Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[w201] 2.0 D turbo??


110 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   malyjunak


  • Postów: 424
  • Na forum od: 26 paź 2007
  • Miejscowość: Trzcianka

Napisano 20 luty 2009 - 20:38

Już jakiś czas wraz ze znajomym mechanikiem zastanawiamy sie na zamotowanie małej turbinki do mojego 2.0D :) Nie chodzi mi o ogromny przyrost mocy, wyścigi itp ;) Poprostu chcemy uzyskać troche dynamiczniejszy silnik.
Z tego co już wstępnie ustaliłem chcem zamontować małą turbinke od golfa III td lub tdi. A by nie babić się z kolektorem wydechowym zastosuje od Vito 2.3DT (pasuje idealnie), obudowa filtra oleju od 2,5 turbo + chłodnica oleju (jeszcze nie wiem czy 2,5 czy MB 208D)
Jeszcze muszę popracować nad filtrem powietrza i kolektorem ssący (mam dostep do spawania aluminium to myślę że jakoś dam rade).
Co o tym sądzicie ;) Koszty jakie przewiduje to ok 1000zł - 1500zł

#2 Offline   jackie01


  • Postów: 3694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 luty 2009 - 20:43

malyjunak napisał:

Koszty jakie przewiduje to ok 1000zł - 1500zł

Nie za małe koszta :) Co z dawką paliwa i jej sterowaniem ;)

#3 Offline   swampshark


  • Postów: 969
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Golf lll 1.8, Bora 2.0, V40

Napisano 20 luty 2009 - 20:50

a co z dawka paliwa??

[ Dodano: Pią Lut 20, 2009 20:50 ]

jackie01 napisał:

Co z dawką paliwa i jej sterowaniem
wyjąłeś mi to z ust

jackie01 napisał:

Nie za małe koszta :)
wydaje mi się że 1000zł to za samą turbinę w dobrym stanie trzeba dać.

#4 Offline   malyjunak


  • Postów: 424
  • Na forum od: 26 paź 2007
  • Miejscowość: Trzcianka

Napisano 20 luty 2009 - 20:52

jackie01 napisał:

Nie za małe koszta Co z dawką paliwa i jej sterowaniem

Są to koszta samych części. Co do dawkowania paliwa jeszcze tak na poważnie sie nie zastanawiałem ale jutro zgadam się z mechanikiem ;) A masz jakieś propozycje jak ten temat rozwiązać.

Przed zakupem części muszę rozwiązać wszystkie problemy alby później nie było dużych komplikacji.

Turbinke będe miał od znajomego za połowe ceny :)

#5 Offline   Charlie9


  • Postów: 7791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 luty 2009 - 20:53

Moim zdaniem gra nie warta swieczki :).

#6 Offline   swampshark


  • Postów: 969
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Golf lll 1.8, Bora 2.0, V40

Napisano 20 luty 2009 - 20:55

w jakim stanie jest silnik :) ?? czy jesteś pewien że wytrzyma bez żadnych komplikacji ten "tunning" ;)

[ Dodano: Pią Lut 20, 2009 20:55 ]

Charlie9 napisał:

Moim zdaniem gra nie warta świeczki ;)
chyba lepiej by było zamontować silnik 2,5D

#7 Offline   jackie01


  • Postów: 3694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 luty 2009 - 20:57

Charlie9 napisał:

Moim zdaniem gra nie warta swieczki :) .

To zalezy kto co chce osiagnac. OM601 turbo byloby to coś ;)

#8 Offline   Charlie9


  • Postów: 7791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 luty 2009 - 20:58

jackie01 napisał:

OM601 turbo byloby to coś
czyli co - sztuka dla sztuki :) ?

