Witam!
Przymierzam się do wymiany prawej (z perspektywy kierowcy) poduchy pod silnikiem. Jakiś czas temu mechanik wymienił mi lewą poduchę, efekt był zadowalający, ale krótkotrwały . Prawa poducha, prawdopodobnie ze względu na sztywność i świeżość tej lewej, zaczęła dawać o sobie znać...
Prośba jest następująca,
chciałbym się dobrze przygotować do tej, z pozoru łatwej operacji Postanowiłem sam się tym zająć ze względu na dość duży koszt jakiego doznałem w warsztacie specjalistycznym ( !!200 PLN !! )
Napiszcie proszę, jakie narzędzia będą potrzebne i jaka kolejność czynności powinna nastąpić aby po wszystkim silnik nie wyskoczył mi w czasie jazdy :oops:
Będę wdzięczny
aha !! 50% sukcesu to zapewne kanał, który szczęśliwie posiadam
3
[All] Wymiana poduszek silnika- jak/czym?
Rozpoczęty przez karaquan, maj 09 2007 22:31
66 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 09 maja 2007 - 22:31
#2
Napisano 09 maja 2007 - 22:43
1.Lewarek
2.Deska pod miche olejowa
3.Silnik lekko w gore
4.Odkrecasz srube na i gory przy lapie silnika i nadole od spodu poduszki
5.Silnik bardziejw gore
6.Poducha w bok
7.Nowa poducha i krecisz sruby
8.Opuszczasz silnik
9.Dokrecasz sruby
10.Cieszysz sie nowa poduszka
Silnik mozesz tez podwiesic zamiast podnosic za miske ale nie zawsze jest taka opcja podnoszac za miske tez sobie poradzisz.
Dzięki za wzbogacenie FAQ
2.Deska pod miche olejowa
3.Silnik lekko w gore
4.Odkrecasz srube na i gory przy lapie silnika i nadole od spodu poduszki
5.Silnik bardziejw gore
6.Poducha w bok
7.Nowa poducha i krecisz sruby
8.Opuszczasz silnik
9.Dokrecasz sruby
10.Cieszysz sie nowa poduszka
Silnik mozesz tez podwiesic zamiast podnosic za miske ale nie zawsze jest taka opcja podnoszac za miske tez sobie poradzisz.
Dzięki za wzbogacenie FAQ
#3
Napisano 10 maja 2007 - 08:04
Dzięki Magik mam nadzieje, że jest to tak proste jak wygląda :-P
jeśli chodzi o zeztaw kluczy, to podobno niezbędny będzie ampulowy ( nie wiem jeszcze jaki rozmiar).
jeśli chodzi o zeztaw kluczy, to podobno niezbędny będzie ampulowy ( nie wiem jeszcze jaki rozmiar).
#4
Napisano 10 maja 2007 - 08:40
Moze byc potrzebny imbuls zeby odkrecic poduszke od spodu. Kup sobie zestaw CR-V Topexa i po sprawie. Kosztuje z 15zl.
#5
Napisano 23 września 2007 - 18:08
Podłącze się pod ten temat... niestety dzisiaj zuwazylem ze poduszki u mnie pod silnikiem przestaly "działać" i teraz problem... zamienniek 95 zl/ sztuka, FEBI 150 zl/ sztuka. Kupil ktos zamiennik? jesli tak to niech napisze jak sie sprawuje...
zastanawiam sie czy kupic Febi czy zamienniki, bo roznica w cenie dosc spora..
z gory dzieki za pomoc
zastanawiam sie czy kupic Febi czy zamienniki, bo roznica w cenie dosc spora..
z gory dzieki za pomoc
#6
Napisano 23 września 2007 - 18:46
Borat napisał:
Kupil ktos zamiennik?
Co do śruby od spodu poduszki - Dobrze tzreba osadzić imbusa w łbie śruby, bo łatwo go zerwać (ŚRUBA JEST POD KˇTEM - NIE PIONOWO). Śruby zazwyczaj nie odkręcane od nowości trzymają jak przyspawane.
