Panowie dałem sobie radę jakoś
Operacja przebiegła pomyślnie przy pomocy palnika ściągacza i wcześniej wspomnianego "młotka" pneumatycznego. ! komorę wybijałem mniej więcej 10 minut wcześniej również około 10 minut podgrzewając owym palnikiem.
Teraz planowanie głowicy, i składanie
Muszę tylko dokupić te podkładki aluminiowe pod komory bo wstyd by było ich nie powymieniać przy takiej robocie.
4
90 odpowiedzi w tym temacie
#51
Napisano 15 maja 2013 - 19:30
#52
Napisano 16 maja 2013 - 18:16
Użytkownik maryusz123456 dnia 15 maja 2013 - 19:30 napisał
Muszę tylko dokupić te podkładki aluminiowe pod komory bo wstyd by było ich nie powymieniać przy takiej robocie.
Powodzenia
#53
Napisano 16 maja 2013 - 21:17
Właśnie wolał bym wymienić te podkładki jak już do tego dotarłem, nie wiem czemu ale na 4 czy 5 nie było takiej podkładki. Zadzwonię albo podjadę jutro do sklepu i zapytam o to, ale oni to wszystko mają czego tylko dusza zabraknie
W ogóle to przede mną jacyś partacze to składali bo nawet uszczelka pod głowicą była stara włożona i na silikon.......ehh:/
W ogóle to przede mną jacyś partacze to składali bo nawet uszczelka pod głowicą była stara włożona i na silikon.......ehh:/
#54
Napisano 25 maja 2013 - 19:40
Witam. Podepne sie pod temat. Wlasnie jestem na etapie planowania wyjecia komory wstepnej. Zauwazylem jednak, ze spaliny zdazyly juz wydmuchac "rowek" z jednej strony nakretki. Ktorys z kolegow pisal, ze sa domowe sposoby na naprawienie tego, ale nie napisal jakie. Co mozna w tym przypadku zrobic? Poxipol? Zakladam, ze podlozenie samych podkladek pod nowa komore i pod nakretke nie wystarczy, poniewaz "rowek" jest chyba wydmuchany w glowicy a nie w nakretce. Nie chcialbym zrzucac glowicy, sporo pracy i koszt. Da sie to jakos uszczelnic w trakcie zakladania nowej komory?
Witam. Co do tego klucza do nakretek, to rzeczywiscie takie nakretki z frezami wystepuja. Ja takie mam i wlasnie zastanawialem sie czy to jest ta slynna nakretka, gdy zobaczylem ten klucz na twoim zdjeciu. Fotka mojej nakretki ponizej.
Użytkownik XM dnia 05 marca 2013 - 20:55 napisał
Prawie rok temu, około 10 wpisów wyżej, umieściłem fotki 3 różnych typów wtryskiwaczy z pytaniem które powinny być "u nas":
Piotrek.m5 powiedział, że te z trzeciego zdjęcia są właściwe (gwint praktycznie przy rozpylaczu). Jednak nie jest tak prosto...
Wczoraj wykręciłem swoje (potrzebna nasadka 27 w wersji wysokiej) i... okazuje się, że mam jednak takie wtryski jak na środkowym zdjęciu (gwint zaczyna się 15mm wyżej).
Oznaczenia górnej obudowy wtrysku, są takie jak w książce, czyli BOSCH KCA30S44. Obok są jeszcze inne numery: 060, 448 oraz informacja o ciśnieniu 115bar. Dolna część nie ma żadnych oznaczeń.
Jeszcze ciekawiej jest po zajrzeniu w dziurę po wtrysku. Fotki są jakie są, bo było ciemno, nie demontowałem rurek i kolektora, wiec zmieścił się tylko telefon. Na pierwszej focie jest jeszcze podkładka (osłona termiczna) pod wtrysk:
- Tam są dwa gwinty! Wychodzi na to, że w moim OM601.911 (dodam, że mam przełożony silnik na wersję z "wąskiej listwy" - wtryski pionowo), wtryskiwacze nie są wkręcone w komorę wstępną (gdzie nakrętka tylko miałaby dociskać komorę), tylko właśnie... w samą nakrętkę (?).
Drugi gwint (położony niżej, już chyba w samej komorze), jest tak jakby nieużywany.
Teraz kolejna sprawa. Klucz do wyciągania komory. We wspominanym wpisie, wstawiłem też fotkę z jakiejś aukcji. Mianowicie coś takiego:
- Sprzedawca twierdzi, że to do OM601/602/603/604/605 (o dziwo, nie wspomina o 606). Ale u mnie, takiego klucza nijak bym tam nie wsadził - moja nakrętka komory (ani zapewne sama komora) nie ma żadnych ząbków itp.
Jednak nakrętki z ząbkami w środku raczej musiały występować, ale zapewne z innymi wtryskiwaczami (albo w innych Mercach). Z takimi wtryskami, do których były plastikowe osłonki. Fotkę już wstawiałem ok. 5 wpisów wyżej, ale jeszcze raz żeby było wiadomo o co chodzi:
- wtryski z plastikowymi osłonkami.
