Skocz do zawartości




- - - - -

[All] Wymiana poduszek silnika- jak/czym?


66 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   karaquan


  • Postów: 207
  • Na forum od: 15 mar 2007
  • Drugi Mercedes:W211
  • Trzeci Mercedes:Sprinter
  • Inne auto:cinquecento 700

Napisano 09 maja 2007 - 22:31

Witam!

Przymierzam się do wymiany prawej (z perspektywy kierowcy) poduchy pod silnikiem. Jakiś czas temu mechanik wymienił mi lewą poduchę, efekt był zadowalający, ale krótkotrwały :D . Prawa poducha, prawdopodobnie ze względu na sztywność i świeżość tej lewej, zaczęła dawać o sobie znać...
Prośba jest następująca,
chciałbym się dobrze przygotować do tej, z pozoru łatwej operacji :ok: Postanowiłem sam się tym zająć ze względu na dość duży koszt jakiego doznałem w warsztacie specjalistycznym ( !!200 PLN !! )
Napiszcie proszę, jakie narzędzia będą potrzebne i jaka kolejność czynności powinna nastąpić aby po wszystkim silnik nie wyskoczył mi w czasie jazdy :oops:
Będę wdzięczny :)

aha !! 50% sukcesu to zapewne kanał, który szczęśliwie posiadam :)



#2 Offline   magik


  • Postów: 853
  • Na forum od: 21 sty 2007
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 maja 2007 - 22:43

1.Lewarek
2.Deska pod miche olejowa
3.Silnik lekko w gore
4.Odkrecasz srube na i gory przy lapie silnika i nadole od spodu poduszki
5.Silnik bardziejw gore
6.Poducha w bok
7.Nowa poducha i krecisz sruby
8.Opuszczasz silnik
9.Dokrecasz sruby
10.Cieszysz sie nowa poduszka

Silnik mozesz tez podwiesic zamiast podnosic za miske ale nie zawsze jest taka opcja podnoszac za miske tez sobie poradzisz.

Dzięki za wzbogacenie FAQ :)

#3 Offline   karaquan


  • Postów: 207
  • Na forum od: 15 mar 2007
  • Drugi Mercedes:W211
  • Trzeci Mercedes:Sprinter
  • Inne auto:cinquecento 700

Napisano 10 maja 2007 - 08:04

Dzięki Magik :) mam nadzieje, że jest to tak proste jak wygląda :-P
jeśli chodzi o zeztaw kluczy, to podobno niezbędny będzie ampulowy ( nie wiem jeszcze jaki rozmiar).

#4 Offline   magik


  • Postów: 853
  • Na forum od: 21 sty 2007
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 maja 2007 - 08:40

Moze byc potrzebny imbuls zeby odkrecic poduszke od spodu. Kup sobie zestaw CR-V Topexa i po sprawie. Kosztuje z 15zl.

#5 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 23 września 2007 - 18:08

Podłącze się pod ten temat... niestety dzisiaj zuwazylem ze poduszki u mnie pod silnikiem przestaly "działać" :czujnik: i teraz problem... zamienniek 95 zl/ sztuka, FEBI 150 zl/ sztuka. Kupil ktos zamiennik? jesli tak to niech napisze jak sie sprawuje...
zastanawiam sie czy kupic Febi czy zamienniki, bo roznica w cenie dosc spora..

z gory dzieki za pomoc

#6 Offline   jjanicki


  • Postów: 491
  • Na forum od: 06 lut 2007
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 23 września 2007 - 18:46

Borat napisał:

Kupil ktos zamiennik?
Kupowałem Rouville... 130zł/szt w Lublinie w hurtowni... Po wymianie cisza w kabinie...

Co do śruby od spodu poduszki - Dobrze tzreba osadzić imbusa w łbie śruby, bo łatwo go zerwać (ŚRUBA JEST POD KˇTEM - NIE PIONOWO). Śruby zazwyczaj nie odkręcane od nowości trzymają jak przyspawane.
Ja musiałem w jedną wbić nieco większego Torx'a i jakoś puściła... Inaczej rozwiercanie...
Nowa śruba w ASO ok. 6-9 PLN.

#7 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 23 września 2007 - 19:44

jjanicki, kupowales może w intercarsie??

#8 Offline   jjanicki


  • Postów: 491
  • Na forum od: 06 lut 2007
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 23 września 2007 - 21:31

Kupowałem w AUTO-EURO przy Nałkowskich 5.

#9 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 23 września 2007 - 21:48

karaquan napisał:

Jakiś czas temu mechanik wymienił mi lewą poduchę, efekt był zadowalający, ale krótkotrwały :czujnik: .

Kupiłeś dobrą , markową poduszkę hydrauliczną czy gumowy badziew?

#10 Offline   karaquan


  • Postów: 207
  • Na forum od: 15 mar 2007
  • Drugi Mercedes:W211
  • Trzeci Mercedes:Sprinter
  • Inne auto:cinquecento 700

Napisano 24 września 2007 - 08:22

Widzę,że wątek się odświeżył ;) i bardzo dobrze, bo teraz jestem już mądrzejszy o jakieś........ 500 Pln (jeśli chodzi o poduszki pod silnikiem)
Pierwszy raz, gdy zaczęło mi coś łomotać, doszedłem do wniosku, że problem tkwi w lewej poduszce (wywnioskowałem podczas zakrętów w prawo, łomotanie się wzmagało). Wymieniłem TYLKO JEDNˇ, lewą poduchę i efekt był zdumiewający (pisałem o tym gdzieś kiedyś na forum). Ten zdumiewający efekt rozmył się po zaledwie 500 kilometrach.... ;). Trochę poczytałem i popytałem, i co się okazało :?: Złota zasada: poduchy wymienia się albo wszystkie, albo żadnej!! Kolejną ważną rzeczą jest ich marka :?: Nie warto oszczędzać na jakości co potwierdza się w przypadku Lanforderów ( niemiecki zamiennik, ale moim zdaniem znakomity) Szarpnąłem się na komplecik L+P+ poducha skrzyni (co by mieć święty spokój). Co się okazało, silnik ponownie wszedł na to swoje przecudowne "mruczenie" a kultura pracy.... cóż..... nie da się tego opisać :)
Wnioski:
-wymieniać zawsze komplet (nie po jednej sztuce)
- nie oszczędzać !! warto zainwestować w jakość :czujnik:
- popytać i rozeznać się wśród różnego rodzaju fachmanów :?:

jeżdżę już ok 10.000 km na nowych poduchach i zapomniałem co to było to "łomotanie"

To tyle :?:








Podobne tematy Zwiń