Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Jak rozpoznać czy licznik z przebiegiem nie był "


59 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   tygryso


  • Postów: 60
  • Na forum od: 23 lis 2008
  • Miejscowość: Gdynia

Napisano 26 grudnia 2008 - 23:59

można poznać też po tym , że te 2 śrubki, które widać w zegarach mają ślady po śrubokręcie, tzn porysowana oksyda na główce śrubki, ponadto często nie są po wykręceniu z powrotem wkręcone "symetrycznie" względem siebie. nie jest ważne czy są pod kątem w prawo , lewo czy równolegle, muszą być tak samo wkręcone.

stara metoda...



#12 Offline   Robert142T


  • Postów: 150
  • Na forum od: 06 lip 2008
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w168 A170 CDI 1999r.

Napisano 27 grudnia 2008 - 00:55

U mnie napewno kręcony był :P auto z taxi w niemczech :D jak go tatko kupil 5 lat temu mial 200 tys przebiegu ;P albo 1 200 000 zreszta dla silnika 200D to nic takiego dozywotnie silniki :) ale tatko w 3 lata zrobil nim 300 tys. a samochod z 92 roku i ciagle na taxi jezdzil wiec moze ponad milion mam :) teraz zblizam sie do 500 tys brakuje 500 km :P Silnik działa elegancko :)

#13 Offline   swampshark


  • Postów: 969
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Golf lll 1.8, Bora 2.0, V40

Napisano 27 grudnia 2008 - 01:22

Wałek napisał:

często cyferki po cofaniu nieumiejętnym nie są w jednej lini są nierówno

tygryso napisał:

można poznać też po tym , że te 2 śrubki, które widać w zegarach mają ślady po śrubokręcie
często zamiast cofać licznik to się go wymienia na taki z mniejszym przebiegiem

#14 Offline   Wałek


  • Postów: 72
  • Na forum od: 16 gru 2008
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 27 grudnia 2008 - 08:09

rolbas napisał:

wmoja coupe ma przebieg w 10000% pewny jak na liczniku a mimo to cyferki nie sa idealnie w jedej linii. Zwlaszcza ta pierwsze cyfra lekko w gorze jest.
nie napisałem że to jest regułą ale nieumiejętne cofanie licznika wiąże się z wyłamaniem ząbków na poszczegónych cyferkach i zazębiają sie później w innym miejscu
a po co sie zastanawiać czy licznik cofniety
tak jak napisał Robert142T, ważny jest stan silnika mechanicznie, stan karoseri, wygląd wizualny wewnątrz samochodu, przecież w ciągu 15-25 lat mogło byc już wszystko wymienione w aucie oprócz budy
czyli nowa kierownica już nie poznasz, nowe fotele nie przetarte, nowe zawieszenie, nowe zegary
jeżeli wszystko jest ok to dla mnie może być na zegarze 900000km :)

#15 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 27 grudnia 2008 - 10:48

u mnie jest conajmniej 150 tyś za mało bo linka od licznika padła :) :)

#16 Offline   swampshark


  • Postów: 969
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Golf lll 1.8, Bora 2.0, V40

Napisano 27 grudnia 2008 - 11:55

Wałek napisał:

nie napisałem że to jest regułą ale nieumiejętne cofanie licznika wiąże się z wyłamaniem ząbków na poszczegónych cyferkach i zazębiają sie później w innym miejscu
żeby cofnąć licznik najlepiej go rozebrać i poukładać od nowa bebenki. Wtedy niemal zawsze cyferki idą w linii i dobrze sie zazębiaja

#17 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 27 grudnia 2008 - 12:08

no to teraz żeby zachować oryginał wiertarka w uchwyt linki i kręcimy do 600-800 tyś :)

#18 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 27 grudnia 2008 - 12:29

swampshark napisał:

żeby cofnąć licznik najlepiej go rozebrać i poukładać od nowa bebenki

Jesteś w błędzie, nic nie trzeba rozbierać. Nie będą pisał o tym na forum publicznym, ale operacja łącznie z wyjęciem licznika trwa góra 30 - 45 minut (oczywiście licznik wyciągam hakami a nie dłubię śrubokrętem). Cyferki idealnie równo później się układają nie ma śladów na śrubkach.

Co do faktycznego stanu przebiegu auta, to akurat MB należy do niewielu marek gdzie cofnięcie licznika nawet o 200 kkm jeżeli auto jest zadbane i silnik dostawał to co powinien (olej, filtry) jest dość trudne do wyśledzenia. Co prawda wprawne oko i ucho wie czego słuchać i gdzie zajrzeć, ale na zdrowy rozsądek nie należy liczyć na cuda że auto 15-20 letnie, z kilkoma właścicielami na karku ma przejechane - jak to u nas większość aut sprzedawanych góra 160-180kkm no w przypadku MB nieźle wygląda jeszcze 240kkm :)

#19 Offline   Litwik


  • Postów: 66
  • Na forum od: 30 lis 2008
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CL203 200K
  • Trzeci Mercedes:W140 S280

Napisano 28 grudnia 2008 - 15:25

W końcu poważny post. Przykład dla zrozumienia.. auto 15letnie. czyli około roku 93'. Mercedes jest autem drogim i nikt nie kupuje go by stał w garażu. Rocznie robi się początkowo od zakupu koło 35.000km rocznie, w nast. latach auto jeździ co najmniej 15.000km na rok, wiec nie ma siły żeby taki samochód miał przebieg rzędu 200.000km. po tylu latach. Jeszcze bezczelność sprzedających jest dobijająca, wciskają że dziadek jeździł do kościoła i do szkoły po wnuka.. :mrgreen:

#20 Offline   Robert142T


  • Postów: 150
  • Na forum od: 06 lip 2008
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w168 A170 CDI 1999r.

Napisano 29 grudnia 2008 - 02:15

Szczerze to mysle ze nasze w124 w sedanie maja rowno nabite na liczniku. Jeszcze uwieze jezeli to coupe bo wiadomo na taxi on nie działał. Ale jeśli mam okulara z 97 roku z taxi niemieckiej i ma przejechane 620 tys. to trepez ile lat starszy i wychodzi na to ze mniej mamy przbiegu :?: Takze powtorze dla kolegi nie wazny jest przebieg w mercedesie, mercedes zawsze bedzie jezdzil, sliniki ma dobre jesli ktos o niego dbal, zalezy jeszcze od kogo ale mysle ze nie ma co sie bac mercedesa z taxi bo duzy przebieg odstrasza ale napewno autka byly zadbane z silnika bo kazdy jezdzil nim i nie dopuszczal do tego aby sie psul :mrgreen: w124 chyba nejlepszy wypust wiec nie patrz na przebieg bo te przebiegi z allegro to bajki :?: Pozdraiwam.








Podobne tematy Zwiń