U mnie nie było osłonek, ale raczej fabrycznie - raz że nie mam tych rowków, a dwa że raczej by się nigdzie nie zmieściły.
EPC potwierdza, że do OM601.911 były dwa rodzaje komór wstępnych i ich nakrętek (niestosowane zamiennie!), jednak tych osłonek w EPC nie widziałem. Może są do innych OMxxx?
Znalazłem na aukcjach jeszcze taki zestaw:
- Widać, że jest klucz z dwoma wypustkami na rowki do nakrętki oraz coś na kształt ściągacza udarowego do samej komory (nie ma ciężarka; to na dole, to nie łepek, tylko gwint) - to by chyba było do mojego.
Jeszcze jedno. Znalazłem aukcję z samymi komorami wstępnymi. Na zdjęciu jest pięć, ale pochodzą z W124 3.0 turbo. Niestety, nie wiem czy OM603 czy OM606. Może się komuś przydadzą fotki:
To chyba tyle. Raczej nie mam żadnych pytań, komór też nie będę ściągał, ale chciałem do kupy zebrać myśli i znalezione informacje. Może się komuś przyda.
Chyba, że ktoś wie, co to za element widać oprócz końcówki świecy żarowej w dziurze komory na moim zdjęciu? Na przekroju wstawionym wcześniej przez Piotrka.m5 jest coś takiego. To jakaś "rozpórka" w środku komory?
Piotrek.m5 powiedział, że te z trzeciego zdjęcia są właściwe (gwint praktycznie przy rozpylaczu). Jednak nie jest tak prosto...
Wczoraj wykręciłem swoje (potrzebna nasadka 27 w wersji wysokiej) i... okazuje się, że mam jednak takie wtryski jak na środkowym zdjęciu (gwint zaczyna się 15mm wyżej).
Oznaczenia górnej obudowy wtrysku, są takie jak w książce, czyli BOSCH KCA30S44. Obok są jeszcze inne numery: 060, 448 oraz informacja o ciśnieniu 115bar. Dolna część nie ma żadnych oznaczeń.
Jeszcze ciekawiej jest po zajrzeniu w dziurę po wtrysku. Fotki są jakie są, bo było ciemno, nie demontowałem rurek i kolektora, wiec zmieścił się tylko telefon. Na pierwszej focie jest jeszcze podkładka (osłona termiczna) pod wtrysk:
- Tam są dwa gwinty! Wychodzi na to, że w moim OM601.911 (dodam, że mam przełożony silnik na wersję z "wąskiej listwy" - wtryski pionowo), wtryskiwacze nie są wkręcone w komorę wstępną (gdzie nakrętka tylko miałaby dociskać komorę), tylko właśnie... w samą nakrętkę (?).
Drugi gwint (położony niżej, już chyba w samej komorze), jest tak jakby nieużywany.
Teraz kolejna sprawa. Klucz do wyciągania komory. We wspominanym wpisie, wstawiłem też fotkę z jakiejś aukcji. Mianowicie coś takiego:
- Sprzedawca twierdzi, że to do OM601/602/603/604/605 (o dziwo, nie wspomina o 606). Ale u mnie, takiego klucza nijak bym tam nie wsadził - moja nakrętka komory (ani zapewne sama komora) nie ma żadnych ząbków itp.
Jednak nakrętki z ząbkami w środku raczej musiały występować, ale zapewne z innymi wtryskiwaczami (albo w innych Mercach). Z takimi wtryskami, do których były plastikowe osłonki. Fotkę już wstawiałem ok. 5 wpisów wyżej, ale jeszcze raz żeby było wiadomo o co chodzi:
- wtryski z plastikowymi osłonkami.
U mnie nie było osłonek, ale raczej fabrycznie - raz że nie mam tych rowków, a dwa że raczej by się nigdzie nie zmieściły.
EPC potwierdza, że do OM601.911 były dwa rodzaje komór wstępnych i ich nakrętek (niestosowane zamiennie!), jednak tych osłonek w EPC nie widziałem. Może są do innych OMxxx?
Znalazłem na aukcjach jeszcze taki zestaw:
- Widać, że jest klucz z dwoma wypustkami na rowki do nakrętki oraz coś na kształt ściągacza udarowego do samej komory (nie ma ciężarka; to na dole, to nie łepek, tylko gwint) - to by chyba było do mojego.
Jeszcze jedno. Znalazłem aukcję z samymi komorami wstępnymi. Na zdjęciu jest pięć, ale pochodzą z W124 3.0 turbo. Niestety, nie wiem czy OM603 czy OM606. Może się komuś przydadzą fotki:
To chyba tyle. Raczej nie mam żadnych pytań, komór też nie będę ściągał, ale chciałem do kupy zebrać myśli i znalezione informacje. Może się komuś przyda.
