Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[w124] Jak rozpoznać czy licznik z przebiegiem nie był "


59 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   bobano


  • Postów: 79
  • Na forum od: 18 wrz 2008
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 grudzień 2008 - 21:06

Witam. Zawsze sie zastanawiałem czy jest sposób aby sprawdzić czy przebieg naszych Gwiazdek jest autentyczny. Po czym poznać że licznik był "kręcony", lub po prostu cofany ?? dzieki za informacje. Pozdrawiam i Wszystkiego najlepszego po Świętach.

#2 Offline   swampshark


  • Postów: 968
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inny samochód:VW Golf lll 1.8 75km

Napisano 26 grudzień 2008 - 21:11

słyszałem że na silniku jest taka wskazówka która w ASO przy okresowych przeglądach co 50tys jest przestawiana. Więc jesli ktoś cofnął licznik a zapomniał o wskazówce to da sie poznać.

#3 Offline   Wałek


  • Postów: 72
  • Na forum od: 16 gru 2008
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 26 grudzień 2008 - 21:17

często cyferki po cofaniu nieumiejetnym nie są w jednej lini są nierówno.
U mnie napewno krecony był bo w książce serwisowej ma w 2005 roku 250000 a teraz mam 258000 heheheh ale cyfry są idealnie równo

[ Dodano: Pią Gru 26, 2008 21:17 ]

swampshark napisał:

słyszałem że na silniku jest taka wskazówka która w ASO przy okresowych przeglądach co 50tys jest przestawiana.
:coto:

#4 Offline   swampshark


  • Postów: 968
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inny samochód:VW Golf lll 1.8 75km

Napisano 26 grudzień 2008 - 21:20

kiedyś znajomy mi pokazywał w kanale ją u mnie ale nie potrafie teraz wskazać gdzie to jest

#5 Offline   malyjunak


  • Postów: 424
  • Na forum od: 26 paź 2007
  • Miejscowość: Trzcianka

Napisano 26 grudzień 2008 - 21:45

To napewno była wskazówka która wskazuje stopnie kole wyważającym z przodu silnika :ok: Ale jaj raczej sie nie przestawia żeby nie utrudnić pracy innym mechanikom :star:

Możesz sprawdzić wyjmując licznik i sprawdzając czy śruby były odkręcane.

#6 Offline   swampshark


  • Postów: 968
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inny samochód:VW Golf lll 1.8 75km

Napisano 26 grudzień 2008 - 22:01

aha. Rozumiem. Może i tak być. Ja nie wiem. Tylko mówię co słyszałem. Przynajmniej wiem do czego jest :star:

#7 Offline   rolbas


  • Postów: 251
  • Na forum od: 16 wrz 2008
  • Miejscowość: Nie znaleziono pasujących
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1997
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:C140 5.0

Napisano 26 grudzień 2008 - 22:29

Wałek napisał:

często cyferki po cofaniu nieumiejetnym nie są w jednej lini są nierówno.

wmoja coupe ma przebieg w 10000% pewny jak na liczniku a mimo to cyferki nie sa idealnie w jedej linii. Zwlaszcza ta pierwsze cyfra lekko w gorze jest.
IMO takie cos o niczym nie swiadczy.

#8 Offline   Timy


  • Postów: 9
  • Na forum od: 12 lis 2008
  • Miejscowość: Łódź

Napisano 26 grudzień 2008 - 23:17

Dla mnie ciekawsza kwestia jest jak ustawic cyferki zeby z powrotem byly idealnie w linii?

#9 Offline   Radhezz


  • Postów: 1520
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:w201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inny samochód:BMW E34 520i 24V

Napisano 26 grudzień 2008 - 23:26

Po czym poznać że był cofany? Wygląd foteli, kierownicy, drążka od biegów w manualach... No i jeszcze kwestia rocznika - trzeba liczyć przebieg minimum 10-12 tys. km rocznie, chociaż dla Diesla i benzyny może się ta wartość różnić. Innych metod nie ma.

#10 Offline   patrykL


  • Postów: 176
  • Na forum od: 10 sie 2008
  • Miejscowość: Łódź

Napisano 26 grudzień 2008 - 23:26

nie wiem czy ci sie uda! a dlaczego pytasz, miales krecony licznik czy poprostu cie korci? dla pocieszenia powiem ci, ze ja mialem niekrecony i niezawsze sa w rownej linii, zwlaszcza kiedy zbliza sie do jakiejs okraglej liczby! to niestety liczniki analogowe, a do tego kilka lat juz minelo!

#11 Offline   tygryso


  • Postów: 60
  • Na forum od: 23 lis 2008
  • Miejscowość: Gdynia

Napisano 26 grudzień 2008 - 23:59

można poznać też po tym , że te 2 śrubki, które widać w zegarach mają ślady po śrubokręcie, tzn porysowana oksyda na główce śrubki, ponadto często nie są po wykręceniu z powrotem wkręcone "symetrycznie" względem siebie. nie jest ważne czy są pod kątem w prawo , lewo czy równolegle, muszą być tak samo wkręcone.

stara metoda...

#12 Offline   Robert142T


  • Postów: 150
  • Na forum od: 06 lip 2008
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inny samochód:w168 A170 CDI 1999r.

