Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Remont manualnej skrzyni biegów



41 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 01 grudnia 2015 - 19:48

Łożysko w skrzyni najprawdopodobniej, a w skrzyni masz prawidłowy olej ATF ? W starym oleju były jakieś opiłki?



#22 Offline   Kuba DJ


  • Postów: 149
  • Na forum od: 23 kwi 2010
  • Miejscowość: Jelenia Góra
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 01 grudnia 2015 - 21:15

Olej dobry, kolega mi dobral w sklepie
Opilkow nic nie było, zębatki i synchronizatory w dobrym stanie

#23 Offline   JohnyM


  • Postów: 13
  • Na forum od: 26 lut 2014
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 grudnia 2015 - 15:10

Kuba DJ mam u siebie podobny problem, na początek będą wymienione łożyska igiełkowe. Dam znać czy coś się zmieniło jak juz będzie gotowe.

#24 Offline   Kuba DJ


  • Postów: 149
  • Na forum od: 23 kwi 2010
  • Miejscowość: Jelenia Góra
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 16 grudnia 2015 - 15:38

Ja w poniedziałek zdejmuje skrzynie, także też coś napiszę

#25 Offline   Kuba DJ


  • Postów: 149
  • Na forum od: 23 kwi 2010
  • Miejscowość: Jelenia Góra
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 22 grudnia 2015 - 15:27

Skrzynia rozebrana w drobny mak, niestety w 100% nie udało mi się wytypować wady,
Jednak najprawdopodobniejsze, że huczy jednostronnie otwarte łożysko
Dołączona grafika

Od razu wymienię, to co podejrzewałem na początku, czyli łożysko na walku wstępnym
Dołączona grafika

Oby to pomogło, dzisiaj jeszcze dokładnie będę oglądał wszystkie igiełkowe,
Czy jest jakiś sposób żeby stwierdzić wadę takiego łożyska, bo nie ma ono ani obudowy ani bieżni, dzięki której można by określić poziom zużycia/luzu/zatarcia???

#26 Offline   dawido12340


  • Postów: 134
  • Na forum od: 29 wrz 2015
  • Miejscowość: zagórz
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 16 stycznia 2016 - 12:02

Witam z jakiego silnika jest ta skrzynia? Numery 126 260 19 01 717 435 00 768916 mercedes Benz r126 261 06 01

#27 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 stycznia 2016 - 17:17

Siedziała chociażby w w201 2.6

#28 Offline   dawido12340


  • Postów: 134
  • Na forum od: 29 wrz 2015
  • Miejscowość: zagórz
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 16 stycznia 2016 - 18:24

Wytrzyma z 3.0 24V?

#29 Offline   Kuba DJ


  • Postów: 149
  • Na forum od: 23 kwi 2010
  • Miejscowość: Jelenia Góra
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 lipca 2016 - 22:06

Cześć, mam pytanie do wtajemniczonych:
Czy tuleja przesuwna powiedzmy biegu 1 i R jest dwustronna, tzn. którą strona ma być zamontowana, trzymam w ręku tuleje i widze na niej po zewnetrznej jakby rowek, tylko z jednej strony, do czego służy?

Dołączona grafika

#30 Offline   Frog


  • Postów: 28
  • Na forum od: 01 paź 2015
  • Miejscowość: Giżycko
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo V70 2.5 TDI 1998

Napisano 31 sierpnia 2016 - 15:00

Witam,

Poradziłem sobie już z hałasującym tylnym dyferencjałem oraz łożyskami kół. Przyszedł czas na ostatni hałasujący element – skrzynię biegów. Oprócz wypadającej jedynki, hałasują mi trójka i piątka, co mnie strasznie irytuje. Na dwójce i czwórce jedzie w miarę cicho. Problemów generalnie nie ma, zmiana biegów przebiega elegancko, ale ten charkoczący odgłos mnie drażni.

Nosiłem się z zamiarem regeneracji od dłuższego czasu, ale problemem jest, że wiąże się to z wysyłką skrzyni do odpowiedniego zakładu, czyli autko musi postać u mechanika na podwórku ze dwa tygodnie.

Pomyślałem więc, że kupię inną skrzynię, od razu każę wysłać do regeneracji, a stamtąd do mechanika, który mi podmieni. Jest tylko jeden problem – czy w modelu W124 2.5D był jeden rodzaj skrzyni 5-biegowych? Jest ryzyko, że skrzynia z innego W124 2,5D nie będzie pasowała do mojego autka? Co musiałbym sprawdzić, aby mieć pewność, że kupiona skrzynia będzie na pewno pasowała bez problemu?

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 31 sierpnia 2016 - 15:05









Podobne tematy Zwiń