Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Gaśnie na wolnych obrotach


48 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   Andrzej90and1


  • Postów: 165
  • Na forum od: 14 wrz 2012
  • Miejscowość: Łomża
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 11 lutego 2017 - 13:34

Pierwsze co bym zamantował to STOP-KE



#42 Offline   Pentagramix


  • Postów: 50
  • Na forum od: 15 sty 2017
  • Miejscowość: Tarnobrzeg
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 13 lutego 2017 - 21:57

Ooo o tym nawet nie słyszałem. Nawet przystępna cena ale... Z opisu wynika że chroni KE Jeta a jak ma się to do gaśnięcia? Reduktor zamontowany prawidłowo wzdłużnie więc przeciążenia nie mają wpływu na pracę membrany.

#43 Offline   PanzerIV


  • Postów: 292
  • Na forum od: 09 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Napisano 14 lutego 2017 - 09:10

No właśnie nie do końca rozumiem jak kolega Andrzej90and1 widzi zastosowanie STOP-KE by nie gasł na gazie. Samo STOP-KE jest spoko, ale tak jak napisałeś na gaśnięcie nie powinien wpływać. Może chodziło o PD-30? Bo to akurat służy do stabilizacji obrotów i powinno pomóc.

Sprawdź jak masz wpiętą lambdę do centralki i czy masz w centralce ustawioną emulacje sygnału lambdy w sterowniku - nie wydaje się ale to istotne ;]

#44 Offline   Andrzej90and1


  • Postów: 165
  • Na forum od: 14 wrz 2012
  • Miejscowość: Łomża
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 15 lutego 2017 - 00:37

http://mb201-124.eu/...905622478_n.jpg
Stabilizator nie dał ustawić wolnych obrotów. STOP KE trzyma ciśnienie i klapa spietrzajaca nie lata jak szmata, dowód. Sprawdź wartość potencjometru na PLG i PB.

#45 Offline   PanzerIV


  • Postów: 292
  • Na forum od: 09 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Napisano 15 lutego 2017 - 14:05

Fakt, bez benzyny klapa może latać ale wątpię żeby mogła spowodować aż zgaśnięcie silnika? Zasysane powietrze powinno ją wpychać na tyle żeby nie zdławiła silnika, chyba że klapa gdzieś się przycina i bez benzyny może osiągnąć położenie w którym się zablokuje.
Być może u Ciebie rzeczywiście to pomogło, ale byłbym ostrożny z generalizowaniem że STOP-KE zawsze "wyleczy" problemy z gaśnięciem po wysprzęgleniu. Pierwszeństwo dawałbym tu PD-30 choć i to jest tylko półśrodek.

#46 Offline   Pentagramix


  • Postów: 50
  • Na forum od: 15 sty 2017
  • Miejscowość: Tarnobrzeg
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 15 lutego 2017 - 21:10

Na razie czeka mnie remoncik ale po skończeniu będę informował,

#47 Offline   Pentagramix


  • Postów: 50
  • Na forum od: 15 sty 2017
  • Miejscowość: Tarnobrzeg
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 03 czerwca 2017 - 16:23

Auto zrobiłem, temat nie znikł. Znalazłem przyczynę przypadkiem, pojechałem dwa kilometry bez filtra powietrza gdyż chciałem coś posprawdzać i skorygować w trasie i o dziwo przestał gasnąć. Po założeniu filtra (wraz z całą obudową mam na myśli) gasł.

Rozwiązanie: słonik wlotu powietrza należało wypiąć z wlotu przy chłodnicy i skierować w bok. Prawdopodobnie po zamknięciu przepustnicy powietrze leciało przez wlot w nadmiarze co powodowało gaśnięcie, przy wlocie skierowanym w bok silnik zasysał powietrze tyle ile chciał a nie tyle ile wleciało. Pół roku tak jeździłem.

#48 Offline   PanzerIV


  • Postów: 292
  • Na forum od: 09 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Napisano 03 czerwca 2017 - 19:57

Wlot przy chłodnicy masz kompletny, nie uszkodzony? On normalnie powinien być skierowany w bok. Jeżeli u Ciebie był cały to sam sprawdzę czy coś to zmienia. U mnie co prawda nie gaśnie, ale widoczny jest spory spadek obrotów.

#49 Offline   Pentagramix


  • Postów: 50
  • Na forum od: 15 sty 2017
  • Miejscowość: Tarnobrzeg
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 05 czerwca 2017 - 22:45

Mam cały wlot. Od obudowy rurka a'la odkurzacz nie pamiętam jak się na to mówi łączy filtr z wlotem powietrza przy chłodnicy. To bardzo głupia ale i dziwna usterka była. Wszystko dobrze, filtry zapłon ustawienie new membrany itd o gasł. Teraz jest ok.








Podobne tematy Zwiń