Ja musiałem w jedną wbić nieco większego Torx'a i jakoś puściła... Inaczej rozwiercanie...
Nowa śruba w ASO ok. 6-9 PLN.
#7
Napisano 23 września 2007 - 19:44
jjanicki, kupowales może w intercarsie??
#9
Napisano 23 września 2007 - 21:48
karaquan napisał:
Jakiś czas temu mechanik wymienił mi lewą poduchę, efekt był zadowalający, ale krótkotrwały .
Kupiłeś dobrą , markową poduszkę hydrauliczną czy gumowy badziew?
#10
Napisano 24 września 2007 - 08:22
Widzę,że wątek się odświeżył i bardzo dobrze, bo teraz jestem już mądrzejszy o jakieś........ 500 Pln (jeśli chodzi o poduszki pod silnikiem)
Pierwszy raz, gdy zaczęło mi coś łomotać, doszedłem do wniosku, że problem tkwi w lewej poduszce (wywnioskowałem podczas zakrętów w prawo, łomotanie się wzmagało). Wymieniłem TYLKO JEDNˇ, lewą poduchę i efekt był zdumiewający (pisałem o tym gdzieś kiedyś na forum). Ten zdumiewający efekt rozmył się po zaledwie 500 kilometrach.... . Trochę poczytałem i popytałem, i co się okazało Złota zasada: poduchy wymienia się albo wszystkie, albo żadnej!! Kolejną ważną rzeczą jest ich marka Nie warto oszczędzać na jakości co potwierdza się w przypadku Lanforderów ( niemiecki zamiennik, ale moim zdaniem znakomity) Szarpnąłem się na komplecik L+P+ poducha skrzyni (co by mieć święty spokój). Co się okazało, silnik ponownie wszedł na to swoje przecudowne "mruczenie" a kultura pracy.... cóż..... nie da się tego opisać
Wnioski:
-wymieniać zawsze komplet (nie po jednej sztuce)
- nie oszczędzać !! warto zainwestować w jakość
- popytać i rozeznać się wśród różnego rodzaju fachmanów
jeżdżę już ok 10.000 km na nowych poduchach i zapomniałem co to było to "łomotanie"
To tyle
Pierwszy raz, gdy zaczęło mi coś łomotać, doszedłem do wniosku, że problem tkwi w lewej poduszce (wywnioskowałem podczas zakrętów w prawo, łomotanie się wzmagało). Wymieniłem TYLKO JEDNˇ, lewą poduchę i efekt był zdumiewający (pisałem o tym gdzieś kiedyś na forum). Ten zdumiewający efekt rozmył się po zaledwie 500 kilometrach.... . Trochę poczytałem i popytałem, i co się okazało Złota zasada: poduchy wymienia się albo wszystkie, albo żadnej!! Kolejną ważną rzeczą jest ich marka Nie warto oszczędzać na jakości co potwierdza się w przypadku Lanforderów ( niemiecki zamiennik, ale moim zdaniem znakomity) Szarpnąłem się na komplecik L+P+ poducha skrzyni (co by mieć święty spokój). Co się okazało, silnik ponownie wszedł na to swoje przecudowne "mruczenie" a kultura pracy.... cóż..... nie da się tego opisać
Wnioski:
-wymieniać zawsze komplet (nie po jednej sztuce)
- nie oszczędzać !! warto zainwestować w jakość
- popytać i rozeznać się wśród różnego rodzaju fachmanów
jeżdżę już ok 10.000 km na nowych poduchach i zapomniałem co to było to "łomotanie"
To tyle
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Wymiana simmerringu przekładni głównej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
[W124] wymiana uszczelki kolektora wydechowego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
Wyciągnięcie Silnika OM601 2.0 Diesel |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lownois |
|
||
W124 3.2 drgania silnika |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | rodrigez2206 |
|