Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Płyn do wspomagania FEBI


49 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 października 2010 - 10:32

michelangelo napisał:

(...) a wmienia się co 3 lata bodajże jak dobrze pamiętam.
Co trzy lata??? Skąd to pamiętasz?
Jak chciałem go kupić, to w kilkunastu sklepach nie było (wręcz nie wiedzieli o czym mowa) i nawet bardzo nie chcieli szukać w kalogach by zamówić, a w jednym (typowa hurtowania olejów) gościu powiedział że się tego nie wymienia bo zwyczajnie nie trzeba (filtr na całe życie pojazdu) albo wymienia się dopiero po np. wymianie oleju wykonywanej np. po naprawie pompy/przekładni. Oczywiście ta naprawa nie byłaby z powodu niewymienionego filtra.
Myślę, że sprawa jest podobna jak z wymianą oleju w moście - książki piszą "regularnie kontrolować, a wymieniać tylko w razie potrzeby" a nie co "x" lat, ale jak ktoś ma nadmiar kasy...



#22 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 października 2010 - 13:38

Nadmiar kasy?? A czy litro oleju ATF i ten filterek jest az tak drogi że nie warto go wymieniać? Moim zdaniem nie.

#23 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 października 2010 - 15:15

Ok, jasne - w 20-letnim samochodzie warto takie rzeczy wymienić by dłużej pochodził. Sam mam na stanie taki filterek, olej też niedługo kupię i wszystko wymienię. Ale akurat co 3 lata? Nie wiem skąd ta liczba, proszę o jakiekolwiek źródło.

#24 Offline   Litwik


  • Postów: 66
  • Na forum od: 30 lis 2008
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CL203 200K
  • Trzeci Mercedes:W140 S280

Napisano 10 października 2010 - 16:07

Wczoraj przypadkiem na forum dowiedziałem się, że wg takie coś jak Filtr ukł.wspomagania znajduje się w aucie :shock:
Ciekawe czy w instrukcji pojazdu jest o tym mowa, bo w książce "Sam naprawiam.." nie ma wzmianki żadnej.

#25 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 października 2010 - 16:30

W instrukcji nie ma mowy o filtrze we wspomaganiu. Tam nie ma nawet informacji o częstotliwości wymiany oleju silnikowego...
W książce WKŁ filtr jest schemacie, ale... nie jest podpisany (!). Za to informacja jest w książkach wydawnictwa "AUTO" oraz "Haynes". No niestety... wszystkie książki mają wybrakowaną wiedzę, można się nieźle zaskoczyć kupując kolejną.

#26 Offline   sviader44


  • Postów: 10
  • Na forum od: 27 wrz 2009
  • Miejscowość: Bierutów
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 czerwca 2014 - 11:48

Jak się mówi sprzedającym, o tym filtrze, to mówią, że już niedostępny i że nie da rady sprowadzić. Ale jak się powie w tym samym sklepie 'Poproszę Mann Filter H85' to się dostanie :)
Mam pytanie. Jak spuścić ten płyn z tego układu wspomagania. Gdzie jest korek od spuszczania? Czy na prawdę jedynym sposobem jest zaopatrzenie się w strzykawkę/pompkę i odessanie go ze zbiorniczka?

Użytkownik sviader44 edytował ten post 20 czerwca 2014 - 11:51


#27 Offline   DanielB


  • Postów: 513
  • Na forum od: 17 kwi 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 czerwca 2014 - 11:59

Można jeszcze odkręcić przewody od przekładni, to wyleci cała zawartość zbiorniczka.. Ale zawsze trochę starego płynu zostanie, bo z przekładni już nie ma jak go spuścić.

#28 Offline   januszek1971


  • Postów: 111
  • Na forum od: 30 lip 2013
  • Miejscowość: Zabrze
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0 D ,1991r. sedan OM601.912

Napisano 20 czerwca 2014 - 12:56

Ja na filtr czekałem jeden dzień , facet w sklepie dzwonił po hurtowniach i najbliżej znalazł w Bielsku-Białej. Przy wymianie nie odkręcałem przewodów , wszystko robiłem tak jak jest tutaj http://mb201-124.eu/...ia-kierownicze/ , i hula.

#29 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 20 czerwca 2014 - 21:37

sviader44 w książce od MB jest na pisane ,że płynu się nie wymienia w wspomaganiu ,ale to już zależy od ciebie na pewno nie zaszkodzi ,a filtr to taki :
http://www.iparts.pl...451-100262.html

#30 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 20 czerwca 2014 - 23:17

Wyświetl postUżytkownik sviader44 dnia 20 czerwca 2014 - 11:48 napisał

Jak spuścić ten płyn z tego układu wspomagania

Przewód powrotny odkręć, wpuść wąż do butelki , odpal silnik, pompa wypluje stary olej, pokręć kierownicą lewo/prawo i wypluje prawie wszystko.








Podobne tematy Zwiń