Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] przekaźnik sterowania silnika dmuchawy


23 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   mucik


  • Postów: 68
  • Na forum od: 28 paź 2008
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 26 grudnia 2008 - 23:24

Witam. Borykam się z następującym problemem. Z niewiadomych przyczyn przestał mi działac silnik dmuchawy. Z racji, że ostatnio jak działał piszczał, dobrałem się do niego i przeczyściłem bo ledwo się obracał. Przed założeniem przetestowałem czy aby wszystko w porządku podłączając do "na krótko" do akumulatora. Po zmontowaniu podszybia i próbie generalnej okazało się, że dmuchawa nie działa. :ok: Pierwsza rzecz jaka przyszła mi do głowy to posprawdza bezpieczniki. Ku mojemu zdziwieniu wszystkie były w porządku. Załamany jadąc do domu przejechałem jakąś dziure i nagle wszystko ładnie dmucha. Zostawiłem auto na noc. Rano zapalam i znów nadmuch nie działa.

W którym miejscu mieści się przekaźnik sterowania dmuchawą? (o ile takowy istnieje) Co powinienem z tym zrobic aby działało?

Uprzedzając :star: Spędziłem już 2 godziny na szukaniu rozwiązania na tym forum lecz niestety nic nie znalazłem



#2 Offline   tygrys


  • Postów: 97
  • Na forum od: 29 paź 2008
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 28 grudnia 2008 - 07:02

mam podobnie i podejrzewam u mnie zły styk na przewodach chociaż wszystko wyczyściłem.mój potrafi zatrzymać się w czasie jazdy .pokombinuję i jak znajdę usterkę to kliknę .

#3 Offline   mucik


  • Postów: 68
  • Na forum od: 28 paź 2008
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 28 grudnia 2008 - 10:59

ostatnio doszedłem do wniosku że problem tkwi w stacyjce. Chodzi o moment na kiedy dmuchawa jest odłączana kręcąc rozrusznikiem. W chwili wolnego czasu zajmę się tym

#4 Offline   swampshark


  • Postów: 969
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Golf lll 1.8, Bora 2.0, V40

Napisano 28 grudnia 2008 - 11:17

dmuchawa nie ma przekaźnika. Chyba że masz automatyczną klimatyzację. Regulacja jest rozwiązana za pomocą włącznika/przełącznika

#5 Offline   dudziako


  • Postów: 155
  • Na forum od: 16 mar 2008
  • Miejscowość: Aleksandrów Łódzki

Napisano 28 grudnia 2008 - 12:14

sprawdzilbym wlacznik sowakowy(czemu taki zrobili) i wszelakie masy,to co ci piczczalo to pewnie tulejki plastikowe sie przycieraly

#6 Offline   mucik


  • Postów: 68
  • Na forum od: 28 paź 2008
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 29 grudnia 2008 - 00:40

jeżeli chodzi o przełącznik suwakowy (też nie wiem czemu taki zrobili) wydaje mi się, że jeżeli coś by w nim nawaliło to któryś z biegów by działał.

#7 Offline   Mateusz


  • Postów: 1 142
  • Na forum od: 25 wrz 2007
  • Miejscowość: Olkusz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Suzuki SJ410

Napisano 29 grudnia 2008 - 01:48

mucik napisał:

też nie wiem czemu taki zrobili
Bo nie mieli gdzie wepchnąć 4'tego pokrętła. W starszych modelach (w123,w114/115) suwaki odpowiadały za kierunek nawiewu, a pokrętła za siłę i temperaturę. Póżniej pomyśleli i już w W124 był ukł. z elektrozaworami stosowany potem w modelach W202/210.

#8 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 07 stycznia 2009 - 19:25

Podepnę się z pytaniem -czy ktoś wymieniał może tulejki silnika dmuchawy?Czy można je nabyć(poza ASO -nawet jakby były to mam kawałek....)?Może dobrać od czegokolwiek?Widziałem w linku z FAQ ,że Rosjanie stosują od 2108...no i ok ale może coś mniej...wschodniego(jakoś mam tendencję do unikania).Lekko mi wyje na drugim biegu co mnie nieco wkurza.Wiem z doświadczenia ,że małe szanse na wyleczenie przez zakroplenie -jak podtarte tulejki(ośka?) to można wręcz pogorszyć ,bo panewkę z "brudu" wypłuka lub pomoże tylko doraźnie.Niekoniecznie ale uważam, że jak się brać to na całego.Uleżało się biedactwo na 2ce i wyje.Rozbiorę ,wyczyszczę i zregeneruję.

#9 Offline   romek


  • Postów: 539
  • Na forum od: 31 sie 2007
  • Miejscowość: Tychy
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Napisano 07 stycznia 2009 - 19:39

mucik,
Silnik dmuchawy jest zasilany przez bezpiecznik ( w W124 ) nr 12 25 A w skrzynce bezpieczników. Żarówekczka do bezpiecznika, po załączeniu stacyjki powinno na nim być 12V z jednej i drugiej strony. Bezpiecznik zasila tylko silnik dmuchawy.

#10 Offline   turysta


  • Postów: 5
  • Na forum od: 28 sie 2009
  • Miejscowość: Przemyśl

Napisano 28 sierpnia 2009 - 10:57

Witajcie,
pierwszy raz mam okazję prosić o rade. Chodzi oczywiście o wentylator nawiewu. Otóż po załączeniu zapłonu wentylator pracuje, jednak z chwilą uruchomienia motoru milknie... W temacie była mowa o układzie odłączania dmuchawy na czas rozruchu, może to on szwankuje?
Ponieważ całkowicie jeszcze jestem zielony w temacie :star: , nie bardzo wiem, gdzie czego szukać...
Proszę o pomoc...

Pozdrawiam








Podobne tematy Zwiń