Witam! Wpadł mi ostatnio do głowy pewien pomysł. Mianowicie chciałbym do swojego w201 2,5D założyć większe hamulce, koniecznie z wentylowanymi tarczami i chodzi mi po głowy pomysł żeby dołożyć ABS którego u mnie brak... Myślałem nad hamulcami z w124 3,0 benzyna, tylko tu nie wiem jak wygląda sprawa z zaciskami i zwrotnicami. Czy zaciski z takich hamulców są 2 czy 1 tłoczkowe? i czy żeby przeszczepić takie hamulce to musze zmienić zwrotnice? Martwi mnie też ten ABS, czy dużo jest kombinacji z tym żeby to wszystko zamontować i podłączyć... Myślałem też nad tarczami zimmermann tymi nawiercanymi. Mam zamiar w przyszłości pokusić się o 3,0TD do mojej ale chce najpierw wszystko inne przygotować i pierwsze co to wpadły mi do głowy hamulce, bo nawet jakby mój pomysł nie wypalił to będzie mi się tylko bezpieczniej jeździło
0
[w201] Zmiana hamulców na większe wentylowane
Rozpoczęty przez FANTAZMA, sty 12 2009 15:13
4 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 12 stycznia 2009 - 15:13
#2
Napisano 12 stycznia 2009 - 16:46
Mysle ze jak juz zmieniac to na hamulce ze 124 z silnikiem 3.2 (srednica 294mm) w ktorych zaciski sa czterotloczkowe. Nie musisz zmieniac zwrotnicy. Potrzebujesz oczywiscie zaciski, tarcze i te czarne blachy znajdujace sie po wewnetrznej stronie tarczy. Plus jasna sprawa zalac dobry plyn hamulcowy i wymienic wezyki ;-)
Jest kilka tematow o wymianie hamulcow - warto poszukac ;-) szczegolnie polecam temat kolegi mbsly KLIK
Jest kilka tematow o wymianie hamulcow - warto poszukac ;-) szczegolnie polecam temat kolegi mbsly KLIK
#3
Napisano 12 stycznia 2009 - 23:20
Ja miałem taki sam pomysł i częściowo już zrealizowany.
Zaciski od 3.0 d z turbiną. Wymiar 284x22mm wentylowane.
Pasują spokojnie do każdego w201. Zdejmujesz stare i montujesz te zaciski razem z jarzmami, tarcze pasują do oryginalnej piasty. Plug&play.
Do tego pasują spokojnie do felgi 6.5"et49 15" a te czterotłoczkowe tylko 16".
Osłonę można zostawić starą albo zmienić też na tą z 3.0 - też pasuje i ma otwory na abs.
Z tego co widziałem to każda zwrotnica ma otwory do przykręcenia czujnika abs - tylko piasta się różni bo ma dodatkowy pierścień do abs.
Piasta i zwrotnica z w124 jest fizycznie inna - w124 ma większe łożyska ale montażowe wymiary są niemalże identyczne.
Do tego jeszcze te przewody w stalowym oplocie z usa (dolar teraz tani to nawet drogo nie wychodzi).
Poczytaj mercmenię - tam był wątek nawet o zimmermann'ach, ale to już zupełnie inna półka cenowa.
Zaciski od 3.0 d z turbiną. Wymiar 284x22mm wentylowane.
Pasują spokojnie do każdego w201. Zdejmujesz stare i montujesz te zaciski razem z jarzmami, tarcze pasują do oryginalnej piasty. Plug&play.
Do tego pasują spokojnie do felgi 6.5"et49 15" a te czterotłoczkowe tylko 16".
Osłonę można zostawić starą albo zmienić też na tą z 3.0 - też pasuje i ma otwory na abs.
Z tego co widziałem to każda zwrotnica ma otwory do przykręcenia czujnika abs - tylko piasta się różni bo ma dodatkowy pierścień do abs.
Piasta i zwrotnica z w124 jest fizycznie inna - w124 ma większe łożyska ale montażowe wymiary są niemalże identyczne.
Do tego jeszcze te przewody w stalowym oplocie z usa (dolar teraz tani to nawet drogo nie wychodzi).
Poczytaj mercmenię - tam był wątek nawet o zimmermann'ach, ale to już zupełnie inna półka cenowa.
#4
Napisano 13 stycznia 2009 - 00:02
A ja dodam od siebie żeby jeszcze poszukać na forum, bo sam też miałem chęć na coś takiego, ale Ukaniu sprowadził mnie na ziemię, bo w rzeczywistości taka modyfikacja niewiele zmienia na dobre - zwłaszcza w normalnej eksploatacji
To akurat popieram - do tego porządny płyn hamulcowy i powinno wystarczyć nawet na ostrzejsze serie hamowań
szymtro napisał:
przewody w stalowym oplocie
#5
Napisano 20 kwietnia 2017 - 16:59
A zaciski np z W140 4.2 B Pasują P&p do W201 ? Też sa 4 tłoczkowe a o wiele tańsze niż z W124
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Zmiana temperatury zewnętrznej z F na C |
Mercedes S, CL i SEC | Walgoz |
|
||
[W124] Zmiana skrzyni manualnej na automat |
Modyfikacje,Tuning | Zbychu2802 |
|
|
|
Mercedes 602 308D regulatory hamulców |
Pozostałe modele | martinesss |
|
||
[W124] Zwiększenie mocy i przeróbka z 3.2 na 3.6 |
Modyfikacje,Tuning | 190tker |
|
|
|
[W124] zmiana mechanicznego wtrysku na elektroniczny |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Balrog666 |
|
|