#9 Offline   swampshark


  • Postów: 969
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Golf lll 1.8, Bora 2.0, V40

Napisano 20 luty 2009 - 21:00

jackie01 napisał:

To zalezy kto co chce osiagnac. OM601 turbo byloby to coś
To by była ciekawa modyfikacja. Tylko skoro inżynierowie Mercedesa nie zbudowali czegoś takiego to znaczy że była jakaś przeszkoda utrudniająca ten projekt

#10 Offline   malyjunak


  • Postów: 424
  • Na forum od: 26 paź 2007
  • Miejscowość: Trzcianka

Napisano 20 luty 2009 - 21:04

swampshark napisał:

chyba lepiej by było zamontować silnik 2,5D

2,5D może mieć każdy :)

jackie01 napisał:

To zalezy kto co chce osiagnac. OM601 turbo byloby to coś

:D

Narazie są wstępne plany. Jak nie będe miał wszystkiego przemyślanego to nie zabieram się do przeróbki.

Może ktoś ma jeszcze jakieś uwagi ;)

[ Dodano: Pią Lut 20, 2009 21:03 ]

swampshark napisał:

To by była ciekawa modyfikacja. Tylko skoro inżynierowie Mercedesa nie zbudowali czegoś takiego to znaczy że była jakaś przeszkoda utrudniająca ten projekt

A Vito 638 2.3 TD jaki jest to silnik ;) OM 601 :-P

[ Dodano: Pią Lut 20, 2009 21:04 ]

Charlie9 napisał:

czyli co - sztuka dla sztuki

Jedni wolą zamontować świecące neony, el szyby itp. Ja interesuje się mechaniką i chcem zrobić coś dla siebie.

#11 Offline   Biały


  • Postów: 4966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 20 luty 2009 - 21:06

a co ze smarowaniem turbiny??

#12 Offline   jackie01


  • Postów: 3694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 luty 2009 - 21:08

Charlie9 napisał:

czyli co - sztuka dla sztuki :) ?

czy ja wiem - przecież zyskasz moc a chyba o to chodzi ;)

#13 Offline   swampshark


  • Postów: 969
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Golf lll 1.8, Bora 2.0, V40

Napisano 20 luty 2009 - 21:12

malyjunak napisał:

A Vito 638 2.3 TD jaki jest to silnik :) OM 601 :-P
skoro 2,3 to nie OM601. Z tego co wiem to tam są zupełnie inne silniki. Podam ci też przykład 190 2,5D a 1902,5D turbodiesel różnią się pomiędzy sobą kilkoma szczegółami.

#14 Offline   Charlie9


  • Postów: 7791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 luty 2009 - 21:13

Cytat

przecież zyskasz moc
noo..... uwazaj, zeby Cie w fotel nie wgniotlo... :)

#15 Offline   KrzychuKrzys


  • Postów: 60
  • Na forum od: 31 sie 2008
  • Miejscowość: Dziwnów

Napisano 20 luty 2009 - 21:14

Myślę że pomysł fajny i nawet w tym tysiaczku ze wszystkimi kosztami spokojnie można się zamknąć (przecież turbina nie musi być nowa - ważne żeby pompowała)
Tylko że z taką przeróbką jest jeden problem...
Mianowicie silniki turbo diesla mają inną pompę wtryskową. Jest tam układ LDA który zwiększa dawkę paliwa w momencie pojawienia się ciśnienia doładowania.
W efekcie jeżeli zamontujesz turbinę do zwykłego diesla poprawa mocy nie będzie oszałamiająca. W prawdzie auto zyska na przyśpieszeniu ale nie będziesz miał tego typowego dla turbodiesli odejścia od 2000rpm... auto będzie szło wyraźnie słabiej niż oryginalny TD ale i tak myślę że warto spróbować.

#16 Offline   malyjunak


  • Postów: 424
  • Na forum od: 26 paź 2007
  • Miejscowość: Trzcianka

Napisano 20 luty 2009 - 21:20

swampshark napisał:

skoro 2,3 to nie OM601. Z tego co wiem to tam są zupełnie inne silniki. Podam ci też przykład 190 2,5D a 1902,5D turbodiesel różnią się pomiędzy sobą kilkoma szczegółami.

