Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] 2.0 D turbo??


110 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 lutego 2009 - 21:37

swampshark napisał:

zastanawiam się czy bez zwiększenia dawki paliwa ta moc w ogóle wzrośnie

Na powietrzu nie pojedziesz ;) Trzeba podlac oliwy

[ Dodano: Pią Lut 20, 2009 21:36 ]

Charlie9 napisał:

Znajac zycie na pogawedce sie skonczy. Niemniej powodzenia

Czy ja wiem. Niedlugo powinna jezdzic juz 190d turbo - zobaczymy jak to sie sprawdzi, sam jestem ciekaw :roll:

malyjunak, to prawda, ze do tego projektu potrzebujesz duzo samozaparcia, pracy i kasy. 3-4 tys pln sie uzbiera.

[ Dodano: Pią Lut 20, 2009 21:37 ]

Charlie9 napisał:

Wpadnij do KRK

W Krakowie jestem niemalże non stop :)



#22 Offline   swampshark


  • Postów: 969
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Golf lll 1.8, Bora 2.0, V40

Napisano 20 lutego 2009 - 21:45

malyjunak ja na Twoim miejscu nie robiłbym tego na samochodzie którego używasz na co dzień. Może wyjść tak że zamiast poprawić zepsujesz coś. Ale to tak tylko wspominam. Ciekawy jestem jak Ci to wyjdzie

#23 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 lutego 2009 - 21:45

jackie01 napisał:

W Krakowie jestem niemalże non stop
i teraz dopiero o tym wspominasz :shock:

#24 Offline   malyjunak


  • Postów: 424
  • Na forum od: 26 paź 2007
  • Miejscowość: Trzcianka

Napisano 20 lutego 2009 - 21:48

jackie01 napisał:

do tego projektu potrzebujesz duzo samozaparcia, pracy i kasy. 3-4 tys pln sie uzbiera.

Z moich wstępnych obliczeń: turbinka, kolekotr wydechowy, obudowa filtra oleju, chłodnica oleju, obudowa filtra powietrza) wyniesie mnie max 1000zł - dużo części ma znajomy dla tego takie koszta, spawanie aluminium mam gratis, toczenie, spawanie, robocizna nic mnie nie kosztuje.
Dla czego przewidujesz takie duże koszta?

jackie01 napisał:

Niedlugo powinna jezdzic juz 190d turbo
Czy czasem nie wiem o jakimś projekcie? Robi ktoś już coś podobnego?

#25 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 lutego 2009 - 21:56

Charlie9 napisał:

i teraz dopiero o tym wspominasz

wspominalem, że widuję Twoja MB często pod AGH ;) Nie chciałem się narzucać :)

malyjunak napisał:

Robi ktoś już coś podobnego?

Pewnie nie jedna osoba :D

#26 Offline   swampshark


  • Postów: 969
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Golf lll 1.8, Bora 2.0, V40

Napisano 20 lutego 2009 - 21:56

malyjunak napisał:

Czy czasem nie wiem o jakimś projekcie? Robi ktoś już coś podobnego?
ktos wcześniej poruszył ten temat

#27 Offline   maciek88


  • Postów: 87
  • Na forum od: 07 wrz 2008
  • Miejscowość: Białystok

Napisano 21 lutego 2009 - 09:11

Panowie patrzac na filmik i na silnik to jest wlasnie om601 czyli 2.0 turbo diesel


#28 Offline   szafa


  • Postów: 6 374
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo 855 2.3 T-5

Napisano 21 lutego 2009 - 11:05

maciek88, masz racje... w PL jednak taki projekt jeszcze nie powstal, wiec kto pierwszy ten lepszy :) wierze ze sa osoby ktore zdecydowanie wola to zrobic niz jedynie pisac i... pisac i... pisac i... na pewno komus w koncu sie uda ;-)

#29 Offline   maciek88


  • Postów: 87
  • Na forum od: 07 wrz 2008
  • Miejscowość: Białystok

Napisano 21 lutego 2009 - 11:19

ja to bym sie chcial dowiedziec ile to ma mocy i Nm, mi np wazniejszy moment niz moc; ja to mialbym dostep to turbiny od fiata cromy 2.0 tie jedynie kolektory i osprzet bylby potrzebny, a do zestrojenia tego nie trzeba by bylo smt6?

#30 Offline   Wojtas.bb


  • Postów: 523
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Bielsko-Biała

Napisano 22 lutego 2009 - 13:08

Mnie się ten projekt podoba z wielu względów.
Po pierwsze jest to uturbianie silnika :ok:
Po drugie trzeba od czegoś zacząć i poznać większość problemów a taki silnik 2.0D wystarczy
Po trzecie malyjunak ma zaplecze i może sobie dłubać(lepsze to niż oglądanie telewizji albo zalewanie się w trupa)
A po czwarte to zawsze lepiej się zastanawiać godzine i 5 minut robić niż na odwrót. Więc ta dyskusja ma jakiś sens.

A ja mam pytanie czy będzie zamontowany cooler czy z turbiny prosto rurą do kolektora ssącego