Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] 2.0 D turbo??


110 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 lutego 2009 - 14:12

Wojtas.bb napisał:

malyjunak ma zaplecze
moze i ma, ale w tej materii liczy sie DOSWIADCZENIE. Owszem od czegos trzeba zaczac.... ale wiedza kosztuje i to duuuuuzo, takze na 1kPLN sie nie skonczy. Nie ma szans. Dodoatkowo piszecie, ze to ma byc zbudowane z czesci uzywanych. Hmmm, czy ktos pozbywa sie dobrze dzialajacej turbiny "za grosze"? Sama regeneracja elementow, doprowadzenie silnika do stanu TIP-TOP pochlona sporo pieniedzy.



#32 Offline   szczurak


  • Postów: 323
  • Na forum od: 02 wrz 2008
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 22 lutego 2009 - 14:14

mysle ze pomysl calkiem fajny, ale ja osobiscie wolalbym sprzedac silnik i za ta kase plus ten 1000 przeznaczony na turbine kupic 2,5 nawet bez turbiny, bo przyrost mocy bylby podobny i bez kombinowania. ale i tak trzymam kciuki zeby cos z tego wyszlo :ok:

#33 Offline   KrzychuKrzys


  • Postów: 60
  • Na forum od: 31 sie 2008
  • Miejscowość: Dziwnów

Napisano 22 lutego 2009 - 16:08

Widze że jest wiele osób które w zasadzie nie mają pojęcia o silnikach turbo diesla a mnożą najwięcej problemów.
Taka operacja dołożenia turbiny nie jest wcale ani kosztowna ani skomplikowana.
Znajdź jakiegoś rozbitego golfa td na cześci i z niego zaadaptuj cały układ turbo. Wyciągnij turbo z kolektorem i elementami smarowania turbiny. Będzie dosyć łatwo zaadaptować to do twojego silnia... wystarczy dobra spawarka i trochę umiejętności manualnych :mrgreen:

#34 Offline   swampshark


  • Postów: 969
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Golf lll 1.8, Bora 2.0, V40

Napisano 22 lutego 2009 - 16:31

KrzychuKrzys napisał:

Widze że jest wiele osób które w zasadzie nie mają pojęcia o silnikach turbo diesla
OOOOO! Witam Jaśnie Pana specjalistę największego :-P

#35 Offline   szafa


  • Postów: 6 374
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo 855 2.3 T-5

Napisano 22 lutego 2009 - 19:13

KrzychuKrzys napisał:

Taka operacja dołożenia turbiny nie jest wcale ani kosztowna ani skomplikowana.
z checia dowiem sie od Ciebie za ile i jak to zrobic krok po kroku uwzgledniajac wszystkie potrzebne elementy i przerobki

#36 Offline   swampshark


  • Postów: 969
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Golf lll 1.8, Bora 2.0, V40

Napisano 22 lutego 2009 - 19:32

KrzychuKrzys napisał:

Taka operacja dołożenia turbiny nie jest wcale ani kosztowna ani skomplikowana.
gdyby w rzeczywistości tak było to juz dawno w opisie auta miałbym W201 2.5D Turbo

#37 Offline   maciek88


  • Postów: 87
  • Na forum od: 07 wrz 2008
  • Miejscowość: Białystok

Napisano 22 lutego 2009 - 19:44

to się wydaje proste a w rzeczywistości nie jest takie proste ponieważ to nie jest tylko znalezienie odpowiedniej turbiny i podlaczenie przeciez trzeba tak " wyspawać odpowiedni kolektor wydechowy pod turbo, zrobic na nowo caly uklad wydechowy, dolozyc IC, odpowiednie orurowanie, tak samo wyspawac nowy kolektor dolotowy, odpręzyc silnik, zamontowac MBC(zeby mozna bylo sterowac cisnieniem), pewnie do tego wstawic inna pompe paliwa, doprowadzic smarowanie, zamontowac chlodnice oleju. Czyli gdyby zebrac to wszystko to troche rzeczy sie nazbiera, prosciej chyba kupic jest silnik 2.5TD lub 3.0TD i go montowac niz robic rzezbe, i modlic sie aby to pozniej grało jak nalezy

#38 Offline   KrzychuKrzys


  • Postów: 60
  • Na forum od: 31 sie 2008
  • Miejscowość: Dziwnów

Napisano 22 lutego 2009 - 21:52

szafa napisał:

z checia dowiem sie od Ciebie za ile i jak to zrobic krok po kroku uwzgledniajac wszystkie potrzebne elementy i przerobki
Krok po kroku to ci moge powiedzieć jak będę miał miał przed sobą kompletny układ turbo od auta dawcy i komorę silnika 190tki.
Przyjmując za dawce golfa TD operacja wygląda tak jak opisał to maciek88 z tym że:
- nie trzeba wyspawać całego nowego kolektora wydechowego - wystarczy przespawać flansze + ewentualnie troche pokombinować
- nie trzeba robić nowego układu wydechowego
- kolektor dolotowy nie musi być wyspawany od nowa - wystarczy przerobić oryginał
- przy niskim doładowaniu nie trzeba odprężyć silnika - a jak już to ja bym dał grubą stalową / miedzianą uszczelkę pod głowice i po sprawie
- mbc nie instalujesz bo turbina vw ma regulację ciśnienia
- z pompą wtryskową nic nie kombinujesz - inicjatorowi pomysłu nie zależy na znacznym wzroście mocy i na oryginalnej pompie też da rade.

Co do kosztów... sprawną używaną turbine z kolektorem chłodnicą oleju można dostać nawet za 500zł. Do tego jakiś intercoolerek za 100zł i weżyki do podłączenia smarowania.
Największa rzeźba będzie z podłączeniem tego smarowania i wężów do dolotu. Trzeba by pochodzić troche po szrotach żeby znaleźć odpowiednie + ewentualnie dorobić do nich jakieś kolanka. Przeróbka kolektorów to w praktyce tylko koszt robocizny i ewentualne alu do kolektora dolotowego.
Nie mówię że jestem jakimś specjalistą ale po prostu zwróciłem uwagę na to że niektórzy mają dosyć przeciętne pojęcie o turbinach a najgłośniej zabierają głos i odradzają koledze ciekawego pomysłu. To nie jest żadna kosmiczna technologia i nie trzeba dużo pieniędzy żeby zakupić kompletny sprawny układ turbo. Uprzedzając wszelkie wątpliwości - normalnie użytkowana turbina za 500zł naprawdę spokojnie przejedzie jeszcze grubo ponad sto tysięcy kilometrów

#39 Offline   pihajtol


  • Postów: 51
  • Na forum od: 30 sty 2009
  • Miejscowość: Mielec
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:BMW E36 318tds

Napisano 22 lutego 2009 - 23:14

Dla mnie gość ma jaja, że sie chce podjąć takiej przeróbki
jestem jak najbardziej za i trzymam kciuki i czekam na efekty :)

#40 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 lutego 2009 - 23:16

KrzychuKrzys napisał:

Nie mówię że jestem jakimś specjalistą ale po prostu zwróciłem uwagę na to że niektórzy mają dosyć przeciętne pojęcie o turbinach a najgłośniej zabierają głos i odradzają koledze ciekawego pomysłu

Hmm nie zeby tam jakies "uderz w stol..", ale mam odczytac ze to do mnie jest (bo ja odradzam)?