Skocz do zawartości




* * * * * 1 głosy

[w124] Obrotomierz - nie dziala


31 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   blagie


  • Postów: 42
  • Na forum od: 03 wrz 2009
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W124 2.0D OM601 sedan

Napisano 27 grudnia 2009 - 21:56

podpinam się pod temat

Otóż wymieniałem jakiś tydzień temu żarówki w liczniku bo mi się poprzepalały. Wyciągnąłem cały licznik sobie na stół aby mieć lepszy dostęp do kontrolek a korzystając z okazji że licznik miałem na wierzchu to postanowiłem sprawić sobie chromowane ringi na zegary i je zamontować. Wszystko poszło bez problemu i tak mi się wydawało do momentu gdy nie odpaliłem silnika. Po uruchomieniu okazało się, że wszystko działa i się świeci z wyjątkiem obrotomierza gdyż ten nawet nie drgnął. Sprawdzałem kilka krotnie i wszystkie wtyczki i kostki są podłączone tak jak powinny. Co może być przyczyną nie działania obrotomierza :ok: Wszystkie wyżej wymienione bezpieczniki sprawdzałem i są ok. Proszę o pomoc ;)



#22 Offline   Blues_M07


  • Postów: 66
  • Na forum od: 26 lis 2009
  • Miejscowość: SGL
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123 200D EX
  • Trzeci Mercedes:W123 240D EX,W124E300D24V EX
  • Inne auto:Mitsubishi Pajero I 2,5TDI

Napisano 27 grudnia 2009 - 22:52

Skoro wszystkie bezpieczniki wraz z przepięciowym są ok to może gdzieś na liczniku brak masy?! :ok:

[ Dodano: Nie Gru 27, 2009 22:52 ]
karaquan, No to gitarrra ;)

#23 Offline   tRawski


  • Postów: 854
  • Na forum od: 08 gru 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 280TE 1993 -->swap 320TE
  • Trzeci Mercedes:W124 300TE 1992 4MATIC

Napisano 10 stycznia 2010 - 15:32

to moze i ja sie podczepie pod temat.
u mnie sprawa wyglada podobnie-nie dziala obrotomierz,abs (swieci sie kontrolka) i podwyzszenie obrotów.
czasami jak odpale to łapie od razu (tzn obroty sie podwyzszaja,dziala abs i obotomierz), czasami podczas jazdy sie załącza (wtedy nawet przy temp 80 st ma podwyzszone obroty-dziwne) a czasami jak wpadne w dziure lub jakos zakolysze autem.a kontrolka od absu raz swieci ok a raz delikatnie,prawie jakby nie siweciła ale i tak wiem ze cos jest nie tak bo obrotomierz nie dziala.
myslalem ze to czujniki od absu ale wszystko jet ok bo mierzylem multimetrem, bezpiecznik na tym aluminiowym przekazniku tez ok bo wyciagalem i sprawdzalem. wyczepilem sterownik i ten aluminiowy przkaznik i styki sa ok ale i tak psiknalem wd40 na zas.
czy to moze byc wina tego alu przkaznika? no ale co z nim nie tak skoro raz dziala raz nie??
ma ktos jakas propozycje??

#24 Offline   Gerri


  • Postów: 2 644
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 10 stycznia 2010 - 21:42

tRawski napisał:

czy to moze byc wina tego alu przkaznika? no ale co z nim nie tak skoro raz dziala raz nie??
Sprawa jest prosta: wewnątrz tego przekaźnika pękają miejsca lutowania - właśnie to powoduje "pojawiam się i znikam" Sprawa dosyć prosta w opanowaniu ; największy chyba kłopot to tak otworzyć alupuszkę żeby jeszcze kiedyś nadawała się do użytku :) Zresztą temat jest dosyć popularny na każdym forum :/ . Założę się, że jak wpiszesz do wyszukiwarki "srebrny przekaźnik" lub "przekaźnik przepięciowy" (lub coś w tym stylu) - to otrzymasz sporo materiału do czytania :pop:

#25 Offline   MaciekFLEX


  • Postów: 66
  • Na forum od: 08 lut 2017
  • Miejscowość: Kłodzko
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo V60

