Witam!
Auto: 300D W124
Problem jak w temacie, nigdzie nie znalazłem jakie są koszty możliwie kompletnego zregenerowania skrzyni biegów. Wiadomo, że wraz z przebiegiem skrzynia powolutku sie zużywa. Moja ma już prawdopodobnie około sześciu zer, także jej też przyda się remont, chociażby z uwagi na to że ciężko wskakuje pierwszy bieg i zaczyna wyć. Wycie słychać szczególnie przy próbie wduszania biegu bez sprzęgła (przesuwaniu lewarka zmiany biegów w kierunku biegu). Z tego co wiem i czytałem synchronizator nowy to koszt ASO 140zł, robocizna 300-400zł, ale co z resztą? Łożyska (z tego co znalazłem na "wschodniej" stronce jest ich 14), ile one kosztują, czy tylko ASO czy też SKF i inne? Co z uszczelniaczami? Niestety nie mam żadnej znajomej duszy w promieniu 50km której podawałbym pokolei 20-30 numerów części a ona z radością podawałaby ile i na kiedy, może jest wśród Was ktoś o takich możliwościach
Czy może lepiej kupić jeszcze jedną skrzynię jako dawcę i zrobić z dwóch jedną?
Szukam możliwie najrozsądniejszej opcji z Waszego doświadczenia, bo ja takowego niestety nie mam.
Pozdrawiam...
1
41 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 02 stycznia 2009 - 22:25
#2
Napisano 02 stycznia 2009 - 23:12
Synchronizatory odpowiadają za płynne lekkie włączanie biegu.
Jak skrzynka wyje to trzeba ją rozebrac i sprawdzić w jakim stanie są zęby trybów. Doświadczony fachowiec będzie umiał je ocenić. Jeśli są zużyte to remont jest nieopłacalny - sama goła choinka kosztuje ok 2500zł.
Jak skrzynka wyje to trzeba ją rozebrac i sprawdzić w jakim stanie są zęby trybów. Doświadczony fachowiec będzie umiał je ocenić. Jeśli są zużyte to remont jest nieopłacalny - sama goła choinka kosztuje ok 2500zł.
#3
Napisano 03 stycznia 2009 - 09:40
cyrkk napisał:
Wycie słychać szczególnie przy próbie wduszania biegu bez sprzęgła
A jak ma nie wyć skoro synchronizator rozpoczyna prace a moment obrotowy nie został rozłączony poprzez sprzęgło? Wyjąć, rozebrać i wymienić co trzeba a zapewne dużo tego nie będzie, bo te skrzynki wytrzymują dużo więcej. Synchronizator jak pisałeś 140PPLN dostępny jedynie w ASO (mowa o nowym) łożyska dobierzesz w razie potrzeby z dobrych zamienników. Myślę że jeżeli nic specjalnego nie jest upierniczone to zmieścisz się w +/- 1000 PLN z robocizną i wymianą oleju.
#4
Napisano 03 stycznia 2009 - 15:13
Rob napisał:
A jak ma nie wyć
Właśnie w tym problem że wcześniej jak przesuwałem dźwignie to nic nie słyszałem, a zaczęło wyć, jak już wcześniej pisałem w innym poście, po tym jak wymieniłem olej na ATF220 (starego było w skrzyni może z kieliszek), a potem wylałem go jeszcze raz bo musiałem uszczelnić "dupke" bo własnie przez to olej wyciekał. Co tam takiego mogło się stać? Na luzie i puszczonym sprzęgle też czuje jak wyje, wdusze sprzęgło i jest ok (skrzynia rozpięta). Dlatego chyba będę musiał wywalić synchronizatory+łożyska. Na to trzeba się będzie nastawić...
#5
Napisano 03 stycznia 2009 - 15:42
czy synchronizator będzie odpowiadał za wyskakujący bieg bo wyskakuje mi pierwszy bieg
#6
Napisano 03 stycznia 2009 - 15:48
figat2 napisał:
czy synchronizator będzie odpowiadał za wyskakujący bieg bo wyskakuje mi pierwszy bieg
Będzie najprawdopodobniej synchronizator lub/i przesuwka.
Cytat
padło łożysko igiełkowe właśnie tego biegu
#7
Napisano 03 stycznia 2009 - 15:48
figat2 napisał:
wyskakujący bieg
#8
Napisano 03 stycznia 2009 - 15:54
cyrkk napisał:
o tym jak wymieniłem olej na ATF220
wlałes zły olej ! Kup ATF 200
figat2 napisał:
czy synchronizator będzie odpowiadał za wyskakujący bieg
tak
#9
Napisano 03 stycznia 2009 - 15:57
przemek napisał:
wlałes zły olej ! Kup ATF 200
Przecież ATF 220 to Dexron IID. Więc w czym problem?
#10
Napisano 03 stycznia 2009 - 16:51
nie spełnia odp normy którą spełnia ATF200. ATF 220 nie posiada dodatku suffix A do smarowania synchronizatorów
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Nieprawidłowy olej w skrzyni biegów (717.412) |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
W201 AUTOMAT stuki i szarpanie lewarkiem skrzyni biegów |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gigachadman90 |
|
||
Podpięty [W201/W124] Automatyczna Skrzynia Biegów- awarie i usterki |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | liroy-1 |
|
||
[w201] Skrzynia 4-ro biegowa Kick Down problem!! |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | BonzoRulez |
|
||
[w124] naprawa (uszczelnienie) skrzyni przy cięgłach? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | thekilla |
|
|