Mam 190 2.0D, 190 2.3d (silnik od MB 208D ,,kaczucha" - 80koni), MB 208D oraz Vito 2.3TD. Uwież mi te silniki różnią się minimalnie ;) Praktycznie wszystkie podzespoły w silniku są takie same.

[ Dodano: Pią Lut 20, 2009 21:20 ]
KrzychuKrzys,

Dokładnie o to mi chodzi :)
Też nie można szaleć z podnoszeniem mocy bo nie ma natrysku oleju itp. Po za tym duże turbo by wykończyło ten silnik.
Chcem z kolegą uzyskać żywszy silnik nic innego.

#17 Offline   swampshark


  • Postów: 969
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Golf lll 1.8, Bora 2.0, V40

Napisano 20 luty 2009 - 21:22

KrzychuKrzys napisał:

Mianowicie silniki turbo diesla mają inną pompę wtryskową. Jest tam układ LDA który zwiększa dawkę paliwa w momencie pojawienia się ciśnienia doładowania.
W efekcie jeżeli zamontujesz turbinę do zwykłego diesla poprawa mocy nie będzie oszałamiająca.
zastanawiam się czy bez zwiększenia dawki paliwa ta moc w ogóle wzrośnie. Bo skoro do cylindra wtłoczona zostanie większa ilość powietrza a nie dostanie więcej paliwa które służy do wytworzenia energii w procesie spalania to wówczas tłoki będą miały do sprężenia więcej bezwartościowego powietrza i moc zamiast wzrosnąć spadnie, ponieważ tłoki zaczną pracować jak zwykły kompresor a nie silnik

#18 Offline   malyjunak


  • Postów: 424
  • Na forum od: 26 paź 2007
  • Miejscowość: Trzcianka

Napisano 20 luty 2009 - 21:23

Charlie9 napisał:

noo..... uwazaj, zeby Cie w fotel nie wgniotlo
Charlie9, widze, że jesteś negatywnie nastawiony do tego projektu :roll: Ale jak być miał 2.0d i 4 osoby na pokładzie i musiał wyprzedzić autobus to być zrozumiał :-P :)

#19 Offline   jackie01


  • Postów: 3694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 luty 2009 - 21:32

Charlie9 napisał:

noo..... uwazaj, zeby Cie w fotel nie wgniotlo...

2.3 tez raczej nie wgniata ;) Tu nie chodzi o monstrulane przyrosty mocy. Ale na pewno auto zyska na mocy/elastycznosci. Zamontowanie 2.5 D tez nie bedzie wgniatac w fotel a koszta i przeróbek również nie mało.

[ Dodano: Pią Lut 20, 2009 21:32 ]

KrzychuKrzys napisał:

Jest tam układ LDA

No to pompke od Vito rowniez wrzucic ;)

90KM ma chyba Vito :)

#20 Offline   Charlie9


  • Postów: 7791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 luty 2009 - 21:33

malyjunak napisał:

jesteś negatywnie nastawiony do tego projektu
Jestem realista-pragmatykiem :). Ta dyskusja jest kolejna na taki temat.... jesze nikt sie za to nie zabral a gadania bylo, rozbierania wirtualnego, analizy konstrukcji, rodzaju oleju itd. itd...

malyjunak
chcesz wywalic kupe kasy - prosze bardzo, Twoje pieniadze. Moge tylko przypuszczac, ze zalozony przez Ciebie koszt to tak lekko x3 trzeba wziasc. Sama turbina to nie wszystko. Pamietaj, ze cala reszta to rzezba i prototyp (nigdy pierwszy nie dziala jak trzeba).

Znajac zycie na pogawedce sie skonczy. Niemniej powodzenia :roll:

jackie01 napisał:

2.3 tez raczej nie wgniata
Wpadnij do KRK - sam sie przekonasz jak sie moja ;) odpycha ;)