poznan
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 grudzień 2016 - 20:24

Widzę, że ostatnia odpowiedź jest z 2009 roku i nie ma finału - co było nie tak?
Mam ten sam problem w E220 - na benzynce po odpaleniu odrazu gaśnie, muszę mu dać trochę więcej obrotów żeby nie gasł.
Jak jest rozgrzany to już jest ok, natomiast na zimnym zawsze gaśnie jak nie dam mu więcej obrotów.
Ktoś znalazł przyczynę tej bolączki?

#28 Offline   w0jta5


  • Postów: 4548
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 grudzień 2016 - 08:42

Wyświetl postUżytkownik james dnia 07 grudzień 2016 - 20:24 napisał

E220
Błędy sprawdziłeś w sterowniku, czy chcesz wróżby ze szklanej kuli i wymiany podzespołów w ciemno? ;)

http://mb201-124.eu/...-diagnostyczne/

#29 Offline   Pentagramix


  • Postów: 49
  • Na forum od: 15 sty 2017
  • Miejscowość: Tarnobrzeg
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 15 styczeń 2017 - 12:53

Witajcie mam podobny problem, podczas wciśnięcia sprzęgła auto gaśnie, parę razy było już niebezpiecznie. Filtr fazy ciekłej nowy, regulacja komputerem zrobiona (LPG II gen) niestety reduktor nie reaguje na zwiększanie obrotów. Ma ktoś jakieś sugestie?

#30 Offline   PanzerIV


  • Postów: 292
  • Na forum od: 09 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Napisano 15 styczeń 2017 - 16:42

A podczas regulacji było wszystko ok i pojawiło się po czasie czy nie dało się wyregulować? Regulowałeś Ty, czy gazownik?
Jak były regulowane obroty jałowe?
W jakim zakresie pracuje krokowiec?
Masz tam jakieś urządzonko do stabilizowania obrotów jałowych, np PD-30?

#31 Offline   Pentagramix


  • Postów: 49
  • Na forum od: 15 sty 2017
  • Miejscowość: Tarnobrzeg
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 15 styczeń 2017 - 20:54

Regulowało dwóch gazowników. Jeden przez komp i drugi kolega co instaluje LPG w warsztacie.
Nie wiem jak były ale mój gazownik zrobił ślad mazakiem na redutkorze i próbował zmienić pracę kręcąc w lewo, prawo. Po tym wymieniłem filtr.
Silnik krokowy nowy założony tuż przed moim zakupem - widać że jest nowy. W jakim zakresie pracuje to muszę sprawdzić przez komp chyba że można prościej.
Niestety nie mam takiego urządzenia.

#32 Offline   PanzerIV


  • Postów: 292
  • Na forum od: 09 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Napisano 15 styczeń 2017 - 23:31

A te problemy pojawiły się nagle czy trwają od jakiegoś czasu?
Samochód chodzi na benzynie? Jest odpalany na benzynie, czy LPG only?
Jaki tam masz reduktor/parownik? (Model lub chociaż foto).
Ile lat i przebiegu ma instalacja, w szczególności parownik?

Trochę mało info jak na razie, ale zakładając że, na PB chodzi jako tako a silnik nie bierze lewego powietrza itd. oraz że gazownicy przyłożyli się do roboty ze strojeniem, to mogą to być problemy z reduktorem.
Puki co to trochę wróżenie z fusów, odpisz na pytania powyżej to się zastanowimy ;]

Co do zakresu pracy korkowca to sprawdzisz tylko kompem (w uproszczeniu). Nie wiedziałem czy robiłeś sam czy gazownik stąd pytanie. Załóżmy że gazownicy nie odwalili maniany i na razie to pomińmy.

#33 Offline   Pentagramix


  • Postów: 49
  • Na forum od: 15 sty 2017
  • Miejscowość: Tarnobrzeg
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 17 styczeń 2017 - 21:34

Przygasanie od początku. Znam ludzi od tego więc się nie martwiłem ale wiadomo każdy kręci się jak w kołowrotku nie będę co chwila głowy zawracać.

Tak jeździ na benzynie, odpalam na gazie bo tylko tak odpala.

Instalacja ok 12lat, mój gazownik zasugerował zestaw naprawczy reduktora.

