Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] 2.0 D turbo??


110 odpowiedzi w tym temacie

#51 Offline   maciek88


  • Postów: 87
  • Na forum od: 07 wrz 2008
  • Miejscowość: Białystok

Napisano 23 lutego 2009 - 11:09

dlatego koniecznoscia bedzie odprezenie go, bez tego nie ma co zakladac turbiny



#52 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 lutego 2009 - 11:20

maciek88 napisał:

dlatego koniecznoscia bedzie odprezenie

to jak wytłumaczyc fakt, ze 2.0D 2.5D i 2.5D turbo maja ten sam stopien sprezania i cienienie sprężania :jump:

Pytam bo jestem ciekaw tego tematu i chce rozwiac watpliwosci.

#53 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 lutego 2009 - 11:52

Panowie, współczynnik nadmiaru powietrza nie ma wpływu na "wysokoprężność silnika". Jest to tak jak pisze Charlie9 stosunek stechiometryczny powietrza-stosunek rzeczywistej ilości (masy) powietrza, w której spalane jest paliwo, do ilości potrzebnej do całkowitego spalenia paliwa (ilość stechiometryczna). Im niższy współczynnik tym nasz diesel bedzie bardziej walił z rury sadzą. Teoretycznie dla diesla im więcej powietrza tym lepiej - na tym polega sens stosowania turbosprężarek

#54 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 23 lutego 2009 - 12:39

jackie01 napisał:

to jak wytłumaczyc fakt, ze 2.0D 2.5D i 2.5D turbo maja ten sam stopien sprezania i cienienie sprężania :star:

:star: i wynosi 22. Maja natomiast sporo różnic turbo i wolnossący. Nawet wtryski 2.5D i 2.5 D Turbo maja inne nie wspominając o innych elementach, Oczywiście podejrzewam że nici będa z projektu, a jeżeli juz to efekt będzie mizerny. Taką uturbioną w garażu 2.0D objadę Bipperem 1.4 HDI :jump:

Cytat

Pytam bo jestem ciekaw tego tematu i chce rozwiac watpliwosci.

Pchasz więcej powietrza, dajesz więcej paliwa ot cała filozofia.

#55 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 lutego 2009 - 13:08

Rob, czyli zgadasz sie z tym ze nie trzeba odprezyc silnika przy montowaniu turbiny do diesla (co innego w benzin) :star: O to mi chodzi

[ Dodano: Pon Lut 23, 2009 13:08 ]

Rob napisał:

Nawet wtryski 2.5D i 2.5 D Turbo

rozwin myśl - czy chodzi o wyzsze cisnienie otwarcia :?: Nie badz tajemniczy tylko podziel się wiedzą :star:

#56 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 23 lutego 2009 - 16:04

jackie01 napisał:

Nie badz tajemniczy tylko podziel się wiedzą :star:

Wiedza kosztuje :star:

#57 Offline   KrzychuKrzys


  • Postów: 60
  • Na forum od: 31 sie 2008
  • Miejscowość: Dziwnów

Napisano 23 lutego 2009 - 19:23

jackie01 napisał:

rozwin myśl - czy chodzi o wyzsze cisnienie otwarcia ;) Nie badz tajemniczy tylko podziel się wiedzą :zeby:
Są większe - bardziej wydajne. Przecież muszą być w stanie wtrysnąć większa ilość paliwa proporcjonalną do większej ilości wtłoczonego powietrza.

#58 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 lutego 2009 - 20:52

Rob napisał:

Wiedza kosztuje
swiete slowa :zeby:

#59 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 23 lutego 2009 - 21:21

Cytat

swiete slowa :zeby:

Takie fora jak nasze jest pożywką dla pseudo mechaników, mają za darmo ogrom wiedzy sprawdzonej, za którą później rzeźbią klienta bez skrupułów...
Oczywiście "zwykli" użytkownicy MB dzięki temu mają mniej problemów ze swoimi wozami i są trudniejszym kąskiem dla machaniorów. Oczywiste jest że większość forumowiczów nie zagłębia się daleko w budowę i działanie podzespołów, podstawowe info w zupełności wystarcza.

#60 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 lutego 2009 - 21:27

Rob napisał:

fora jak nasze jest pożywką dla pseudo mechaników, mają za darmo ogrom wiedzy sprawdzonej, za którą później rzeźbią klienta bez skrupułów...

No niestety :mrgreen:, ale na to nie mamy wplywu.