Chyba, że ktoś wie, co to za element widać oprócz końcówki świecy żarowej w dziurze komory na moim zdjęciu? Na przekroju wstawionym wcześniej przez Piotrka.m5 jest coś takiego. To jakaś "rozpórka" w środku komory?
Użytkownik Lord Zekanda edytował ten post 25 maja 2013 - 20:51
#56
Napisano 25 maja 2013 - 23:05
Użytkownik ZOlw dnia 25 maja 2013 - 19:40 napisał
Zauwazylem jednak, ze spaliny zdazyly juz wydmuchac "rowek" z jednej strony nakretki. Ktorys z kolegow pisal, ze sa domowe sposoby na naprawienie tego, ale nie napisal jakie. Co mozna w tym przypadku zrobic? Poxipol? Zakladam, ze podlozenie samych podkladek pod nowa komore i pod nakretke nie wystarczy, poniewaz "rowek" jest chyba wydmuchany w glowicy a nie w nakretce. Nie chcialbym zrzucac glowicy, sporo pracy i koszt. Da sie to jakos uszczelnic w trakcie zakladania nowej komory?
A co do komory w wersji z frezami, to dzięki za potwierdzenie jej istnienia .
#57
Napisano 26 maja 2013 - 08:14
Znalazłem, jednak na naszym forum, tyle że autor kojarzył mi się z innym: http://mb201-124.eu/...dpost__p__86529
Jak przeczytasz cały tamten temat, to znajdziesz, że ktoś zrobił na Poxipol. Wyślij do niego PW, może napisze na ile to starczyło. W każdym razie, jeśli po Poxipolu się nie uszczelni, to może już nie być drugiej próby wyjęcia komory . Z ewentualnym przyszłym planowaniem powierzchni też będzie problem. Trochę tam pisał kolega Roxa, ale się obraził na forum i kazał pousuwać swoje wpisy, więc temat jest trochę dziurawy.
Jak przeczytasz cały tamten temat, to znajdziesz, że ktoś zrobił na Poxipol. Wyślij do niego PW, może napisze na ile to starczyło. W każdym razie, jeśli po Poxipolu się nie uszczelni, to może już nie być drugiej próby wyjęcia komory . Z ewentualnym przyszłym planowaniem powierzchni też będzie problem. Trochę tam pisał kolega Roxa, ale się obraził na forum i kazał pousuwać swoje wpisy, więc temat jest trochę dziurawy.
#58
Napisano 26 maja 2013 - 19:10
Dziekuje za pomoc . Wlasnie tak myslalem, ze z tym Poxipolem moze byc problem na przyszlosc. Moze jednak sciagne glowice i dam to zrobic porzadnie. Problem w tym ze caly czas jezdze i nigdy nie ma kiedy, ale cos wykombinuje. A co to jest PW bo ja nigdy nie bylem jeszcze na zadnym forum i nieobyty taki troche jestem , a zapytac o Poxipol nie zaszkodzi, bo jak trzyma to moze warto tak zrobic.
#59
Napisano 26 maja 2013 - 21:12
PW, czyli tak zwana "prywatna wiadomość". Na każdym forum trochę to inaczej wygląda, ale chodzi z grubsza o to samo.
Poxipol zastosował kolega n.luzok - http://mb201-124.eu/...dpost__p__86415 . Więc najeżdżasz myszą na jego login, rozwija się takie cuś i tam bierzesz "wyślij PW do użytkownika". Albo klikasz w jego login i potem "Wyślij wiadomość". Nie logował się od grudnia 2012, ale jak wyślesz PW, to mu przyjdzie powiadomienia na e-maila. A jeśli sprawdza maila, to jest szansa, że Ci odpisze. Może od razu, może za miesiąc czy kiedyś tam.
Poxipol zastosował kolega n.luzok - http://mb201-124.eu/...dpost__p__86415 . Więc najeżdżasz myszą na jego login, rozwija się takie cuś i tam bierzesz "wyślij PW do użytkownika". Albo klikasz w jego login i potem "Wyślij wiadomość". Nie logował się od grudnia 2012, ale jak wyślesz PW, to mu przyjdzie powiadomienia na e-maila. A jeśli sprawdza maila, to jest szansa, że Ci odpisze. Może od razu, może za miesiąc czy kiedyś tam.
#60
Napisano 26 maja 2013 - 21:44
Dzieki. Naucze sie wszystkiego . Ten post juz przeczytalem. Napisze do kolegi n.luzok i zobaczymy co powie. W razie problemow bede zaczepial .
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124] dokręcanie wtrysków silnik TURBO |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
Demontaż gumowej listwy tylnej szyby w124 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kristoff |
|
||
[w124] Demontaż listw dachowych |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | endrjus |
|
||
Ustawienie pompy po demontażu alternatora 250D |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lisu |
|
||
[w124] Demontaż kierownicy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Saharek |
|