witam wszystkich kolegów, mam taki problemik, chcialbym zamontowac w swojej kaczce obrotomierz, tylko niewiem jak to zrobic, słyszałem ze mozna pod alternator, tylko jak to zrobić :sad: :roll:
1
[w207] (kaczka) 2,3D - Montaz obrotomierza
Rozpoczęty przez mercedes207, sty 25 2009 09:29
26 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 25 stycznia 2009 - 09:29
#3
Napisano 25 stycznia 2009 - 13:27
To wiedziałem o tym tylko ze to mnie nie urzadza, potrzebuje opis jak to zrobic ale po polsku :roll:
Postaraj się pisać poprawnie po polsku.
Postaraj się pisać poprawnie po polsku.
#4
Napisano 25 stycznia 2009 - 16:32
Kolego napisz jaki masz obrotomierz. Bo ten opis jest do obrotkow ze 124/190. Podpinając obrotka pod konkretne auto i biorac sygnal z alternatora nalezy dokonac kalibracji. Musisz powiedziec jaki przetwornik siedzi w obrotomierzu, co to za obrotomierz, czy oryginalny czy jakis uniwerslany. To nie jest tak ze tylko podpina sie zasilanie i hula. Znajomość elektroniki choć minimalna będzie niezbędna.
[ Dodano: Nie Sty 25, 2009 16:32 ]
nikt Ci nie poda gotowej recepty na wyskalowanie tego. Należy pobawić się w dobór elementów takich jak oporniki i kondensatory.
[ Dodano: Nie Sty 25, 2009 16:32 ]
mercedes207 napisał:
słyszałem ze mozna pod alternator, tylko jak to zrobić
nikt Ci nie poda gotowej recepty na wyskalowanie tego. Należy pobawić się w dobór elementów takich jak oporniki i kondensatory.
#5
Napisano 25 stycznia 2009 - 20:03
jackie01 napisał:
Kolego napisz jaki masz obrotomierz
własnie chodzi o to ze niema obrotomierza, nawet na zamównienie nie dawali obrotomierzy do kaczek, a chcialbym sobie taki obrotomierz zamontowac bo to fajna i przydatna sprawa
#6
Napisano 25 stycznia 2009 - 20:08
mercedes207, no wiec najpierw trzeba miec obrotek. Te od 124/190 sprawdziłyby sie pewnie tylko jak je zabudować i gdzie wkomponować
#7
Napisano 25 stycznia 2009 - 20:44
jackie01 napisał:
mercedes207, no wiec najpierw trzeba miec obrotek. Te od 124/190 sprawdziłyby sie pewnie tylko jak je zabudować i gdzie wkomponować
strona wizualna to se z nia poradze tylko jak to podłaczyc zeby dzialalo, co do czego, czy pod alternator, czy gdzie indziej, głownie chodzi mi oto jak to zrobic od strony technicznej :roll:
#8
Napisano 25 stycznia 2009 - 20:57
Ja przerabiałem obrotek z benzyny i wpasowałem go do diesla.
Siedzi tam przetwornik fi/U SAK215. Modyfikacja ukaldu obrotka polega na wymianie znajdującego sie tam potencjometru 22kom na 100kom, wymieniamy rowniez rezystor o wartości 160om (znajdujący sie przy przetworniku sak215) na potencjometr 2,2kom i rezystor 100om. Te potencjometry posłużą nam do ustalenia zakresu obrotów minimalnych i maksymalnych. Należy również wymienić kondensator. Tutaj metoda prob i błędów. Nalezy dopasować sie do częstotliwości sygnału pochodzącego z alternatora. W tym celu zastępujemy kondensator foliowy o wartości 22uF również foliowym o wartości np 65nF. Tak przerobiony obrotek podłączamy pod zasilanie a do złącza TD podłączamy sygnal z alternatora. Sygnał z alternatora bierzemy ze zlacza W a jeżeli go nie mamy to rozbieramy alternator i sygnał bierzemy z mostka diod. Po podłączeniu wszystkiego kalibrujemy układ za pomocą potencjometrów. Jak rozebrać alternator znajdziesz tutaj . Pismo obrazkowe w zupełności wystarczy.
Siedzi tam przetwornik fi/U SAK215. Modyfikacja ukaldu obrotka polega na wymianie znajdującego sie tam potencjometru 22kom na 100kom, wymieniamy rowniez rezystor o wartości 160om (znajdujący sie przy przetworniku sak215) na potencjometr 2,2kom i rezystor 100om. Te potencjometry posłużą nam do ustalenia zakresu obrotów minimalnych i maksymalnych. Należy również wymienić kondensator. Tutaj metoda prob i błędów. Nalezy dopasować sie do częstotliwości sygnału pochodzącego z alternatora. W tym celu zastępujemy kondensator foliowy o wartości 22uF również foliowym o wartości np 65nF. Tak przerobiony obrotek podłączamy pod zasilanie a do złącza TD podłączamy sygnal z alternatora. Sygnał z alternatora bierzemy ze zlacza W a jeżeli go nie mamy to rozbieramy alternator i sygnał bierzemy z mostka diod. Po podłączeniu wszystkiego kalibrujemy układ za pomocą potencjometrów. Jak rozebrać alternator znajdziesz tutaj . Pismo obrazkowe w zupełności wystarczy.
#10
Napisano 21 lutego 2009 - 21:55
Koledzy jest ktos w stanie przetlumaczyc z grobsza na polski ta http://www.tobulus.d...4/dzm/index.htm instrukcje montazu obrotomierza pracujacego z alternatora?
Podpiolem w swoim 2.5D w ten sposob obrotomierz ktory jest tez od diesela ale niezrobilem jeszcze elektroniki. Elektronika jest konieczna?
Na dzien dzisiejszy obrotomierz sie podnsi do 500rpm.
pozdrawiam Rafal
Podpiolem w swoim 2.5D w ten sposob obrotomierz ktory jest tez od diesela ale niezrobilem jeszcze elektroniki. Elektronika jest konieczna?
Na dzien dzisiejszy obrotomierz sie podnsi do 500rpm.
pozdrawiam Rafal
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Przekłamywanie obrotomierza |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Daksig |
|
|
|
[W124] brak wskazań obrotomierza, sygnał jest |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
2.5D '86 dołożenie obrotomierza |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | WalterW |
|
||
W124 300D 1986 r. dziwne zachowanie obrotomierza |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | w201chojnice |
|
||
W124 , demontaz silnika elektrycznych szyb |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | fazzi |
|