Reduktor chyba lovato z plastykowym króćcem wyjścia gazu.

Mikser czyściłem.

Założona instalacja Bongo II silniczek jak i sterownik nowe w 100%.


Teraz uwaga piszę jak to wygląda: wciskam sprzęgło obroty spadają świecą kontrolki i 1/4 szans że sobie podwyższy obroty i nie zgaśnie, w 3/4 przypadków gaśnie. Dojeżdżam do świateł redukcja obroty powoli spadają i auto pracuje cały czas nawet tocząc się przy 800/700obr.

#34 Offline   PanzerIV


  • Postów: 292
  • Na forum od: 09 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Napisano 17 styczeń 2017 - 23:06

Przychyliłbym się do opinii gazownika, zwłaszcza jeżeli samochód odpalany był na LPG. Membrana z czasem sztywnieje przez co wolniej reaguje i gorzej dostosowuje się do zmiennych warunków pracy. Odpalanie na LPG dodatkowo skraca żywotność membrany.
Tak więc regeneracja parownika po tych 12 latach jest jak najbardziej wskazana. Nie jest to drogie, koszt zestawu naprawczego to 40-50zł jeżeli będziesz to robił sam zaoszczędzisz na robociźnie. Pytanie czy czujesz się na siłach (nie jest to jakieś specjalnie trudne).Weź też pod uwagę że po regeneracji będziesz musiał wstępnie wyregulować parownik tak żeby dojechać do gaziarza na regulacje ;]

#35 Offline   Pentagramix


  • Postów: 49
  • Na forum od: 15 sty 2017
  • Miejscowość: Tarnobrzeg
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 19 styczeń 2017 - 09:41

Tak myślę że sobie poradzę większość rzeczy robię sam. Muszę jeszcze sprawdzić silnik gdyż trzy razy obroty zawiesiły mi się na ok 2500 niezależnie od paliwa.

#36 Offline   Lord Zekanda


  • Postów: 2423
  • Na forum od: 22 lut 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 styczeń 2017 - 17:22

Po 12-tu latach to regeneracja lovato jest już jak najbardziej bezsensowna-otwory dźwigienek na osiach są jajowate,
na temat przygasania na dojeździe do skrzyżowania napisaliśmy tu tony
i jeszcze jedna sprawa-Pentagramix, napewno masz silnik M111 ?

#37 Offline   Pentagramix


  • Postów: 49
  • Na forum od: 15 sty 2017
  • Miejscowość: Tarnobrzeg
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 28 styczeń 2017 - 17:46

Chyba 023, 230 Kat 136km taki mam model. Mam już zestawik w przyszłym tyg robię bo ciągle coś wypada.

#38 Offline   PanzerIV


  • Postów: 292
  • Na forum od: 09 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Napisano 29 styczeń 2017 - 19:39

Czyli M102, a nie M111, tak w gwoli ścisłości ;]

Tak jak powiedział kolega Lord Zekanda, sprawdź jak wyglądają otwory osiek dźwigienek. Jak będę bardzo wyrobione "regeneracja" może nie przywrócić całkowitej sprawności reduktora.

Użytkownik PanzerIV edytował ten post 29 styczeń 2017 - 19:42


#39 Offline   Pentagramix


  • Postów: 49
  • Na forum od: 15 sty 2017
  • Miejscowość: Tarnobrzeg
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 07 luty 2017 - 19:35

Zrobiłem i korpus jest OK. Wyczyszczony w myjce ultradźwiękowej, jest lepiej ale zdarza się zgasnąć. Jeszcze mój gazownik tam zajrzy bo ustawiłem obroty po swojemu plus sprawdzenie na komputerze. Ogólnie duuuży plus lepsza reakcja itd. Kosztowało mnie to 25zł po znajomości za zestaw naprawczy.

#40 Offline   Pentagramix


  • Postów: 49
  • Na forum od: 15 sty 2017
  • Miejscowość: Tarnobrzeg
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 10 luty 2017 - 21:31

Witam wymienione ustawione wg sondy lambda lekko na bogato niestety problem nie ustał. Chyba trzeba pomyśleć o stabilizatorze obrotów. W dodatku czasem czuć jakby podszarpywanie gdy jadę ze stałą prędkością.