Skocz do zawartości




* * * * * 1 głosy

[w124] Obrotomierz - nie dziala


31 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   mital


  • Postów: 101
  • Na forum od: 26 sty 2009
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Caddy

Napisano 04 lutego 2009 - 19:50

Przepraszam moderatora za chaos ale to mój pierwszy post.

Witam, wiem że taki temat już był poruszany ale nikt tam nie napisał jak to naprawić. Jestem laikiem trochę, ale po przeczytaniu kilkunastu wątków o różnych tematach widzę że przyczyny mogą być różne i powiązane wbrew pozorom z czymś niepozornym.

Kupiłem moją 124 3,0 automat z następującymi defektami...

-nie działa obrotomierz
-nie wszystkie kontrolki na desce rozdzielczej np lewy migacz nie świeci (boję się że nie tylko)
-czasem podczas jazdy (tak jakby na dziurach) zaczyna mrugać nieregularnie kontrolka podgrzewania świec
-nie ma podświetlania literek ASB i szyb przednich
-przy przełączaniu z P na drive jest szarpnięcie, później skrzynia spisuje się nienajgorzej
-nie wiem czy u Was centralny zamyka drzwi jednocześnie, bo u Mnie tak ociężale i nie równo

Wymieniłem defekty bo wiem że często są problemy z tak zwanym podciśnieniem, a ja nie wiem gdzie chodzi o podciśnienie gdzie o elektrykę.

Stąd przydałby się opis bezpieczników i może schemat urządzeń sterowanych podciśnieniem. Być może po prostu jest parę szczegółów do usunięcia, ale pomyślałem sobie że wprawne oko może znaleźć tu jakieś powiązania. Skrzynia pewnie wymaga serwisu (przy wolnym przyspieszaniu bywa że się zastanowi i zrzuci niepotrzebnie na 2 a potem wraca na 3 i przy wrzucaniu Drive na postoju jest zbyt mocne szarpnięcie jak wskakuje 1bieg, jak się szybko przyspiesza to ładnie się zmieniają - wnioskuje że ogólnie skrzynia nie jest zła ale 3 lata jezdził u Polaka to niezmieniony olej jest normalką), olej i filtr nie wiem swoją drogą czy dolać czy wymienić jakby ktoś raczył na prive mi podrzucić parę porad.

Ogólnie auto jest w super stanie postanowiłem trochę dopieścić, na razie wymieniłem regulator napięcia bo się rozładować potrafił... poskutkowało

Pozdrawiam



#2 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 04 lutego 2009 - 22:03

Generalnie to powiem że masz nieźle pokopane z elektryką :P

mital napisał:

nie działa obrotomierz
Jest temat o tym o ile dobrze kojarzę :pub: Przejrzyj które z tych na dole strony dotyczą diesla, bo w sadzomiotach to dość skomplikowana sprawa :ok:

mital napisał:

nie wszystkie kontrolki na desce rozdzielczej np lewy migacz nie świeci (boję się że nie tylko)
Po pierwsze to kontrolki wszystkie (poza migaczami) się zapalają na testa przy włączonym zapłonie - jak gdzieś jest ciemno to sprawdzamy żarówki najpierw. Po 2 sprawdź czy kontrolka migacza nie hula też wtedy gdy załączysz awaryjne.

mital napisał:

nie ma podświetlania literek ASB i szyb przednich
Najpierw prąd czy dochodzi, i jak wyglądają żarówki.

mital napisał:

przy przełączaniu z P na drive jest szarpnięcie, później skrzynia spisuje się nienajgorzej
Nie pomogę za bardzo, ale faktycznie dobrze by było najpierw zmienić olej - w każdym razie na pewno nie zaszkodzi.

mital napisał:

nie wiem czy u Was centralny zamyka drzwi jednocześnie, bo u Mnie tak ociężale i nie równo
Może gdzieś układ się rozszczelnił z leksza... W każdym razie jak wygrzebię schemat to dodam, ale uprzedzam że trzeba będzie auto wybebeszyć :P

mital napisał:

opis bezpieczników
Jest w FAQ, ale jak na to patrzę to nie widzę żeby padło coś z bezpieczników :roll:

EDYCJA:
CENTRALNY
Jeżeli orientujesz się co i jak, ew. masz jeszcze jakieś wyposażenie na podciśnienie to PATRZ TU

#3 Offline   romek


  • Postów: 539
  • Na forum od: 31 sie 2007
  • Miejscowość: Tychy
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Napisano 05 lutego 2009 - 08:59

mital napisał:

nie działa obrotomierz
A zegarek działa?

mital napisał:

3 lata jezdził u Polaka to niezmieniony olej jest normalką),
Wymień olej w skrzyni silniku i tylnym moście , nie zachowuj się jak ten Polak którego cytujesz :pub:

mital napisał:

zaczyna mrugać nieregularnie kontrolka podgrzewania świec

Na lewym nadkolu jest sterownik od świec żarowych, sprawdź czy jest prawidowo przkręcony i czy wtyki są dociśnięte.

