Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] - GALA


14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 30 grudnia 2008 - 20:29

Auto takie: wdb124.133 po 89 ale jeszcze nie e-klasse.
Oryginalnie ma tempomat a zatem w liczniku pewnie ma czujnik prędkości (007 542 29 17, 0075422917) i na pewno ma wpięty w czujnik przewód od tempomatu.
Teraz chciałbym wykorzystać sygnał prędkości i podłączyć do radia. Znalazłem w epc odpowiedni kabelek (124 820 50 17, 1248205017) ale coś mi mówi że nie wepnę go jak wpięty jest przewód tempomatu?
Popatrzyłem dalej i jest coś takiego jak złącze świecznikowe (124 540 03 69, 1245400369).
Czy to jest taki rozdzielacz który wpinam w czujnik prędkości i do niego podłączam oryginalne wtyczki tempomatu i sygnału do radia?

Przez google widziałem tylko dwa tematy na jakimś niemieckim forum - z tłumaczenia nie dużo zrozumiałem.
To jeden z tych tematów.
http://www.motor-talk.de/forum/mehrfach ... 34427.html

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika



#2 Offline   MICHAL200


  • Postów: 4 005
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Uniejów
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 C180 po lifcie

Napisano 30 grudnia 2008 - 20:40

szymtro, rozumiem, ze chcialbys taki bajer sobie zrobic?
Tyle for co czytam i ludzie to maja to sie pytaja jak to wylaczyc :D

#3 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 30 grudnia 2008 - 22:33

Ojcu chciałem wymienić na jakieś takie lepsze audio co by mu się podgłaśniało samo.
Tyle że czujnik ma jedno gniazdo a wtyczka tempomatu nie wygląda mi na taką przelotową co by na nią zapiąć drugą.

Czy ktoś czyta w miarę po niemiecku? Może przetłumaczyć co tam w tym linku napisali (jest coś o navi i czymśtam jeszcze). Tłumaczenie z googli to jakaś porażka - najbardziej podoba mi się ten pracodawca.

#4 Offline   dzinks3


  • Postów: 182
  • Na forum od: 26 sty 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 31 grudnia 2008 - 20:43

Większość drogich audio posiada funkcję automatycznej regulacji głośności. Wystarczy podłączyć pod prąd, głośniki i audio reguluje głośność w zależności od szumów.

#5 Offline   pasiasty


  • Postów: 104
  • Na forum od: 28 lut 2008
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 220CDI ASB Kombi 1999r.
  • Inne auto:Fabia 2005r 1.4 16V

Napisano 01 stycznia 2009 - 20:54

dzinks3 napisał:

reguluje głośność w zależności od szumów.
Nie tak do końca. W większości wzmocnienie jest zależne od prędkości jazdy a nie od "szumów" otoczenia. Sony wypuścił kiedyś pare modeli które miały wbudowanu mic elektretowy i na zasadzie sprzężenia zwrotnego była regulacja wzmocnienie, ale kiepsko to działało. Najlepiej ten system działa chyba w Blaupunkcie. Podłączałem ostatnio takie radio do skody fabi i tam radio zbierało impulsy podawane przez przewód zasilania ! Działalo to super.

#6 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 02 stycznia 2009 - 11:49

A ja to mialem w swoim na oryginalnym radiu, ale na Alpine nie dziala. Musze obadac czy radio ma taka funkcje, a jesli ma to jak to podpiac.

#7 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 03 stycznia 2009 - 00:10

Wiem już nieco więcej.

Łącznik świecznikowy ma króciutki kabelek i przykręca go się za licznikiem na ścianie grodziowej.
W nim jest kilka gniazdek - nie ustaliłem ile ale wygląda z obrazka na cztery.

Wtyczki i piny do wtyczek można kupić oddzielnie i nie potrzeba kupować tego kabelka do radia za 23zł i pasuje do w124 i w201.

Łącznik świecznikowy kosztuje około 57zł i pasuje do w124 i w201.

Impulsów jest 6 na jeden obrót linki napędzającej licznik.

To co jest ważne to typ czujnika do w201. Tu były dwa typy tak jak są dwa typy liczników (te które mają kontrolkę ładowania bardziej po środku licznika i te nowsze co mają ją na drugiej pozycji od lewej. Starych nie da się kupić i mają zupełnie inne wtyczki. Nowszy typ jest taki sam jak w124, mechanicznie i elektrycznie.
Nie ustaliłem jeszcze gdzie dokładnie wpina się zasilanie w skrzynce bezpieczników - na pewno pod jakąś śrubkę a nie do wtyczki.

#8 Offline   scOti


  • Postów: 232
  • Na forum od: 17 kwi 2009
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2.0

Napisano 13 grudnia 2012 - 23:38

szymtro, odgrzebe trochę temat - udało się coś z tym zrobić?
wymieniałem właśnie żarówki w liczniku i zauważyłem u siebie ten czujnik i z tego co czytałem powinien się on łączyć z fabrycznym zestawem active bass (który mam)

ustaliłem że sygnał z tego czujnika 007542291 - wyprowadzany jednym kablem (zielono-żółtym) należy podłączyć pod złącze ISO w radiu do pinu A 1

a tak przy okazji złącze A 2 - to funkcja mute - można zrobić np wyciszanie radia przy cofaniu

#9 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 13 stycznia 2013 - 00:49

Tak,

Wszystko działa jak należy.
Jeżeli ktoś podłacza na nowo to potrzeba kupić czujnik, wtyczke, metalowe piny do wtyczki.
Wtyczka pasujaca jest w instalacji w201 od czegoś jeszcze(identyczna) a w w124 jest chyba 4 takie same.
Ten świecznik jest nie potrzebny - wystarczy jedna wtyczka - nawet jak ktoś ma tempomat to wystarczy przylutować dwa kabelki w jedno miejsce. Wtyczka od samej prędkosci jest taka sama jak od wiatraka w201, czujnika ciśnienia, temperatury - ogólnie dużo takich jest, łatwo znaleźć na złomie.

#10 Offline   scOti


  • Postów: 232
  • Na forum od: 17 kwi 2009
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2.0

Napisano 13 stycznia 2013 - 11:58

podpinasz się pod to okrągłe złącze i tym do radia? opisz dokładnie


Dołączona grafika