Skocz do zawartości




[W201] Zegary - wyjęcie i rozkręcenie


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
Brak odpowiedzi do tego tematu

#1 Offline   Borat


  • Postów: 2 907
  • Na forum od: 06 sty 2007
  • Miejscowość: Berlin/Zgierz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 19 stycznia 2007 - 22:57

Aby zdemontować (wyciągnąć) zegary w W201 należy:

1. Odkręcić osłonę plastikową pod kierownicą (nad nogami kierowcy) - wkręty

2. Zegary można delikatnie wyciągnąć za pomocą 2 śrubokrętów, które delikatnie wsuwamy w szczelinę między zegary a deskę rozdzielczą i podważamy aż zegary wyskoczą z zaczepów - uwaga: nie ciągniemy dalej gdyż linka prędkościomierza jest za krótka.

3. Włożyć rękę pod kierownicę - ja do tego celu używam prawej ręki, którą wkładam pod kierownicę po stronie konsoli między kolumnę kierownicy a rurkę od nadmuchu powietrza (niektórzy używają lewej ręki).

4. Błądząc po omacku wyszukujemy nakrętki linki prędkościomierza i odkręcamy ją.

5. Teraz możemy wypchnąć zegary od wewnątrz ręką.

6. Następnie odpinamy wszystkie wtyczki z tyłu zegarów oraz wtyczki światłowodów (białe umieszczone po obu stronach zegarów). Nie martwcie się o wtyczki przy składaniu nie da się ich pomylić.

7. Teraz możemy swobodnie wyjąć zegary

Montaż odbywa się w odwrotnej kolejności.

Dołączona grafika

Elementy licznika:
czerwone kółka - to co trzeba odkrecić, aby rozebrać licznik na części pierwsze.
filetowe wiekie kółko - po odkręceniu trzeba podważyć śrubokrętem, aby rozebrać zegary, łączy to predkościomierz z tym drugim blatem na którym są: wskaźnik paliwa, cisnienia oleju itd. Jak tego nie wyjmiesz to przy wyciąganiu wyciągniesz 2 cyferblaty złączone.
żółte kółko - to ten słynny bezpiecznik, który odpowiedzialny jest za podświetlenie calej konsoli.
zielone strzalłki - żarówki oświetlenia zegarów.
niebieska strzałka - żarówki sygnalizujace włączone kierunki.










Podobne tematy Zwiń