Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

- - - - -

[w201] 2.0 D turbo??


110 odpowiedzi w tym temacie

#81 Offline   ksenio


  • Postów: 2761
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW GOLF IV Variant 1.9 TDI

Napisano 04 marzec 2009 - 12:03

Nie ma juz w ofercie VW silnikow SDI.
Robert142T, swiete slowa :mrgreen:

#82 Offline   Rob


  • Postów: 5137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 04 marzec 2009 - 16:41

Koledzy tak na marginesie, pamiętajmy że nie tylko końmi się jeździ, trzeba jeszcze trochę momentu ;-)

#83 Offline   szafa


  • Postów: 6342
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 4.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo 855 2.3 T-5

Napisano 04 marzec 2009 - 18:47

Rob napisał:

trzeba jeszcze trochę momentu
jesli akurat o kopa chodzi to nawet wiecej momentu niz koni jest potrzebne :zeby:

Szop napisał:

Nie zmienia to faktu, że jak na tak małą pojemność silniczek jest wysilony niewspółmiernie do 2,0D.
mozna zakupic rowniez 1.3 + turbo legitymujacy sie 90KM i chyba 210Nm :E wiec przy tych 75KM i 170Nm to raczej sie ten silnik nie meczy za bardzo ;) bez turbo byloby pewnie cos okolo 55KM.

#84 Offline   Rob


  • Postów: 5137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 04 marzec 2009 - 19:34

szafa napisał:

75KM i 170Nm

Podobnie ma mój Bipperek i nawet fajnie śmiga :zeby:

#85 Offline   Szop


  • Postów: 1813
  • Na forum od: 23 gru 2007
  • Miejscowość: Leszno
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 3.0E - M103 (1992)
  • Trzeci Mercedes:W124 2.5D - OM605 (1994)
  • Inne auto:Citroen Saxo 1.1 Bic 2001

Napisano 05 marzec 2009 - 11:55

szafa napisał:

silnik nie meczy za bardzo
To dlaczego nie osiągają takich przebiegów? Pojemność, a zatem i mniejsze elementy konstrukcyjne silnika też swoje 3 grosze dorzucają :P

Rob napisał:

nie tylko końmi się jeździ
Zakładamy to jako oczywiste, jednak mowa o wysileniu silnika i mocy wyciśniętej z litra pojemności. Koń mechaniczny to tylko możliwość wykonania jakiejś pracy :ok:

Radhezz napisał:

OM605 2,5 Turbo 150KM
Chciałbym, najlepiej jeszcze tak 350 Nm do tego. Prawda jest taka, że o ile 126 KM w OM605 2,5 Turbo daje radę (prawie 200 km/h i tak rzadko jest potrzebne), to te 231 Nm to trochę kpina przy tej pojemności - szczególnie w 4 biegowym automacie :star:

EDYCJA:

szafa, OK, ale nawet jeśli OM601 osiąga 37,5KM z litra pojemności skokowej to takie 1.3 nawet gdyby nie miało doładowania i osiągało z litra 55 KM współczynnik ten wynosi 42,3 KM/L. Wersja doładowana 75 KM to już 57,7 KM/L, a 90 KM - 69,2 KM/L. Są to chyba z założenia po prostu silniki na znacznie krótsze przebiegi i tyle, choć być może czasem ten założony przebieg przekraczają.

szafa napisał:

samochody sa produkowane dla serwisow a nie dla uzytkownika
No niestety, a jeśli chcesz iść z duchem czasu - i stać Cię na to - wyboru w zasadzie nie masz :/ Ale tak to nam zaraz dyskusja zejdzie na inny poziom :ok:

#86 Offline   szafa


  • Postów: 6342
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 4.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo 855 2.3 T-5

Napisano 05 marzec 2009 - 11:59

Szop napisał:

To dlaczego nie osiągają takich przebiegów? Pojemność, a zatem i mniejsze elementy konstrukcyjne silnika też swoje 3 grosze dorzucają
to kwestia uzytych materialow i jakosci podzespolow a nie stosunku mocy do pojemnosci. Przez lata calkowicie zmeinila sie polityka producentow samochodow, samochody sa produkowane dla serwisow a nie dla uzytkownika.

#87 Offline   Rob


  • Postów: 5137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 05 marzec 2009 - 18:58

szafa napisał:

Przez lata calkowicie zmeinila sie polityka producentow samochodow

Chyba klientów również.... Oczekiwania są takie by auto spalało 5 litrów ON, miało przynajmniej 150KM i 300Nm i osiągało setkę w 7 sekund. V max oczywiście nie mniej jak 220km/h :ok:

Aha i jeszcze żeby można było lać OO :czujnik:

#88 Offline   Szop


  • Postów: 1813
  • Na forum od: 23 gru 2007
  • Miejscowość: Leszno
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 3.0E - M103 (1992)
  • Trzeci Mercedes:W124 2.5D - OM605 (1994)
  • Inne auto:Citroen Saxo 1.1 Bic 2001

Napisano 05 marzec 2009 - 22:09

Rob napisał:

Chyba klientów również
Popyt kształtuje podaż i tyle :ok:

#89 Offline   MilUl


  • Postów: 40
  • Na forum od: 04 gru 2008
  • Miejscowość: Ruciane-Nida

Napisano 12 marzec 2009 - 12:16

Witam! Mam możliwość kupienia turbiny od mercedes'a 2.2 z kolektorem ssącym. Chciałbym się was zapytać czy taka turbinka będzie pasować do mojego :mrgreen: .Czy jest sens ją zakładać ?Co bym musiał jeszcze wymienić ?

