Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] 2.0 D turbo??


110 odpowiedzi w tym temacie

#41 Offline   swampshark


  • Postów: 969
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Golf lll 1.8, Bora 2.0, V40

Napisano 22 lutego 2009 - 23:19

KrzychuKrzys napisał:

z pompą wtryskową nic nie kombinujesz
nie zgodze się. kolega kiedyś montował turbo w pewnej terenówce bez przerabiania układu wtryskowego i efektem było to że dopóki nie dał pedału gazu w podłogę po załączeniu turbo silnik był tak jakby dławiony. Silnik na samym powietrzu nie pojedzie.



#42 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 lutego 2009 - 23:21

Na zwyklej pompie moznaby zwiekszyc dawke. Tylko wtedy lal by za duzo paliwa zanim zalaczylaby sie turbina czego efektem bylaby chumra czarnego dymu. Pytanie czy takie lanie paliwa zanim dostanie powietrza nie spowoduje zbyt duzego wzrostu temperatury co moze byc zle dla tloka :)

#43 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 lutego 2009 - 09:14

Panowie, jeszcze się nie nauczyliście że turbina się nie załącza tylko zwiększa obroty i co za tym idzie zwiększa się ciśnienie doładowania? Ktoś z zewnątrz to przeczyta i będzie wstyd na całą Polskę że goście z tego forum mówią takie rzeczy :-P

#44 Offline   maciek88


  • Postów: 87
  • Na forum od: 07 wrz 2008
  • Miejscowość: Białystok

Napisano 23 lutego 2009 - 09:50

piotrek.m5, masz racje przeciez turbina dziala odrazu po odpaleniu silnika, a cisnienie pompuje dopiero przy wyzszych obrotach, i pracuje na kazdych obrotach ;-)

#45 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 lutego 2009 - 09:54

piotrek.m5 napisał:

będzie wstyd na całą Polskę

E tam. Lepiej odpowiedz na moje watpliwości w poprzednim poście :jump:

#46 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 lutego 2009 - 10:03

W tej sytuacji takie kopcenie przy depnięciu będzie nieuniknione. Nawet nowe auta bez filtrów cząstek stałych kopcą przy nagłym zwiększaniu dawki paliwa,może nie tak jak będzie dawał taki 2.0D ale kopcą. Taki charakter turbodiesla. A należy pamiętać że fabrycznie przy projektowaniu silnika turbosprężarka i pompa wtryskowa są odpowiednio do siebie dobierane po na pewno skomplikowanych obliczeniach. Także sądze że taki 2.0DT bedzie ostro kładł sadzą po asfalcie bo współczynnik nadmiaru powietrza nie będzie jednakowy w całym zakresie obrotów.
Nie zmienia to faktu że popieram projekt naszego kolegi i obserwuję go uważnie :jump:

#47 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 lutego 2009 - 10:40

piotrek.m5 napisał:

współczynnik nadmiaru powietrza nie będzie jednakowy w całym zakresie obrotów

Dokladnie. Ale na to juz jest wyjscie kilka postow wyzej :jump:

#48 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 lutego 2009 - 10:47

piotrek.m5 napisał:

nadmiaru powietrza
a jak sie do tego ma stechiometria mieszanki :jump:?

#49 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 lutego 2009 - 10:52

W dieslu nie wystepuja zjawisko ubogiej mieszanki i stosunek nadmiaru powietrza nie jest tak istotny jak w benzynowcach :jump: :star:

#50 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 lutego 2009 - 10:55

jackie01 napisał:

stosunek nadmiaru powietrza nie jest tak istotny
czyli silnik wysokoprezny stanie sie bardzowysokopreznym :jump: