Skocz do zawartości




- - - - -

[w207] (kaczka) 2,3D - Montaz obrotomierza


26 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   mercedes207


  • Postów: 6
  • Na forum od: 25 sty 2009
  • Miejscowość: honolulu

Napisano 25 stycznia 2009 - 09:29

witam wszystkich kolegów, mam taki problemik, chcialbym zamontowac w swojej kaczce obrotomierz, tylko niewiem jak to zrobic, słyszałem ze mozna pod alternator, tylko jak to zrobić ;) :sad: :roll:



#2 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 stycznia 2009 - 11:12

mercedes207, a czemu nie zajrzałes do :zeby:

Klik

#3 Offline   mercedes207


  • Postów: 6
  • Na forum od: 25 sty 2009
  • Miejscowość: honolulu

Napisano 25 stycznia 2009 - 13:27

To wiedziałem o tym tylko ze to mnie nie urzadza, potrzebuje opis jak to zrobic ale po polsku :roll:

Postaraj się pisać poprawnie po polsku.


#4 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 stycznia 2009 - 16:32

Kolego napisz jaki masz obrotomierz. Bo ten opis jest do obrotkow ze 124/190. Podpinając obrotka pod konkretne auto i biorac sygnal z alternatora nalezy dokonac kalibracji. Musisz powiedziec jaki przetwornik siedzi w obrotomierzu, co to za obrotomierz, czy oryginalny czy jakis uniwerslany. To nie jest tak ze tylko podpina sie zasilanie i hula. Znajomość elektroniki choć minimalna będzie niezbędna.

[ Dodano: Nie Sty 25, 2009 16:32 ]

mercedes207 napisał:

słyszałem ze mozna pod alternator, tylko jak to zrobić

nikt Ci nie poda gotowej recepty na wyskalowanie tego. Należy pobawić się w dobór elementów takich jak oporniki i kondensatory.

#5 Offline   mercedes207


  • Postów: 6
  • Na forum od: 25 sty 2009
  • Miejscowość: honolulu

Napisano 25 stycznia 2009 - 20:03

jackie01 napisał:

Kolego napisz jaki masz obrotomierz

własnie chodzi o to ze niema obrotomierza, nawet na zamównienie nie dawali obrotomierzy do kaczek, a chcialbym sobie taki obrotomierz zamontowac bo to fajna i przydatna sprawa :hmm:

#6 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 stycznia 2009 - 20:08

mercedes207, no wiec najpierw trzeba miec obrotek. Te od 124/190 sprawdziłyby sie pewnie tylko jak je zabudować i gdzie wkomponować :hmm:

#7 Offline   mercedes207


  • Postów: 6
  • Na forum od: 25 sty 2009
  • Miejscowość: honolulu

Napisano 25 stycznia 2009 - 20:44

jackie01 napisał:

mercedes207, no wiec najpierw trzeba miec obrotek. Te od 124/190 sprawdziłyby sie pewnie tylko jak je zabudować i gdzie wkomponować

strona wizualna to se z nia poradze tylko jak to podłaczyc zeby dzialalo, co do czego, czy pod alternator, czy gdzie indziej, głownie chodzi mi oto jak to zrobic od strony technicznej :roll:

#8 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 stycznia 2009 - 20:57

Ja przerabiałem obrotek z benzyny i wpasowałem go do diesla.

Siedzi tam przetwornik fi/U SAK215. Modyfikacja ukaldu obrotka polega na wymianie znajdującego sie tam potencjometru 22kom na 100kom, wymieniamy rowniez rezystor o wartości 160om (znajdujący sie przy przetworniku sak215) na potencjometr 2,2kom i rezystor 100om. Te potencjometry posłużą nam do ustalenia zakresu obrotów minimalnych i maksymalnych. Należy również wymienić kondensator. Tutaj metoda prob i błędów. Nalezy dopasować sie do częstotliwości sygnału pochodzącego z alternatora. W tym celu zastępujemy kondensator foliowy o wartości 22uF również foliowym o wartości np 65nF. Tak przerobiony obrotek podłączamy pod zasilanie a do złącza TD podłączamy sygnal z alternatora. Sygnał z alternatora bierzemy ze zlacza W a jeżeli go nie mamy to rozbieramy alternator i sygnał bierzemy z mostka diod. Po podłączeniu wszystkiego kalibrujemy układ za pomocą potencjometrów. Jak rozebrać alternator znajdziesz tutaj . Pismo obrazkowe w zupełności wystarczy.

#9 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:w201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 25 stycznia 2009 - 21:32

Schemacik poglądowy tego układu, o którym wspominał kolega jackie01 (nawiasem mówiąc od niego to mam, więc pewnie jest gdzieś na forum, a jak tak to sorry za dublowanie informacji :old: ) :
Dołączona grafika

#10 Offline   rafalwicher


  • Postów: 13
  • Na forum od: 21 lut 2009
  • Miejscowość: Sucha Beskidzka

Napisano 21 lutego 2009 - 21:55

Koledzy jest ktos w stanie przetlumaczyc z grobsza na polski ta http://www.tobulus.d...4/dzm/index.htm instrukcje montazu obrotomierza pracujacego z alternatora?
Podpiolem w swoim 2.5D w ten sposob obrotomierz ktory jest tez od diesela ale niezrobilem jeszcze elektroniki. Elektronika jest konieczna?
Na dzien dzisiejszy obrotomierz sie podnsi do 500rpm.
pozdrawiam Rafal








Podobne tematy Zwiń