Napisano 27 grudzień 2008 - 00:55

U mnie napewno kręcony był :P auto z taxi w niemczech :D jak go tatko kupil 5 lat temu mial 200 tys przebiegu ;P albo 1 200 000 zreszta dla silnika 200D to nic takiego dozywotnie silniki :) ale tatko w 3 lata zrobil nim 300 tys. a samochod z 92 roku i ciagle na taxi jezdzil wiec moze ponad milion mam :) teraz zblizam sie do 500 tys brakuje 500 km :P Silnik działa elegancko :)

#13 Offline   swampshark


  • Postów: 968
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inny samochód:VW Golf lll 1.8 75km

Napisano 27 grudzień 2008 - 01:22

Wałek napisał:

często cyferki po cofaniu nieumiejętnym nie są w jednej lini są nierówno

tygryso napisał:

można poznać też po tym , że te 2 śrubki, które widać w zegarach mają ślady po śrubokręcie
często zamiast cofać licznik to się go wymienia na taki z mniejszym przebiegiem

#14 Offline   Wałek


  • Postów: 72
  • Na forum od: 16 gru 2008
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 27 grudzień 2008 - 08:09

rolbas napisał:

wmoja coupe ma przebieg w 10000% pewny jak na liczniku a mimo to cyferki nie sa idealnie w jedej linii. Zwlaszcza ta pierwsze cyfra lekko w gorze jest.
nie napisałem że to jest regułą ale nieumiejętne cofanie licznika wiąże się z wyłamaniem ząbków na poszczegónych cyferkach i zazębiają sie później w innym miejscu
a po co sie zastanawiać czy licznik cofniety
tak jak napisał Robert142T, ważny jest stan silnika mechanicznie, stan karoseri, wygląd wizualny wewnątrz samochodu, przecież w ciągu 15-25 lat mogło byc już wszystko wymienione w aucie oprócz budy
czyli nowa kierownica już nie poznasz, nowe fotele nie przetarte, nowe zawieszenie, nowe zegary
jeżeli wszystko jest ok to dla mnie może być na zegarze 900000km :)

#15 Offline   Biały


  • Postów: 4966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 27 grudzień 2008 - 10:48

u mnie jest conajmniej 150 tyś za mało bo linka od licznika padła :) :)

#16 Offline   swampshark


  • Postów: 968
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inny samochód:VW Golf lll 1.8 75km

Napisano 27 grudzień 2008 - 11:55

Wałek napisał:

nie napisałem że to jest regułą ale nieumiejętne cofanie licznika wiąże się z wyłamaniem ząbków na poszczegónych cyferkach i zazębiają sie później w innym miejscu
żeby cofnąć licznik najlepiej go rozebrać i poukładać od nowa bebenki. Wtedy niemal zawsze cyferki idą w linii i dobrze sie zazębiaja

#17 Offline   Biały


  • Postów: 4966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 27 grudzień 2008 - 12:08

no to teraz żeby zachować oryginał wiertarka w uchwyt linki i kręcimy do 600-800 tyś :)

#18 Offline   Rob


  • Postów: 5127
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inny samochód:Partner 1.6 HDI

Napisano 27 grudzień 2008 - 12:29

swampshark napisał:

żeby cofnąć licznik najlepiej go rozebrać i poukładać od nowa bebenki

Jesteś w błędzie, nic nie trzeba rozbierać. Nie będą pisał o tym na forum publicznym, ale operacja łącznie z wyjęciem licznika trwa góra 30 - 45 minut (oczywiście licznik wyciągam hakami a nie dłubię śrubokrętem). Cyferki idealnie równo później się układają nie ma śladów na śrubkach.

Co do faktycznego stanu przebiegu auta, to akurat MB należy do niewielu marek gdzie cofnięcie licznika nawet o 200 kkm jeżeli auto jest zadbane i silnik dostawał to co powinien (olej, filtry) jest dość trudne do wyśledzenia. Co prawda wprawne oko i ucho wie czego słuchać i gdzie zajrzeć, ale na zdrowy rozsądek nie należy liczyć na cuda że auto 15-20 letnie, z kilkoma właścicielami na karku ma przejechane - jak to u nas większość aut sprzedawanych góra 160-180kkm no w przypadku MB nieźle wygląda jeszcze 240kkm :)

#19 Offline   Litwik


  • Postów: 54
  • Na forum od: 30 lis 2008
  • Miejscowość: wałbrzych
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 grudzień 2008 - 15:25

W końcu poważny post. Przykład dla zrozumienia.. auto 15letnie. czyli około roku 93'. Mercedes jest autem drogim i nikt nie kupuje go by stał w garażu. Rocznie robi się początkowo od zakupu koło 35.000km rocznie, w nast. latach auto jeździ co najmniej 15.000km na rok, wiec nie ma siły żeby taki samochód miał przebieg rzędu 200.000km. po tylu latach. Jeszcze bezczelność sprzedających jest dobijająca, wciskają że dziadek jeździł do kościoła i do szkoły po wnuka.. :mrgreen:

#20 Offline   Robert142T


  • Postów: 150
  • Na forum od: 06 lip 2008
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inny samochód:w168 A170 CDI 1999r.

Napisano 29 grudzień 2008 - 02:15

Szczerze to mysle ze nasze w124 w sedanie maja rowno nabite na liczniku. Jeszcze uwieze jezeli to coupe bo wiadomo na taxi on nie działał. Ale jeśli mam okulara z 97 roku z taxi niemieckiej i ma przejechane 620 tys. to trepez ile lat starszy i wychodzi na to ze mniej mamy przbiegu :?: Takze powtorze dla kolegi nie wazny jest przebieg w mercedesie, mercedes zawsze bedzie jezdzil, sliniki ma dobre jesli ktos o niego dbal, zalezy jeszcze od kogo ale mysle ze nie ma co sie bac mercedesa z taxi bo duzy przebieg odstrasza ale napewno autka byly zadbane z silnika bo kazdy jezdzil nim i nie dopuszczal do tego aby sie psul :mrgreen: w124 chyba nejlepszy wypust wiec nie patrz na przebieg bo te przebiegi z allegro to bajki :?: Pozdraiwam.