Pozdrawiam

#90 Offline   jackie01


  • Postów: 3694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 marzec 2009 - 12:17

MilUl napisał:

mercedes'a 2.2

jaki model auta :mrgreen:

#91 Offline   MilUl


  • Postów: 40
  • Na forum od: 04 gru 2008
  • Miejscowość: Ruciane-Nida

Napisano 12 marzec 2009 - 12:21

Nic nie mówił od jakiego to modelu tylko , że od :mrgreen: 2.2 Diesel

#92 Offline   Siwy


  • Postów: 1124
  • Na forum od: 18 mar 2008
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W209 CLK 270 CDi 05r
  • Trzeci Mercedes:W212 250 CDi 2010r
  • Inne auto:Toyota Rav4 06r 2.0 D4D

Napisano 17 marzec 2009 - 11:38

Niby 200D Turbo klik

[ Dodano: Wto Mar 17, 2009 11:38 ]
MilUl, Może to jest od vito... Jeżeli tak to kolektor nie będzie pasował bo silnik 2.2 w vito jest 4 cylindrowy

#93 Offline   Szczawa


  • Postów: 14
  • Na forum od: 02 lis 2016
  • Miejscowość: Chorzów
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 styczeń 2017 - 01:02

Witam wszystkich!
Trzeba trochę odnowić temat, gdyż widziałem po prześledzeniu go, że został w w martwym punkcie :D
Chciałbym, żeby ktoś rzucił okiem na ten filmik i powiedział od siebie kilka słów komentarza. Może zna osobę, która to robiła albo ma swoje własne spostrzeżenia i doświedczenia, które zdobył przez te lata przestoju w tym temacie :D
Ogólnie cały zarys jest przedstawiony, widać, że działa jedynie kwestia tego, czy nie można gdzieś czegoś lepiej rozwiązać, użyć lepszych części i tego typu sprawy :D

https://www.youtube....h?v=mOGYPAFOpak

#94 Offline   inutile


  • Postów: 1354
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 styczeń 2017 - 01:13

Wyświetl postUżytkownik Szczawa dnia 26 styczeń 2017 - 01:02 napisał

Chciałbym, żeby ktoś rzucił okiem na ten filmik i powiedział od siebie kilka słów komentarza. Może zna osobę
Pod koniec filmiku ktoś woła mirasa - tak się składa, że mamy na forum użytkownika mirasmerc z Wrocławia który bawi się w te klocki. :)

#95 Offline   Szczawa


  • Postów: 14
  • Na forum od: 02 lis 2016
  • Miejscowość: Chorzów
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 styczeń 2017 - 09:56

Dziękuję za jakże szybką odpowiedź! :D
Ale temat jak najbardziej cał czas otwarty, jeżeli ktoś ma wiedzę to niech zabiera głos :D

#96 Offline   tomuss1980


  • Postów: 292
  • Na forum od: 25 sty 2013
  • Miejscowość: Warlubie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,0E

Napisano 27 styczeń 2017 - 15:25

A masz w silniku EGR czy nie?
Jak masz to trzeba sie go pozbyc, zalozyc kolektor wydechowy wraz z turbina(zapewnic jej smarowanie i odpływ oleju) od VITO 2,3DT, ssacy nie wiem czy bedzie pasowal, jak nie to jakos zmodowac swoj. Jak bedziesz robic soft turbo do 0,5bara to pojdzie na seryjnej uszczelce pod glowica, Musisz miec tez pompe od VITO 2,3DT i zawor do sterowania ALDA. Wymieniłem to co widze u siebie w 300DT w porownaniu do 300D obydwa bez EGR- ktory niepotrzebnie miesza w tych silnikach.
Jak ktos wie dokladniej co jeszcze potrzeba to pisac, moze przestanie to byc w koncu czarna magia.

#97 Offline   peter.2.6 R6


  • Postów: 6
  • Na forum od: 22 mar 2008
  • Miejscowość: RDE
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 marzec 2017 - 19:42

A nie lepiej zamontować 2,5 d ,przynajmniej 5 garów jest

#98 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 549
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 marzec 2017 - 01:52

Jak ktoś ma 2.0d to by chciał uturbic a nie mieniac zaraz motor na większy.Taka dwójka fajna sprawa, pewnie by palila mniej niż 5 na trasie i zwinnie latala. 120KM to chyba bez silnego zylowania.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#99 Offline   wojtek81


  • Postów: 5934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 marzec 2017 - 13:07

Wyświetl postUżytkownik OSTRY2500 dnia 07 marzec 2017 - 01:52 napisał

pewnie by palila mniej niż 5 na trasie
Tak, a do 80 km/h produkuje paliwo.

#100 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 549
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 marzec 2017 - 16:48

Nieczepiajcie się napewno by mało paliło.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka