Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Ogrzewanie kabiny - nie grzeje



48 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 listopada 2017 - 18:26

Dziwne, że w kilka lat tak zabrudziło nagrzewnicę...



#42 Offline   mixx


  • Postów: 483
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 22 listopada 2017 - 00:15

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 21 listopada 2017 - 18:26 napisał

Dziwne, że w kilka lat tak zabrudziło nagrzewnicę...
Też mnie to zdziwiło, zwłaszcza że jeszcze rok temu "grzał jak szatan". Ale ostatni prawie rok praktycznie przestał, przetaczany tylko parę metrów "w tę i wewtę". Teraz sprawdzę jak grzeje podczas dłuższej jazdy i ewentualnie zrobię poprawkę płukanki.

#43 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 25 listopada 2017 - 08:04

Kurde skąd ten brud? Czyżby spowodowane mieszaniem płynów? Jeżeli jest układ cały czas zalany to teoretycznie nie powinno nic z zewnątrz się dostać, jedynie że na jakichś elementach występuje korozja, spowodowana np. jeżdżeniem na wodzie jakiś czas lub wymiana jakiegoś elementu nieznanego pochodzenia i zabrudzonego np. chłodnica, nagrzewnica. Druga sprawa to chyba też wydłużanie albo nie wymienianie płynu wcale.

#44 Offline   mixx


  • Postów: 483
  • Na forum od: 07 sty 2014
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W 201 2.0E 122KM 1991r.

Napisano 26 listopada 2017 - 09:27

Nie wiem, skąd się wzięło tyle syfu w nagrzewnicy. Może częściowo stąd, że samochód ostatni rok niewiele jeździł, a tylko był odpalany na chwilę w celu przestawienia i - jak wszystko, co nieużywane - po prostu "zarosło mchem". Przyjdą mrozy, to się okaże na ile jest lepiej i w razie czego zrobię poprawkę. W każdym bądź razie trop był słuszny, że skoro jest obieg i powrót jest gorący, to znaczy że nagrzewnica nie oddaje ciepła. Przez kilka lat po założeniu nowej przy maks grzaniu można było siedzieć w samej koszuli tak do -20st/C i 100km/h. Powyżej już było odczuwalne jak chłód "wchodzi do środka"

Użytkownik mixx edytował ten post 26 listopada 2017 - 09:30


#45 Offline   rafaell9292


  • Postów: 20
  • Na forum od: 18 lip 2012
  • Miejscowość: Rudniki
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 grudnia 2017 - 13:24

Witajcie, mam problem z moja gwiazdka- brak ciepłego powietrza od strony kierowcy. Rozkręciłem konsolę żeby sprawdzić czy bolce są na swoim miejscu, niestety ten niedziałający się ułamał i wyskoczył(najmniejszy problem bo to mogę jakoś skleić),druga rzecz jest taka, że po prawej stronie kręcąc czuję lekki opór(sterowanie klapkami?) z kolei z drugiej strony wszystko działa bez oporu(caly czas chlodne powietrze). Teraz pytanie: co dalej rozkręcać żeby się do tego dostać? 190 bez klimyDołączona grafika

#46 Offline   rafaell9292


  • Postów: 20
  • Na forum od: 18 lip 2012
  • Miejscowość: Rudniki
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 grudnia 2017 - 16:15

Ok, jakoś to ogarnąłem. Jeden z pręcików od poruszania klapkami nie jest w tym miejscu co powinien- urwał się kawałek plastiku, którego powinien się on trzymac. Sprawę załatwiłem tak, że ręcznie przesunąłem klapkę na ciepełko i póki zima nie minie mogę zapomnieć o problemie później chyba będę musiał wyciągnąć nagrzewnicę, jedynie regulacja temperatury odbywać się będzie otwierając okno :D

#47 Offline   marcin921


  • Postów: 13
  • Na forum od: 24 wrz 2010
  • Miejscowość: Rybnik
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 lutego 2023 - 18:12

Witam.
Pozwolę "podpiąć się pod temat". Mam podobny problem. Nakreślę sytuację z obecnego tygodnia.
Silnik diesel 2.0 75km - w201.
Środa rano - wyjazd o pracy 5.5km ( wiem bardzo mała odległość ale jestem w delegacji i nie mam innego samochodu). Generalnie po przejechaniu ok 4 km temp na silniku wynosi ok 80*C ( jeżdżę z wyłączonym ogrzewaniem ew z zimnym nawiewem aby szyby nie parowały). W połowie trasy korek 15 minut, włączyłem ciepłe powietrze na 1 poziom. Powrót z pracy normalnie.

