Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] pompa wtryskowa


41 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   patrykL


  • Postów: 176
  • Na forum od: 10 sie 2008
  • Miejscowość: Łódź

Napisano 22 lutego 2009 - 10:36

Koledzy czy jest mozliwosc sprawdzenia i ustawienia pompy wtryskowej bez jej wyjmowania? jesli tak to gdzie i czy moze juz ktos to robil (moze jakies opinie)?



#2 Offline   Kania


  • Postów: 367
  • Na forum od: 14 lip 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 lutego 2009 - 12:04

patrykL napisał:

czy jest mozliwosc sprawdzenia i ustawienia pompy wtryskowej bez jej wyjmowania

W/g mnie nie ma takiej mozliwości, aby dokładnie sprawdzić pompę wtryskową bez jej wyjmowania!

Bez wyjmowania (co jest oczywiste), to można jedynie ustawić początek tłoczenia tejże pompy!

#3 Offline   patrykL


  • Postów: 176
  • Na forum od: 10 sie 2008
  • Miejscowość: Łódź

Napisano 22 lutego 2009 - 12:22

Cytat

początek tłoczenia tejże pompy

czy to chodzi o ustawienie zaplonu?

a tak wogole to jakie wartosci ustawia sie na/w pompie i jaki wplyw moga miec ich zle ustawienia (albo usterka) na prace asb?

#4 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 22 lutego 2009 - 14:45

patrykL napisał:

a tak wogole to jakie wartosci ustawia sie na/w pompie i jaki wplyw moga miec ich zle ustawienia (albo usterka) na prace asb?

Już chyba było pisane na temat wpływu ustawień pompy wtryskowej na ASB...
A co sie ustawia i jak na pompie można z powodzeniem wyszukać w Gooogle

#5 Offline   patrykL


  • Postów: 176
  • Na forum od: 10 sie 2008
  • Miejscowość: Łódź

Napisano 22 lutego 2009 - 18:29

tak wiem, ze bylo pisane, ze nie ma, ale ktos mi zasugerowal, ze jesli bedzie za mala dawka, to asb moze szarpac! nie wiem ile to ma wspolnego z rzeczywistoscia, ale moze ma! co Ty na to?

#6 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 23 lutego 2009 - 12:21

patrykL napisał:

co Ty na to?

Ważna jest (po raz kolejny uczulam) regulacja wolnych obrotów w przypadku auta z ASB. Za niskie lub za wysokie będą powodowały szarpanie przy zmianach biegów.
Druga ważna sprawa to sprawność pompy vacum, musi być w stanie wytwarzać cały czas prawidłowe podciśnienie.

#7 Offline   patrykL


  • Postów: 176
  • Na forum od: 10 sie 2008
  • Miejscowość: Łódź

Napisano 02 marca 2009 - 19:39

ok, dziekuje (po raz kolejny)! sprawdze wszystko jeszcze raz!

[ Dodano: Pon Mar 02, 2009 19:39 ]
a wiec: wszystko sprawdzone, tzn. podcisnienie ok, caly czas od zimnego do cieplego prawidlowe wartosci! a objaw, tzn. ruszam na zimnym: 1/2 (delikatnie wciskajac gaz) elegancja, 2/3 i 3/4 troszke poszarpuje, ale tu raczej przyczyna jest zimny olej, nastepnie jakby coraz bardziej miekko, pozniej coraz bardziej twardo, az wkoncu zaczyna dosc mocno kopac! od dwoch lat ten sam motyw, rozna praca podczas roznych etapow rozgrzewania sie auta, przerobione na 3 roznych skrzyniach, w tym na mojej wyremontowanej tez! musi byc jakas inna przyczyna, tylko jaka?
juz tak kombinuje, ze jak nie pompa wtryskowa, to moze egr, moze np. muli silnik, a pozniej po rozgrzaniu cos sie "dzieje" i zaczyna kopac?
na moj chlopski rozum to wyglada na to, ze jak jest zimny to cos jest nie tak, a jak sie rozgrzeje zaczyna byc ok! problem w tym, ze jak odkrece modulatorem (zeby zmienial bardziej miekko) to na zimnym zacznie slizgac, a dopiero jak sie rozgrzeje zaczyna byc ok! dlatego krecenie modualtorem jest bezsensowne w tym przypadku bo zawsze bedzie zle, albo na zimnym, albo na cieplym! cos caly czas szwankuje, tylko co?
dodam, ze zaczyna kopac, tzn. to cos "odpuszcza" po jakis dobrych 20-30 km!
dziekuje za jakies sugestie

#8 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 03 marca 2009 - 10:55

patrykL, z Twojego opisu wynika że sprawdziłeś sporo :mrgreen: Pozostaje Ci prawidłowe ustawienie modulatora lub jego podmiana, bo może głupieć wraz ze zmianami temperatury. Jeżeli to nie pomoże to niestety trzeba by się zainteresować płytą sterującą, a tu już żarty się kończą...

#9 Offline   patrykL


  • Postów: 176
  • Na forum od: 10 sie 2008
  • Miejscowość: Łódź

Napisano 03 marca 2009 - 11:16

zakladane byly 4 rozne modulatory, natomiast plyty sterujace 3! to nie jest kwestia skrzyni! kazda byla w ciut innym stanie, ale na wszytskich pozostaje taki sam przebieg wydarzen, tzn. od lekkiego poszarpywania, przez lekkie przeciagania (prawie bezodczuciowe zmiany biegow, az do szarpania!
musze znalezc przyczyne, to juz kwestia honoru... :mrgreen:
a tak na powaznie, to szkoda mi tego auta, generalnie jestem zadowolony! tylko ta asb! a co z ta pompa wtrsykowa, albo z samym silnikiem?
moze tam sie cos przestawia, albo zmienia wraz ze wzrostem temperatury?
prosze pomozcie :star:

#10 Offline   romek


  • Postów: 539
  • Na forum od: 31 sie 2007
  • Miejscowość: Tychy
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210

Napisano 03 marca 2009 - 11:42

Skup się na pompie wtryskowej a konkretnie na elektromagnetycznym nastawniku wolnych obrotów.
Do sprawdzenia jest.
1. Czujnik prędkości obrotowej silnika, tzw czujnik halla.
2. Czujnik temperatury silnika podający sygnał w postaci zmieniajacej się wraz z temperaturą rezystancji do sterownika.
3. Sterownik wolnych obrotów we wnęce za akumulatorem
4. Nastawnik elektromagnetyczny na pompie wtryskowej. :mrgreen:








Podobne tematy Zwiń