Napisano 22 lipca 2017 - 07:38

Wyświetl postUżytkownik blagie dnia 27 grudnia 2009 - 21:56 napisał

podpinam się pod temat

Otóż wymieniałem jakiś tydzień temu żarówki w liczniku bo mi się poprzepalały. Wyciągnąłem cały licznik sobie na stół aby mieć lepszy dostęp do kontrolek a korzystając z okazji że licznik miałem na wierzchu to postanowiłem sprawić sobie chromowane ringi na zegary i je zamontować. Wszystko poszło bez problemu i tak mi się wydawało do momentu gdy nie odpaliłem silnika. Po uruchomieniu okazało się, że wszystko działa i się świeci z wyjątkiem obrotomierza gdyż ten nawet nie drgnął. Sprawdzałem kilka krotnie i wszystkie wtyczki i kostki są podłączone tak jak powinny. Co może być przyczyną nie działania obrotomierza :ok: Wszystkie wyżej wymienione bezpieczniki sprawdzałem i są ok. Proszę o pomoc ;)

Mam IDENTYCZNY przypadek, tylko nie montowałem ringów a jedynie wymieniałem żaróweczki.
Czy ktos rozwiazał ten problem?!? Przeglądam forum to tylko "sprawdz bezpieczniki, mase, przekaznik" ale czy ktos z Was naprawił obrotomierz?

#26 Offline   noc987


  • Postów: 11
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:mała czarna W168 1,6

Napisano 22 lipca 2017 - 23:40

Naprawiłem ich setki.Począwszy od włożenia wtyczki we właściwy sposób, oczyszczenie masy (blaszka biegnąca z części wskaźnikowej pod szybkościomierzem do płytki metalowej obrotomierza/zegarka), dolutowanie przewodu masowego (odpadł), lutowanie elementów rozruszanych na płytce obrotomierza, odblokowanie strzałki z powodu brudu, wymiana werku obrotomierza złamanego przez nieuwagę, wymiana układu scalonego, wymiana wyschniętych kondensatorów elektrolitycznych.Więcej grzechów nie pamiętam.
Oczywiście zakładam, że wszystko do licznika jest w porządku.

#27 Offline   MaciekFLEX


  • Postów: 66
  • Na forum od: 08 lut 2017
  • Miejscowość: Kłodzko
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo V60

Napisano 24 lipca 2017 - 18:50

Dziękuje za rzeczową odpowiedź. To rzadkość na forum. Musze sprawdzić wtyczki jeszcze raz przy liczniku bo tylko tam było grzebane. Obrotomierz po mocnym wciśnieciu gazu podskoczył do 2 tys. obrotow i tak już został. Aktualnie auto jest na naprawie pompy wspomagania i jak wroci to dokladnie sprawdze. W razie czego naprawiasz? Pewnie do m119 sa nietypowe obrotomierze... nie takie jakich pełno na allegro. Czy są typowe? Szukam licznika bo mam w MPH i akurat nie jest na linkę jak u wszystkich..

#28 Offline   januszek1971


  • Postów: 111
  • Na forum od: 30 lip 2013
  • Miejscowość: Zabrze
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0 D ,1991r. sedan OM601.912

Napisano 01 września 2021 - 21:13

Witam.
Podepnę się pod temat .
Kupiłem w124 2,5D 1987r.bez ABS i klimy, z niesprawnym obrotomierzem. Nie przeszkadzało mi że nie działa ,ale po jeździe w deszczu w ciągu ostatnich dni obrotomierz ożył,ale nie tak jak bym chciał.
Po uruchomieniu silnika leci do końca skali i tam zostaje,kiedy zaczynam zwiększać obroty wskazówka zaczyna wracać ,działa tak jakby w odwrotną stronę.Wtyczka do obrotomierza włożona dobrze,srebrny przekaźnik przelutowany. Podmieniłem też na inny (taki sam) sprawny ale objawy takie same.
Będę wdzięczny za sugestie.

#29 Offline   T34


  • Postów: 337
  • Na forum od: 09 kwi 2013
  • Miejscowość: Polska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 września 2021 - 05:25

Jeśli sam obrotomierz i przekaźnik są sprawne to został tylko czujnik przy kole zamachowym. Za akumulatorem masz wtyczkę od teego czujnika i pomiędzy pinami ma mieć rezystancję pomiędzy 0.4 a 2.5 kiloohma, a jak włączysz silnik to ma na biegu jałowym podawać prąd stały powyżej 4V

#30 Offline   Gerri


  • Postów: 2 644
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 15 września 2021 - 10:53

Usterka czujnika nie będzie dawać takich głupich objawów. Ja bym chyba sprawdził masę o której pisał „noc” w poście wcześniej.








Podobne tematy Zwiń