Czwartek rano - miałem zamarznięte szyby od wew ( fakt nie wywietrzyłem samochodu po powrocie w dniu wcześniejszym). Normalnie odpalenie, jazda do pracy i tutaj chyba poniosło mnie bo włączyłem grzanie na 3 poziom przy ok 60*C - leciało już ciepłe powietrze. Powrót z pracy ok, na zimnym nawiewie.

Piątek - do pracy jechałem zauważyłem, że temp silnika szybciej rosła. Jechałem na zimnym nawiewie. Po zaparkowaniu zauważyłem ślady wycieku. Powrót do domu 3 km przejechałem i temp dobija do 90*C. Próbując stary sposób włączyłem ogrzewanie na maxa ( zawsze w latem w korku stosowałem ten patent i nie było problemu). I następuje zdziwienie bo ogrzewanie nie działa.. Stoję w korku temperatura dobija do 100-105*C.

Podjeżdżam na parking, na średnie wzniesienie. Silnik pochylony do dołu. I widzę wyciek od spodu. Chłodnica nie cieknie, węże doprowadzające do chłodnicy nie ciekną - są miękkie. Z góry wycieku nie widać.

Zostawiłem samochód do ostygnięcia. Po godzinach poszedłem sprawdzić i tak. Na wyłączonym silniku nie wycieka nic. Pod dywanikiem pasażera sucho, u kierowcy delikatnie wilgoć ale tak miałem od zawsze.
Wysoki poziom płynu w zbiorniku wyrównawczym(jakieś 1-cm powyżej miejsca zgrzewania części dolnej i górnej) Odpalam, chodzi 2-3 minuty na luzie temperatura dobija już do 80*C ( co wcześniej nie zdarzało się) i kapie spod osłony silnika. Zebrałem z kostki na palec - przeźroczysto - tłusta substancja.
Wyłączyłem silnik.
Dołączona grafika
Na wyłączonym ogrzewaniu ( w trakcie ostatniego testu) wąż oznaczony numerem 1 zimny/chłodny.

Panowie gdzie szukać przyczyny i co mogło się stać ? Chłodnica, pompa wody, nagrzewnica, zatkany układ chłodzenia ?

Z góry dziękuję za pomoc.
Samochód w trakcie obecnej zimy parkowany wyłącznie na dworze.

Użytkownik marcin921 edytował ten post 10 lutego 2023 - 18:20


#48 Offline   marcin921


  • Postów: 13
  • Na forum od: 24 wrz 2010
  • Miejscowość: Rybnik
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 lutego 2023 - 20:06

Nie mogę już edytować postu. Proszę o ew. połączenie w jedną całość.

Po ochłodzeniu silnika odkręciłem korek z zbiornika wyrównawczego - brak płynu.
Zakładając, że uszkodzeniu uległa nagrzewnica czy jest możliwość prowizorycznego ominięcia układu nagrzewania? Zabrzmi to dziwnie ale nie zależy mi na chwili obecnej na ogrzewaniu. Za miesiąc przyjdzie wiosna a do tego czasu jestem w stanie przeboleć usterkę.

#49 Offline   januszek1971


  • Postów: 111
  • Na forum od: 30 lip 2013
  • Miejscowość: Zabrze
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0 D ,1991r. sedan OM601.912

Napisano 10 lutego 2023 - 21:56

Nie grzeje bo nie ma płynu w układzie.
Trochę dałeś mu popalić w tym korku.
Zacząłbym od sprawdzenia poziomu oleju ,czy poziom nie wzrósł i korka wlewu w pokrywie zaworów ,czy nie ma na nim "budyniu".
Jeżeli jest ok. to zalej układ chłodzenia i szukaj wycieku. Gdzieś ten płyn musiał uciec ,pompa wody ma otwór kontrolny,jak cieknie to powinno być mokro z przodu silnika ,przy alternatorze ,może na podgrzewaczu paliwa ,musisz szukać.








Podobne tematy Zwiń