Skocz do zawartości




- - - - -

Pomarańczowa kontrolka wskazująca błąd silnika


11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   bielak504


  • Postów: 5
  • Na forum od: 14 lut 2009
  • Miejscowość: Mrągowo

Napisano 14 lutego 2009 - 11:10

Witam, mam CLK 200 Kompresor 2000 rok po liftingu i dziś napotkałem sie z dziwną rzeczą. Mianowicie, po kilku godzinach postoju zapaliłem auto, w tym momencie zaczął nie równo chodzic ( lekkie wstrząsy) jakby nie mógł wskoczyc na obroty i zapaliła sie pomarańczowa kontrolka z silnikiem ( po prawej stronie). Zgasiłem go i zapaliłem ponownie, wtedy chodził już równo ale kontrolka nadal sie świeci. Auto jest po wymianie oleju, filtra oleju, sondy lambda, oleju w skrzyni biegów ( automat). Co to może byc :star:
Potrzebuję Waszej pomocy!!!
_________________



#2 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 14 lutego 2009 - 12:31

bielak504, w tym silniku to tylko komputer prawde Ci powie. 50-100zł za diagnostykę trzeba naszykować :star:

#3 Offline   davmix


  • Postów: 2 456
  • Na forum od: 24 cze 2008
  • Miejscowość: Kalisz
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E320 CDI

Napisano 14 lutego 2009 - 13:19

A na wyświetlaczu Ci się nic nie wyświetla??
A normalnie możesz jechać skrzynia przełącza biegi czy tylko na 2 biegu jedzie??

#4 Offline   bielak504


  • Postów: 5
  • Na forum od: 14 lut 2009
  • Miejscowość: Mrągowo

Napisano 14 lutego 2009 - 14:01

na wyświetlaczu nie ma zupełnie nic co by dotyczyło tego błędu. Wszystkie biegi chodzą i auto zachowuje sie zupełnie normalnie. Zastanawiam sie czy to nie ma nic wspólnego z wilgotnym teraz powietrzem????? Może jakieś przewody??? Ostatnio wyświetlił mi sie na wyświetlaczu akumulator z napisem " GO TO WORKSHOP".a akumulator jest prawie nowy i przy -20 stopni palił bez problemu.sprawdziłem dzis stan wszystkich płynów i jest ok. w poniedziałek wizyta w BOSCH SERVICE 80 zł diagnoza

#5 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 15 lutego 2009 - 11:14

bielak504 napisał:

wizyta w BOSCH SERVICE 80 zł diagnoza
Bez podpięcia komputera nic się nie dowiesz. Bardzo możliwe, że to coś związanego z tą sondą lambda, ale może to być również cokolwiek innego.

#6 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 lutego 2009 - 15:04

bielak504, jak kontrolka sie swieci to masz motor w "trybie awaryjnym". Te silniki niestety tak maja - to ich czesta przypadlosc. Takie cos moze sie zdarzyc np: z powodu swiec. Przyczyny sa blahe - a nerwy psuja i drenuja portfel bo bez komputera sie nie obejdzie :czerwona:.

#7 Offline   bielak504


  • Postów: 5
  • Na forum od: 14 lut 2009
  • Miejscowość: Mrągowo

Napisano 02 marca 2009 - 19:58

no dzięki koledzy, jutro się okaże co i jak bo mam wizytę w "komputerowni". W tłumiku zaczęło coś rzęzić, ciekawe czy to nie coś z katalizatorem??

[ Dodano: Pon Mar 02, 2009 19:58 ]
ok wiec jestem po dwóch róznych warsztatach no i oczywiście diagnozach.
Wymienili mi świece wykasowali błędy i kazali jeździc. Po pierwszym dni znów miałem problem z równym odpaleniem auta no i kontrolką oczywiście. wróciłem podpieli ponownie pod komputer i wykazało dokładnie:
P201C cylinder 3 Stored
-32 interrput
device fuel
insufficient

P201B cylinder 4 Fault indicator lamp on
-004 interrput
device,CAT
malfunction [ P0304]

Może napisałem zbyt wiele z tego wyciągu ale chciałem podac wszystkie szczegóły. Auto nadal zapsute a oni tłumacza to jako błąd 3 i 4 cylindra no i oczywiście katalizator. Katalizator na pewno posypany bo aż dzwoni w tłumiku. A może on zapycha tłumik???????
_________________

#8 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 02 marca 2009 - 20:05

bielak504 napisał:

Auto nadal zapsute a oni tłumacza to jako błąd 3 i 4 cylindra

a nic konkretniejszego nie powiedzieli?? tyle to i ja z tego odczytam. co z nich k...a za spece :star:

#9 Offline   FilipW


  • Postów: 1 372
  • Na forum od: 30 lip 2007
  • Miejscowość: świętokrzyskie
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w201 2.0D 1988r
  • Inne auto:Audi 100 c4 2.8

Napisano 02 marca 2009 - 20:42

No tak wg "wolnego" tlumaczenia tych bledow wynika, ze na 3 cylindrze jakis niedobor paliwa. Drugi blad ewidentnie wskazuje na uszkodzenie katalizatora.

Moze...w wyniku uszkodzenia katalizatora komputer odbiera bledne dane i zle dobiera mieszanke? - pierwszy blad.

#10 Offline   bielak504


  • Postów: 5
  • Na forum od: 14 lut 2009
  • Miejscowość: Mrągowo

Napisano 02 marca 2009 - 20:42

jeden powiedział że wymieniac najpierw katalizator a później zobaczą co dalej, a w drugim serwisie powiedzieli że to napewno nie od katalizatora ale nie wiedzą od czego, trzeba by wymieniac wszystko po kolei :star:








Podobne tematy Zwiń