Witam. Mojemu MB190 2.0D automat kończy się silnik. Cieknie z niego olej, nie chce zapalać na 4 gary jak jest zimno, klekocze jak wściekły.
Przymierzam się po nowym roku do wymiany silnika na mocniejszego diesla. Na myśli mam 2,5D lub 2,5TD (ten drugi ciężko dostać). Moje pytania.
Na ile mocniejsze diesle są kompatybilne z istniejącą czterostopniową automatyczną skrzynią biegów jaką obecnie posiadam oraz innymi elementami przekazania napędu.
Wiem na pewno, że z racji większej wagi silnika na pewno muszę zmienić sprężyny w przednim zawieszeniu.
Czy do silników 2,5D (TD) dedykowane są inne skrzynie biegów i jak to się ma np. do długości wału napędowego, mostu, hamulców itp?
Czy chłodnica od 2.0D będzie pasowała do 2,5D?
Jaka jest szansa na skuteczne zamontowanie klimatyzacji?
Z góry dziękuje za cenne informacje i wskazówki
Wesołych świąt!!!
0
[w201] zmiana silnika a skrzynia biegów
Rozpoczęty przez mucik, gru 24 2008 18:22
13 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 24 grudnia 2008 - 18:22
#2
Napisano 25 grudnia 2008 - 01:38
Poczytaj i porównaj dane tych modeli, to się dowiesz co trzeba zmienić. Podpowiem tylko, że najlepiej cały ukł. napędowy (silnik, skrzynia, dyfer). Ponadto różnica jest w przełożeniu przekładni kierowniczej no i przednie hamulce w 2.5D Turbo są wentylowane. Aha skrzynia z 2.5D pasuje do silnika Turbo, dyfer już nie ;-) Należy także zmienić automat grzania świec, bo 2.5D/2.5D Turbo mają o jeden garnek więcej.
Oczywiście da się wszystko zaprzęgnąć do starej skrzyni i dyfra, ale będzie jeździło inaczej niż seryjne 2.5D/2.5D Turbo.
W201 2.0D
W201 2.5D
W201 2.5D Turbo
Oczywiście da się wszystko zaprzęgnąć do starej skrzyni i dyfra, ale będzie jeździło inaczej niż seryjne 2.5D/2.5D Turbo.
W201 2.0D
W201 2.5D
W201 2.5D Turbo
#3
Napisano 25 grudnia 2008 - 11:42
mucik, wycieki oleju idzie usunąć tanim kosztem (simmeringi, uszczelki) to że nie odpala prawdo podobnie siedzi jakaś świeca. ,,klekotanie" nie wiem co masz na myśli ale też napewno dało by się zrobić
Z pomocą forum i kilkoma podstawowymi kluczami sam naprawił być autko nie ponoszac duzych kosztów, a zakup i wymiana silnika nie jest taką prosta czynnością jak się tobie to wydaje.
Masz święta i troche wolnego czasu to przemyśl to na spokojnie
Z pomocą forum i kilkoma podstawowymi kluczami sam naprawił być autko nie ponoszac duzych kosztów, a zakup i wymiana silnika nie jest taką prosta czynnością jak się tobie to wydaje.
Masz święta i troche wolnego czasu to przemyśl to na spokojnie
#4
Napisano 25 grudnia 2008 - 16:34
malyjunak napisał:
,,klekotanie" nie wiem co masz na myśli
malyjunak napisał:
Z pomocą forum i kilkoma podstawowymi kluczami sam naprawił być autko nie ponoszac duzych kosztów
P.S.
W dziale Modyfikacje jest temat o przekładce 3.0 Diesla - może warto przemyśleć tą opcję jeżeli Twój motor już dożył swych dni?
#5
Napisano 25 grudnia 2008 - 20:01
moge ci powiedzieć jedynie że taka operacja to około 5tyś. zł podejżewam że lepiej pozostać przy silniku 601 niż wymieniać silnik chłodnice dyfer sprężyny wał tarcze i zaciski. Ale to twój wózek i to twoja decyzja,bo nie zapominaj że musisz kupić silnik z całym osprzętem i wydechem.
#6
Napisano 25 grudnia 2008 - 21:22
Co wy za glupoty piszecie. Przy zmianie z 2.0D na 2.5D nie musisz zmieniac nic oprucz automatu grzania swiec zarowych. Skrzynia oraz most moze zostac z 2.0D. Gorzej jest z 2.5TD wtedy musial bys zmienic most i skrzynie bo ma inne przelozenia oraz jest mocniejszy.
#7
Napisano 25 grudnia 2008 - 21:27
dzięki za podpowiedzi. Może rzeczywiście najpierw porządnie zrobię diagnostykę silnika. Mam jeszcze do zrobienia skrzynie. Moj automat zachowuje się irracjonalnie. Strasznie szarpie zwlaszcza pomiedzy jedynką a dwójką i na odwrót poza tym bardzo wolno reaguje na wcisniecie pedału gazu. Nie wiecie może czy są metody wyregulowania tego aby skrzynia przerzucała biegi bez szarpnięć? Waham się aby kupić manualną skrzynię i normalne sprzęgło. Miał ktoś u siebie coś takiego? Z góry uprzedzając podpowiedzi olej mam wymieniiony a stan jego jest prawidłowy
#8
Napisano 25 grudnia 2008 - 21:36
magik napisał:
Co wy za glupoty piszecie.
Mateusz napisał:
Oczywiście da się wszystko zaprzęgnąć do starej skrzyni i dyfra, ale będzie jeździło inaczej niż seryjne 2.5D/2.5D Turbo.
magik napisał:
Przy zmianie z 2.0D na 2.5D nie musisz zmieniac nic oprucz automatu grzania swiec zarowych
Mateusz napisał:
Gorzej jest z 2.5TD wtedy musial bys zmienic most i skrzynie bo ma inne przelozenia oraz jest mocniejszy.
mucik napisał:
Moj automat zachowuje się irracjonalnie
mucik napisał:
Może rzeczywiście najpierw porządnie zrobię diagnostykę silnika
#9
Napisano 25 grudnia 2008 - 21:42
Koledzy maja racje . Zacznik od diagnostyki silnika a jezeli rzeczywiscie okaze sie padniety to mozesz 2.0D zamienic na 2.5D bez duzych modyfikacji. W razie watpliwosci sluzymy pomoca
#10
Napisano 25 grudnia 2008 - 22:35
Pytanie czysto teoretytczne czy automat z benzny 2.0 m102 pasuje do jakiegokolwiek diesla
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w201/w124] Olej do silnika benzynowego - jaki? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kataklysm |
|
||
[W201] Nieprawidłowy olej w skrzyni biegów (717.412) |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
W201 AUTOMAT stuki i szarpanie lewarkiem skrzyni biegów |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gigachadman90 |
|
||
Wyciągnięcie Silnika OM601 2.0 Diesel |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lownois |
|