Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Ogrzewanie kabiny - nie grzeje



48 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   kamikg


  • Postów: 29
  • Na forum od: 10 wrz 2008
  • Miejscowość: Starogard Gdański

Napisano 07 stycznia 2009 - 23:02

roxa to nie glikol odparowuje (silnik musiałby mieć jakieś 180 - 190 stopni), ale woda. Te wszystkie borygo to tak naprawdę mniej więcej 50% roztwory glikolu z wodą. IMO nie powinien zamarznąć, ale z wymianą ciepła pomiędzy płynem a nagrzewnicą masz całkowitą rację. Po odparowaniu wody zmienia się pojemność cieplna, czyli szybkość z jaką płyn może pobrać i/lub oddać ciepło. Zatem niedogrzanie może być też wynikiem starego płynu.



#22 Offline   pietromarko


  • Postów: 41
  • Na forum od: 29 sie 2008
  • Miejscowość: Złotoryja
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 marca 2009 - 20:22

:pub: W 201 .Witam Koledzy!! W temacie awaria nagrzewnicy- mam zapytanie do speców od wszystkiego. Kiedy rozebrałem przednią konsole ( przy braku grzania od strony pasażera a prawidłowym działaniu przy kierowcy ) okazało się iż cięgno zamontowane w nagrzewnicy to które później w chodzi w kawadratową beleczkę a ta przgubem do pokrętła regulacji- jest obłamane. Czy jest na to jakiś patent ? czy czeka mnie kupno używki nagrzewnicy i przekładka tego dinksa ?A tak na marginesie może ktoś ma rysuneczek cobym obaczył co mnie czeka ? Zgóry dzięki za podpowiedź. pozdr Piotr :/

#23 Offline   saporro larry


  • Postów: 6
  • Na forum od: 14 lis 2010

Napisano 28 grudnia 2010 - 18:17

a ja mm tak ze nie grzeje gdy na wolnych obrotach a gdy trzymam nogę na gazie choć trochę to leci gorące powietrze co moze być proszę
o pomoc dzięki.

#24 Offline   saporro larry


  • Postów: 6
  • Na forum od: 14 lis 2010

Napisano 28 grudnia 2010 - 18:22

mam koledzy jeszcze taki problem ze pasek klinowy jest za lużny i czy to moze być przyczyńą tego słabego ogrzewania ładowania alternatora .chyba kiwaczka nie działa tak jak powinna czy da się ją naprawić bo nowe są drogie i czy warto urzywaną a jak nową to jaką polecacie.dzięki.

#25 Offline   daniel88


  • Postów: 13
  • Na forum od: 17 gru 2010

Napisano 28 grudnia 2010 - 20:51

luzny pasek moze byc powodem niedoladowania,szczegolnie jak jest wiekszy pobor pradu(gdy wlaczysz swiatla wentylator itd...),wowczas alternator stawia wiekszy opor i pasek sie poslizguje. z ogrzewaniem jest podobnie-moze byc problem,bo pompa slabiej wymusza obieg.

#26 Offline   sarbel


  • Postów: 950
  • Na forum od: 04 sie 2010
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 grudnia 2010 - 21:15

A mnie się tak zrobiło że,dmucha ciepłe powietrze na stronę pasażera,a na mnie leci zimne.Dopiero gdy temperatura płynu osiągnie 60-70'C ,a najlepiej jak do tego zrobię parę zakrętów zaczyna dmuchać ciepłem.Wie ktoś ocoloto?

#27 Offline   vanitum


  • Postów: 90
  • Na forum od: 03 paź 2010
  • Miejscowość: Rawicz

Napisano 29 grudnia 2010 - 09:05

sarbel napisał:

A mnie się tak zrobiło że,dmucha ciepłe powietrze na stronę pasażera,a na mnie leci zimne.Dopiero gdy temperatura płynu osiągnie 60-70'C ,a najlepiej jak do tego zrobię parę zakrętów zaczyna dmuchać ciepłem.Wie ktoś ocoloto?
stawiałbym na zapowietrzony układ... nie zabrakło ci czasem płynu chłodniczego?

#28 Offline   sarbel


  • Postów: 950
  • Na forum od: 04 sie 2010
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 grudnia 2010 - 11:30

Płyn był wywalony w całości bo pompa wody skwierczała jak banda świerszczy.Ale że mechanik nie dopilnował odpowietrzenia???No w sumie ...

#29 Offline   yzfr


  • Postów: 5
  • Na forum od: 10 sie 2016
  • Miejscowość: Kalisz
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 13 grudnia 2016 - 09:07

Witam serdecznie,

Dzisiejszy poranek temp. -6 na zewnątrz auto pod chmurką. Odpaliło, skrobie szybki… I naglę dostrzegam fakt iż ogrzewanie przestało działać. Tzn. wentylator śmiga na każdym biegu lecz z nawiewu leci zimne powietrze. Po przejechaniu 50 km problem nie rozwiązał się i cięgle nie grzeje. Dodatkowo zaobserwowałem podczas stania w korku w mieście że temperatura silnika strasznie szybko rośnie i doszła prawie do 110 stopni. Nigdy wcześniej nie zauważyłem tak szybko rosnącej temperatury. Od czego waszym zdaniem powinienem zacząć diagnozę?

#30 Offline   PAWDEM


  • Postów: 68
  • Na forum od: 17 paź 2014
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E 1.8; m102.910
  • Inne auto:Vw lupo 1.4 TDI

Napisano 13 grudnia 2016 - 09:36

Pompa wody może nie pompuje. Nie dociera ciepło do nagrzewnicy i nie masz ciepłego powietrza.


Wysłane za pomocą Tapatalk








Podobne tematy Zwiń