Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Gaśnie na wolnych obrotach


48 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   chmielpiw


  • Postów: 121
  • Na forum od: 21 gru 2008
  • Miejscowość: Augustów / Warszawa
  • Drugi Mercedes:w124 3.0-M103 ASB
  • Trzeci Mercedes:310D 2.9 1992

Napisano 22 grudnia 2008 - 08:00

Witam. Zdaję sobię sprąwę, że ten temat był poruszany na forum, jednak żaden z nich nie daje mi jednolitej odpowiedzi, więc postanowiłem napisać nowy temat. Mój silniczek jest zagazowany, reduktor został niedawno wymieniony i jest odpowiedniej mocy. Gdy odpalę auto muszę odrazu je trzymać na wysokich obrotach, w innym wypadku odrazu gaśnie. Jeżeli mi ktoś napisze, że jest to potencjometr przepływu powietrza proszę mi powiedzieć gdzie on się znajduje? Czy w tym silniku jest coś w stylu wtryskiwacza rozruchowego? Czy może być to spowodowane elektryką? Samochód gdy ośiągnie temperature na poziomie 80st pracuje normalnie, nie ma problemów z mocą. Dodam, że na gazie mi nie strzela, więc gumy są na swoim miejscu. Pozdrawiam



#2 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:w201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 22 grudnia 2008 - 13:33

chmielpiw, możesz próbować regulacji instalacji, ale znając życie efektem będą podwyższone wolne obroty przy rozgrzanym silniku. Dlatego też radziłbym się zastanowić nad montażem stabilizatora obrotów.

Przy okazji:

chmielpiw napisał:

Gdy odpalę auto
Palisz na benzynie?

#3 Offline   chmielpiw


  • Postów: 121
  • Na forum od: 21 gru 2008
  • Miejscowość: Augustów / Warszawa
  • Drugi Mercedes:w124 3.0-M103 ASB
  • Trzeci Mercedes:310D 2.9 1992

Napisano 22 grudnia 2008 - 13:49

Odpalam na benzynie, w obu przypadkach sytuacja jest podobna. Co to jest ten stabilizator obrotów, jak on działa i gdzie się go motuje?

#4 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:w201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 22 grudnia 2008 - 14:16

chmielpiw napisał:

Odpalam na benzynie, w obu przypadkach sytuacja jest podobna.
To zasadniczo zmienia postać rzeczy - masz problem z urządzeniem rozruchowym. Nie mam tu na myśli wtryskiwacza, tylko zawór powietrza dodatkowego - jest do sprawdzenia/wyczyszczenia. Skup się na razie na rozwiązaniu problemu na benzynie - trochę już o tym było :mrgreen:

#5 Offline   chmielpiw


  • Postów: 121
  • Na forum od: 21 gru 2008
  • Miejscowość: Augustów / Warszawa
  • Drugi Mercedes:w124 3.0-M103 ASB
  • Trzeci Mercedes:310D 2.9 1992

Napisano 22 grudnia 2008 - 14:51

Radhezz napisał:

Nie mam tu na myśli wtryskiwacza, tylko zawór powietrza dodatkowego - jest do sprawdzenia/wyczyszczenia.

Gdzie szukac tego zaworu?

#6 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:w201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 22 grudnia 2008 - 15:35

chmielpiw napisał:

Gdzie szukac tego zaworu?
http://anonymouse.or...&SGR=060&SGN=02
Element nr 113

Na żywo wygląda to tak (z MMC):
Dołączona grafika

#7 Offline   chmielpiw


  • Postów: 121
  • Na forum od: 21 gru 2008
  • Miejscowość: Augustów / Warszawa
  • Drugi Mercedes:w124 3.0-M103 ASB
  • Trzeci Mercedes:310D 2.9 1992

Napisano 22 grudnia 2008 - 15:49

Czyli jest to silniczek krokowy dobrze myśle? Gdzie mogę szukać wtryskiwacza rozruchowego?

#8 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:w201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 22 grudnia 2008 - 16:03

chmielpiw napisał:

Czyli jest to silniczek krokowy dobrze myśle?
Cytat ze słowniczka MMC:

REGULATOR WOLNYCH OBROTÓW
Inaczej regulator biegu jałowego lub zawór powietrza dodatkowego. Jest to zmiennej średnicy kanał bocznikowy ("bypass") w układzie dolotowym silnika. Umieszczony w nim silniczek elektryczny reguluje rozmiar światła kanału, a tym samym umożliwia precyzyjną regulację prędkości obrotowej biegu jałowego silnika.


Często bywa mylnie nazywany silnikiem krokowym, gdyż ma podobne zadanie, ale całkowicie inną budowę.

chmielpiw napisał:

Gdzie mogę szukać wtryskiwacza rozruchowego?
http://anonymouse.or...&SGR=075&SGN=03
Po anglikańskiemu COLD START VALVE, nie jest chyba opisany w tabelce ale to jest to co siedzi w kolektorze ssącym między rurą 2 i 3 cylindra.

#9 Offline   chmielpiw


  • Postów: 121
  • Na forum od: 21 gru 2008
  • Miejscowość: Augustów / Warszawa
  • Drugi Mercedes:w124 3.0-M103 ASB
  • Trzeci Mercedes:310D 2.9 1992

Napisano 23 grudnia 2008 - 17:21

Radhezz napisał:

o zasadniczo zmienia postać rzeczy - masz problem z urządzeniem rozruchowym. Nie mam tu na myśli wtryskiwacza, tylko zawór powietrza dodatkowego - jest do sprawdzenia/wyczyszczenia. Skup się na razie na rozwiązaniu problemu na benzynie - trochę już o tym było :hmm:


niestety nie pomogło, czy macie jakiś pomysł?

[ Dodano: Wto Gru 23, 2008 17:21 ]
Czy ktoś może mi pomóc? Samochód stoi dłuższy czas i nie mogę nim jeździć. Dzisiaj doszedł kolejny problem, ponieważ auto stało dłuższy czas z powodu m.in. chłodnicy(została wymieniona) mianowicie po rozgrzaniu gdy zgaszę samochód nie jestem w stanie go powtórnie odpalić.

#10 Offline   Mateusz


  • Postów: 1 142
  • Na forum od: 25 wrz 2007
  • Miejscowość: Olkusz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Suzuki SJ410

Napisano 23 grudnia 2008 - 17:41

chmielpiw napisał:

mianowicie po rozgrzaniu gdy zgaszę samochód nie jestem w stanie go powtórnie odpalić.
w201-ciezko-pali-jak-jest-cieply-vt884.htm ;-)








Podobne tematy Zwiń