Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Syczenie wtrysków - demontaż komory wstępnej



90 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   woju24


  • Postów: 67
  • Na forum od: 04 sty 2009
  • Miejscowość: Turek
  • Drugi Mercedes:W124 2.5D 89r. sedan manual
  • Trzeci Mercedes:w124 3.0D 93r. kombi automat -
  • Inne auto:w210 2.2D 98r. sedan automat -

Napisano 17 lutego 2009 - 16:43

witam,mam nadzieje ze ktos pomoze gdyz szukalem i nic nie znalazlem
Otoz podczas pracy silnika slychac syczenie,po malych ogledzinach stwierdzilem ze to z wtrysku syczy.Wycztyalem ze to moze byc uszczelka pod wtryskiem,udalem sie do mechanika a ten stwierdzil ze to globokamera czy cos(chyba pokrecilem nazwe,znaczy na pewno pokrecilem,prosze mnie poprawic) ,stwierdzil ze wymiana uszczelki nic nie da,trzeba rozebrac cala glowice ,wyjac swiece i dojsc tam do tych wtryskow.Czy to na pewno to?Czy mozna z tym jezdzic czy kwalifikuje sie to od razu do naprawy?Nie jestem jakims znawcom ale skoro tam sa jakies przedmuchy to pewnie traci kompresje i jest slabszy przez to.Pomoze ktos w tym temacie?



#2 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 lutego 2009 - 16:46

Chodzi o vorkomore. Do jej wyjęcia nie trzeba zdejmować głowicy z tego co czytałem. Są odpowiednie klucze udarowe służace do jej wybicia z głowicy.

#3 Offline   romek


  • Postów: 539
  • Na forum od: 31 sie 2007
  • Miejscowość: Tychy
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Napisano 17 lutego 2009 - 16:48

Czy oprócz tego masz inne objawy np. nierówna praca , zwiększone zużycie paliwa, wyciek na zewnąt, trudności w uruchomieniu zimnego silnika, etc.
Jeżeli nie to możesz nim jeździć.

#4 Offline   woju24


  • Postów: 67
  • Na forum od: 04 sty 2009
  • Miejscowość: Turek
  • Drugi Mercedes:W124 2.5D 89r. sedan manual
  • Trzeci Mercedes:w124 3.0D 93r. kombi automat -
  • Inne auto:w210 2.2D 98r. sedan automat -

Napisano 17 lutego 2009 - 16:50

jesli chodzi o zuzycie paliwa to nie zauwazylem jakichs zmian,swoje zje jak zawsze,w granicach rozsadku,moc tez raczej nie zmalala,jesli chodzi o odpalanie z rana ,to chwile tzn gdzies okolo 20 sekund nie lapie 6 gar,dopiero po czasie zalapie i wchodzi na rowne obroty

#5 Offline   romek


  • Postów: 539
  • Na forum od: 31 sie 2007
  • Miejscowość: Tychy
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Napisano 17 lutego 2009 - 17:49

woju24 napisał:

to chwile tzn gdzies okolo 20 sekund nie lapie 6 gar
\
To jest ten cylinder na którym słyszysz syczenie wtrysku?
Czy świeca żarowa na tym cylindrze jest sprawna?

#6 Offline   miszcz_g


  • Postów: 21
  • Na forum od: 06 sie 2009
  • Miejscowość: Bydgoszcz

Napisano 13 lutego 2010 - 15:12

mam ten sam kłopot - jeden wtrysk syczy - dałem do znajomego mechanika - powiedział, że uszczelka nic nie da tym razem (juz raz mi to robił) i że trzeba będzie zwalić głowicę, co wiąże się z kosztami.

nie zauwazylem wielkiego spadku mocy, spalanie utrzymuje sie w normie, z tego co widzę, tylko sobie posykuje (jak jest cieply to nie slychac tak bardzo) - jezeli chodzi o odpalanie, to kopce go lekko z gazem rano, taki juz ma leniwy urok, ze bez gazu pali za 2, 3 razem dopiero (swoją drogą - co mogloby byc tego przyczyna? mial tak juz jak go kupilem).

Pytanie: czy jezdzenie na tym nie paluje silnika? nie ma jakiegos negatywnego wplywu na jego zywotnosc?

z góry dzięki

#7 Offline   CEZARY


  • Postów: 175
  • Na forum od: 23 paź 2007
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 13 lutego 2010 - 15:27

wtrysk na początku syczy po jakimś czasie zaczyna dmuchac można sprubowac troszke dokręcic ale to tak na chwile działa.

#8 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 lutego 2010 - 15:29

miszcz_g, sprawdz czy czasami nieszczelność nie pojawila sie miedzy glowica a vorkomora.

#9 Offline   blazej007


  • Postów: 98
  • Na forum od: 27 gru 2009
  • Miejscowość: Żuromin

Napisano 13 lutego 2010 - 16:08

Ja miałem z tym problem mianowicie miałem przedmuch miedzy gniazdem a głowica i kolega, ktory kupił te zarabiście drogie klucze dokrecił gniazda z odpowiednia siła specjalistyczna grzechotka, potem miałem nieszczelnoś na przewodzie wysokiego ciśnienia, gdyż stożek sie wyrobił i to było syczenie wymieniłem i ok. A co jeszcze podstawa to dobre podkładki pod wtryski bo tez może być przedmuch. Jak wspomniał ROXA dobrze jest odplić silnik i spryskać każdy wtrysk, żeby zlokalizować nieszczelność!

#10 Offline   tRawski


  • Postów: 854
  • Na forum od: 08 gru 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 280TE 1993 -->swap 320TE
  • Trzeci Mercedes:W124 300TE 1992 4MATIC

Napisano 13 lutego 2010 - 23:20

Panowie, mi babluje wtrysk na styku z glowica. co prawda jak sprawdzalem wtryski to nie dalem nowych podkladek. bable nie sa duze ale widac ze powietrze uchodzi,tzn cisnienie. a mozna to miejsce jakos uszczelnic, wyfrezowac czy cos?








Podobne tematy Zwiń