#4 Offline   Maniak124


  • Postów: 198
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj

Napisano 05 lutego 2009 - 10:28

obrotomierz? Jest przekaźnik koło akumulatora, chyba za tą ścianką plastikową nie pamiętam dokładnie ale u mnie to było przeczyszczenie zaśniedziałych styków i zadziałało. Elektryk na 100% będzie wiedział o który chodzi.

#5 Offline   mital


  • Postów: 101
  • Na forum od: 26 sty 2009
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Caddy

Napisano 09 lutego 2009 - 08:05

Jeszcze nei dawajcie mi żółtych kartek, mam go 2 tygodnie, dopiero się wczuwam, jak mówiłem to co najpilniejsze już zrobiłem. Do zmiany oleju jeszcze zostało trochę, spokojnie porobię trochę zakupów oleje, filtry i tak za 2 tyg pojadę. Teraz w kwestii tych szczegółów jeszcze... nie działa mi licznik ale ten na dole który się kasuje... Jak wciskam to pokrętełko które jest także odpowiedzialne za natężenie podświetlania deski to cyferki jakby się chciały wyzerować ale tego nie robią zatrzymał się na 709 kilometrów i tak trwa. Górny licznik chodzi. Zegarek działa.

Podświetlenie ASB i szyb elektr. działa wymieniłem tylko żaróweczki. Od nowości były więc luz. Za zegary jeszcze się nie brałem bo chciałem najpierw ożywić ten obrotomierz jeżeli się da sprawdzę ten przekaźnik. Poza tym jakby jeszcze zegarów nie zdejmowałem kwestia nauczenia się.

Musze sprawdzić tą kontrolkę świec żarowych bo ostatnio bywało tak ze odpalałem go a ona dopiero wtedy się załączała na 15 sek. Ześwirował troszke. Poszukam tego na nadkolu dz. Jak sprawdzę wasze wskazówki to się odezwę co pomogło co nie.

#6 Offline   romek


  • Postów: 539
  • Na forum od: 31 sie 2007
  • Miejscowość: Tychy
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Napisano 09 lutego 2009 - 08:42

mital napisał:

Musze sprawdzić tą kontrolkę świec żarowych bo ostatnio bywało tak ze odpalałem go a ona dopiero wtedy się załączała na 15 sek.
W tym przypadku działa prawidłowo, pokazuje że któraś świeca ma przerwę.

#7 Offline   mital


  • Postów: 101
  • Na forum od: 26 sty 2009
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Caddy

Napisano 09 lutego 2009 - 16:00

Czyli co wymiana świec? To przy następnym poście napiszcie jakie, ewentualnie dopiszę do listy zakupów remontowych... Chyba że jakiś nagar się tam zbiera i da się to przeczyścić :oops: laikiem jestem nie wiem.

#8 Offline   karaquan


  • Postów: 207
  • Na forum od: 15 mar 2007
  • Drugi Mercedes:W211
  • Trzeci Mercedes:Sprinter
  • Inne auto:cinquecento 700

Napisano 23 grudnia 2009 - 21:31

Cześć,
podpinam się pod temat :)
W mojej :E również padł obrotomierz... Nie mam pojęcia dlaczego, ale mogę opisać okoliczności w jakich się to mogło stać.
Otóż autko stało ostatnich kilka dni na siarczystym mrozie co zaskutkowało kapitulacją akumulatora... poprosiłem więc kumpla co by mi ją pomógł odpalić "na kable"... Nie wiem już który z nas źle podłączył kabelki... tzn + do - .... poszedł dym z kabli i kaplica... :pop:
Wymotowałem akumulator i podpiąłem go na noc pod prostownik. Na drugi dzień rano zamontowałem go i moja :mrgreen: zaskoczyła (nie bez czkawki :) ) Niestety odrazu zauważyłem, że obrotomierz ist kaput... :?
Moje pytanie... czy wiecie co mogło być przyczyną awarii i jak ją usunąć.
Zazanaczam, że obrotomierz mam oryginalnie zamontowany "tak jak fabryka dała" :)

#9 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 23 grudnia 2009 - 21:35

Cytat

Moje pytanie... czy wiecie co mogło być przyczyną awarii i jak ją usunąć.

Jak jest spięcie to zazwyczaj trzeba wymienić bezpiecznik :mrgreen:

#10 Offline   longikolomowski


  • Postów: 79
  • Na forum od: 20 sie 2009
  • Miejscowość: Leszno
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 grudnia 2009 - 21:44

w swoim :mrgreen: mam obudowę obrotomierza podpięta pod dodatkowa masę i działa. Przez licznik nie przechodziła wiec tak wykombinowałem.








Podobne tematy Zwiń