a co ze smarowaniem turbiny??
0
[w201] 2.0 D turbo??
Rozpoczęty przez malyjunak, lut 20 2009 20:38
110 odpowiedzi w tym temacie
#11
Napisano 20 lutego 2009 - 21:06
#12
Napisano 20 lutego 2009 - 21:08
Charlie9 napisał:
czyli co - sztuka dla sztuki ?
czy ja wiem - przecież zyskasz moc a chyba o to chodzi
#13
Napisano 20 lutego 2009 - 21:12
malyjunak napisał:
A Vito 638 2.3 TD jaki jest to silnik OM 601 :-P
#14
Napisano 20 lutego 2009 - 21:13
Cytat
przecież zyskasz moc
#15
Napisano 20 lutego 2009 - 21:14
Myślę że pomysł fajny i nawet w tym tysiaczku ze wszystkimi kosztami spokojnie można się zamknąć (przecież turbina nie musi być nowa - ważne żeby pompowała)
Tylko że z taką przeróbką jest jeden problem...
Mianowicie silniki turbo diesla mają inną pompę wtryskową. Jest tam układ LDA który zwiększa dawkę paliwa w momencie pojawienia się ciśnienia doładowania.
W efekcie jeżeli zamontujesz turbinę do zwykłego diesla poprawa mocy nie będzie oszałamiająca. W prawdzie auto zyska na przyśpieszeniu ale nie będziesz miał tego typowego dla turbodiesli odejścia od 2000rpm... auto będzie szło wyraźnie słabiej niż oryginalny TD ale i tak myślę że warto spróbować.
Tylko że z taką przeróbką jest jeden problem...
Mianowicie silniki turbo diesla mają inną pompę wtryskową. Jest tam układ LDA który zwiększa dawkę paliwa w momencie pojawienia się ciśnienia doładowania.
W efekcie jeżeli zamontujesz turbinę do zwykłego diesla poprawa mocy nie będzie oszałamiająca. W prawdzie auto zyska na przyśpieszeniu ale nie będziesz miał tego typowego dla turbodiesli odejścia od 2000rpm... auto będzie szło wyraźnie słabiej niż oryginalny TD ale i tak myślę że warto spróbować.
#16
Napisano 20 lutego 2009 - 21:20
swampshark napisał:
skoro 2,3 to nie OM601. Z tego co wiem to tam są zupełnie inne silniki. Podam ci też przykład 190 2,5D a 1902,5D turbodiesel różnią się pomiędzy sobą kilkoma szczegółami.
Mam 190 2.0D, 190 2.3d (silnik od MB 208D ,,kaczucha" - 80koni), MB 208D oraz Vito 2.3TD. Uwież mi te silniki różnią się minimalnie Praktycznie wszystkie podzespoły w silniku są takie same.
[ Dodano: Pią Lut 20, 2009 21:20 ]
KrzychuKrzys,
Dokładnie o to mi chodzi
Też nie można szaleć z podnoszeniem mocy bo nie ma natrysku oleju itp. Po za tym duże turbo by wykończyło ten silnik.
Chcem z kolegą uzyskać żywszy silnik nic innego.
#17
Napisano 20 lutego 2009 - 21:22
KrzychuKrzys napisał:
Mianowicie silniki turbo diesla mają inną pompę wtryskową. Jest tam układ LDA który zwiększa dawkę paliwa w momencie pojawienia się ciśnienia doładowania.
W efekcie jeżeli zamontujesz turbinę do zwykłego diesla poprawa mocy nie będzie oszałamiająca.
W efekcie jeżeli zamontujesz turbinę do zwykłego diesla poprawa mocy nie będzie oszałamiająca.
#18
Napisano 20 lutego 2009 - 21:23
Charlie9 napisał:
noo..... uwazaj, zeby Cie w fotel nie wgniotlo
#19
Napisano 20 lutego 2009 - 21:32
Charlie9 napisał:
noo..... uwazaj, zeby Cie w fotel nie wgniotlo...
2.3 tez raczej nie wgniata Tu nie chodzi o monstrulane przyrosty mocy. Ale na pewno auto zyska na mocy/elastycznosci. Zamontowanie 2.5 D tez nie bedzie wgniatac w fotel a koszta i przeróbek również nie mało.
[ Dodano: Pią Lut 20, 2009 21:32 ]
KrzychuKrzys napisał:
Jest tam układ LDA
No to pompke od Vito rowniez wrzucic
90KM ma chyba Vito
#20
Napisano 20 lutego 2009 - 21:33
malyjunak napisał:
jesteś negatywnie nastawiony do tego projektu
malyjunak chcesz wywalic kupe kasy - prosze bardzo, Twoje pieniadze. Moge tylko przypuszczac, ze zalozony przez Ciebie koszt to tak lekko x3 trzeba wziasc. Sama turbina to nie wszystko. Pamietaj, ze cala reszta to rzezba i prototyp (nigdy pierwszy nie dziala jak trzeba).
Znajac zycie na pogawedce sie skonczy. Niemniej powodzenia :roll:
jackie01 napisał:
2.3 tez raczej nie wgniata