Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[w201] 2.0 D turbo??


110 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   swampshark


  • Postów: 969
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Golf lll 1.8, Bora 2.0, V40

Napisano 22 luty 2009 - 23:19

KrzychuKrzys napisał:

z pompą wtryskową nic nie kombinujesz
nie zgodze się. kolega kiedyś montował turbo w pewnej terenówce bez przerabiania układu wtryskowego i efektem było to że dopóki nie dał pedału gazu w podłogę po załączeniu turbo silnik był tak jakby dławiony. Silnik na samym powietrzu nie pojedzie.

#42 Offline   jackie01


  • Postów: 3694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 luty 2009 - 23:21

Na zwyklej pompie moznaby zwiekszyc dawke. Tylko wtedy lal by za duzo paliwa zanim zalaczylaby sie turbina czego efektem bylaby chumra czarnego dymu. Pytanie czy takie lanie paliwa zanim dostanie powietrza nie spowoduje zbyt duzego wzrostu temperatury co moze byc zle dla tloka :)

#43 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 luty 2009 - 09:14

Panowie, jeszcze się nie nauczyliście że turbina się nie załącza tylko zwiększa obroty i co za tym idzie zwiększa się ciśnienie doładowania? Ktoś z zewnątrz to przeczyta i będzie wstyd na całą Polskę że goście z tego forum mówią takie rzeczy :-P

#44 Offline   maciek88


  • Postów: 87
  • Na forum od: 07 wrz 2008
  • Miejscowość: Białystok

Napisano 23 luty 2009 - 09:50

piotrek.m5, masz racje przeciez turbina dziala odrazu po odpaleniu silnika, a cisnienie pompuje dopiero przy wyzszych obrotach, i pracuje na kazdych obrotach ;-)

#45 Offline   jackie01


  • Postów: 3694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 luty 2009 - 09:54

piotrek.m5 napisał:

będzie wstyd na całą Polskę

E tam. Lepiej odpowiedz na moje watpliwości w poprzednim poście :jump:

#46 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 luty 2009 - 10:03

W tej sytuacji takie kopcenie przy depnięciu będzie nieuniknione. Nawet nowe auta bez filtrów cząstek stałych kopcą przy nagłym zwiększaniu dawki paliwa,może nie tak jak będzie dawał taki 2.0D ale kopcą. Taki charakter turbodiesla. A należy pamiętać że fabrycznie przy projektowaniu silnika turbosprężarka i pompa wtryskowa są odpowiednio do siebie dobierane po na pewno skomplikowanych obliczeniach. Także sądze że taki 2.0DT bedzie ostro kładł sadzą po asfalcie bo współczynnik nadmiaru powietrza nie będzie jednakowy w całym zakresie obrotów.
Nie zmienia to faktu że popieram projekt naszego kolegi i obserwuję go uważnie :jump:

#47 Offline   jackie01


  • Postów: 3694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 luty 2009 - 10:40

piotrek.m5 napisał:

współczynnik nadmiaru powietrza nie będzie jednakowy w całym zakresie obrotów

Dokladnie. Ale na to juz jest wyjscie kilka postow wyzej :jump:

#48 Offline   Charlie9


  • Postów: 7791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 luty 2009 - 10:47

piotrek.m5 napisał:

nadmiaru powietrza
a jak sie do tego ma stechiometria mieszanki :jump:?

#49 Offline   jackie01


  • Postów: 3694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 luty 2009 - 10:52

W dieslu nie wystepuja zjawisko ubogiej mieszanki i stosunek nadmiaru powietrza nie jest tak istotny jak w benzynowcach :jump: :star:

#50 Offline   Charlie9


  • Postów: 7791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 luty 2009 - 10:55

jackie01 napisał:

stosunek nadmiaru powietrza nie jest tak istotny
czyli silnik wysokoprezny stanie sie bardzowysokopreznym :jump:

#51 Offline   maciek88


  • Postów: 87
  • Na forum od: 07 wrz 2008
  • Miejscowość: Białystok

Napisano 23 luty 2009 - 11:09

dlatego koniecznoscia bedzie odprezenie go, bez tego nie ma co zakladac turbiny

#52 Offline   jackie01


  • Postów: 3694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 luty 2009 - 11:20

maciek88 napisał:

dlatego koniecznoscia bedzie odprezenie

to jak wytłumaczyc fakt, ze 2.0D 2.5D i 2.5D turbo maja ten sam stopien sprezania i cienienie sprężania :jump:

Pytam bo jestem ciekaw tego tematu i chce rozwiac watpliwosci.

#53 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 luty 2009 - 11:52

Panowie, współczynnik nadmiaru powietrza nie ma wpływu na "wysokoprężność silnika". Jest to tak jak pisze Charlie9 stosunek stechiometryczny powietrza-stosunek rzeczywistej ilości (masy) powietrza, w której spalane jest paliwo, do ilości potrzebnej do całkowitego spalenia paliwa (ilość stechiometryczna). Im niższy współczynnik tym nasz diesel bedzie bardziej walił z rury sadzą. Teoretycznie dla diesla im więcej powietrza tym lepiej - na tym polega sens stosowania turbosprężarek

#54 Offline   Rob


  • Postów: 5137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 23 luty 2009 - 12:39

jackie01 napisał:

to jak wytłumaczyc fakt, ze 2.0D 2.5D i 2.5D turbo maja ten sam stopien sprezania i cienienie sprężania :star:

:star: i wynosi 22. Maja natomiast sporo różnic turbo i wolnossący. Nawet wtryski 2.5D i 2.5 D Turbo maja inne nie wspominając o innych elementach, Oczywiście podejrzewam że nici będa z projektu, a jeżeli juz to efekt będzie mizerny. Taką uturbioną w garażu 2.0D objadę Bipperem 1.4 HDI :jump:

Cytat

Pytam bo jestem ciekaw tego tematu i chce rozwiac watpliwosci.

Pchasz więcej powietrza, dajesz więcej paliwa ot cała filozofia.

#55 Offline   jackie01


  • Postów: 3694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 luty 2009 - 13:08

Rob, czyli zgadasz sie z tym ze nie trzeba odprezyc silnika przy montowaniu turbiny do diesla (co innego w benzin) :star: O to mi chodzi

[ Dodano: Pon Lut 23, 2009 13:08 ]

Rob napisał:

Nawet wtryski 2.5D i 2.5 D Turbo

rozwin myśl - czy chodzi o wyzsze cisnienie otwarcia :?: Nie badz tajemniczy tylko podziel się wiedzą :star:

#56 Offline   Rob


  • Postów: 5137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 23 luty 2009 - 16:04

jackie01 napisał:

Nie badz tajemniczy tylko podziel się wiedzą :star:

Wiedza kosztuje :star:

#57 Offline   KrzychuKrzys


  • Postów: 60
  • Na forum od: 31 sie 2008
  • Miejscowość: Dziwnów

Napisano 23 luty 2009 - 19:23

jackie01 napisał:

rozwin myśl - czy chodzi o wyzsze cisnienie otwarcia ;) Nie badz tajemniczy tylko podziel się wiedzą :zeby:
Są większe - bardziej wydajne. Przecież muszą być w stanie wtrysnąć większa ilość paliwa proporcjonalną do większej ilości wtłoczonego powietrza.

#58 Offline   Charlie9


  • Postów: 7791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 luty 2009 - 20:52

Rob napisał:

Wiedza kosztuje
swiete slowa :zeby:

#59 Offline   Rob


  • Postów: 5137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 23 luty 2009 - 21:21

Cytat

swiete slowa :zeby:

Takie fora jak nasze jest pożywką dla pseudo mechaników, mają za darmo ogrom wiedzy sprawdzonej, za którą później rzeźbią klienta bez skrupułów...
Oczywiście "zwykli" użytkownicy MB dzięki temu mają mniej problemów ze swoimi wozami i są trudniejszym kąskiem dla machaniorów. Oczywiste jest że większość forumowiczów nie zagłębia się daleko w budowę i działanie podzespołów, podstawowe info w zupełności wystarcza.

#60 Offline   Charlie9


  • Postów: 7791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 luty 2009 - 21:27

Rob napisał:

fora jak nasze jest pożywką dla pseudo mechaników, mają za darmo ogrom wiedzy sprawdzonej, za którą później rzeźbią klienta bez skrupułów...

No niestety :mrgreen:, ale na to nie mamy wplywu.