Skocz do zawartości




- - - - -

[C 200] kompresor


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Piotrek124


  • Postów: 468
  • Na forum od: 22 cze 2008
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 lutego 2009 - 22:09

Witam. Szukałem ale nie znalazłem odpowiedzi. Mój kolega chciałby się dowiedzieć czy można dołożyć kompresor do 2.0 L w C-klasie. Czym różni się zwykła dwu litrówka od kompresora? Czy warto się w ogóle w to bawić?



#2 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 lutego 2009 - 22:15

wszystko mozna - tylko po co. Koszt przerobek taki jak zakup calego gotowego motoru... mozna sie pokusic o 2.3 bo 2.0 nawet z kompressorem to slabizna jest.

#3 Offline   Piotrek124


  • Postów: 468
  • Na forum od: 22 cze 2008
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 lutego 2009 - 22:23

Charlie9, a wymiana była by plug and play czy trzeba wynieniać skrzynie, wał most itd.. ?

#4 Offline   jackie01


  • Postów: 3 694
  • Na forum od: 08 sty 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 lutego 2009 - 22:27

Charlie9 napisał:

2.0 nawet z kompressorem to slabizna jest.

czy ja wiem czy slabizna :mrgreen:

od 97r.

141 kW / 192 hp at 5300 /min
270 Nm at 2500 - 4800 /min

#5 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 lutego 2009 - 22:27

Piotrek124, powiem Ci, ze nie zglebialem tematu, ale mysle, ze caly uklad napedowy moze zostac. Moim zdaniem tylko elektronike trzeba razem z motorem przelozyc.

#6 Offline   Piotrek124


  • Postów: 468
  • Na forum od: 22 cze 2008
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 lutego 2009 - 22:30

tak właśnie myślałem, że ewentualnie sterownik silnika byłby do wymiany. Dzięki i pozdrawiam. :jem:

#7 Offline   ad@mo


  • Postów: 3
  • Na forum od: 19 mar 2009
  • Miejscowość: Pabianice

Napisano 19 marca 2009 - 19:06

Piotrek124 napisał:

Czym różni się zwykła dwu litrówka od kompresora?

Witam

Jeżeli znalazłaby się osoba która orientuje się w temacie, to też byłym bardzo wdzięczny za udzielenie odpowiedzi na powyższe pytanie.
Osobiście jeżdżę SLK 2.0 z 98r i właśnie też chciałem dołożyć kompresor, a nie interesuje mnie wymiana silnika ponieważ ten co mam jest w bardzo dobrym stanie i z małym przebiegiem. W momencie kupna innego jest bardzo prawdopodobne że trzeba będzie go remontować.

#8 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 20 marca 2009 - 09:14

ad@mo, a podjechałeś już może do zakładu zajmującego się tego typu modyfikacjami? :pig:

Sama wiedza jakie są między tymi silnikami różnice, nie pozwoli na to byś sam był w stanie dołożyć kompressor. To nie jest operacja typu "wkładasz i jedziesz". Na 100% będziesz musiał przeprogramować komputer sterujący silnikiem. Prawdopodobnie będziesz musiał też zmodyfikować wydech.

Na papierze te dwa silniki różnią się:
1. Stopniem sprężania 10,4 (SLK 200) - 8,5 (SLK 200 Kompressor)
2. Komputerem sterującym układem wtryskowym:
"microprocessor-controlled injection system with hot-film air-mass sensor (engine control VDO MSE)" (SLK 200)
"microprocessor-controlled injection system with HFM (engine control Bosch ME) / supercharger supercharging with charge-air cooling" (SLK 200 Kompressor)
3. Skrzynia biegów jest też inna. Ma inne przełożenia. Oczywiście w SLK 200 Kompressor nie było montowanych ASB, ale z racji, że ta sama skrzynia automatyczna była montowana w SLK 230 Kompressor to nie powinno być problemów z jej wytrzymałością. Skrzynia manualna 5-cio biegowa jest ta sama co w 230 Kompressor (I. 3,86; II. 2,18; III. 1,38; IV. 1,0; V. 0,80; R. 4,22).
4. Dyferencjał jest inny. U ciebie jest 3,91, w SLK 200 Kompressor w manualu jest 3,46, a w SLK 230 Kompressor jest w manualu 3,46 a przy ASB 3,27

#9 Offline   ad@mo


  • Postów: 3
  • Na forum od: 19 mar 2009
  • Miejscowość: Pabianice

Napisano 20 marca 2009 - 09:26

EssiRS napisał:

ad@mo, a podjechałeś już może do zakładu zajmującego się tego typu modyfikacjami? :pig:

Na razie byłem w jednej firmie zajmującej się montażem turbo, ale cena 15tyś którą mi powiedzieli jest zdecydowanie za wysoka dla mnie.
Byłem również u faceta, który na co dzień zajmuje się elektronika i mechaniką mercedesów, ma się zorientować w temacie i mam dzwonić do niego w poniedziałek.

Tak przy okazji jeszcze druga sprawa - orientujecie się może jak wygląda sprawa różnic w zawieszeniu między w202 a r170?? Bo mam możliwość kupienia w dobrej cenie gwintu do w202 ale obstawiam że nie podejdzie do mnie :sad:

#10 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 20 marca 2009 - 09:32

ad@mo napisał:

Tak przy okazji jeszcze druga sprawa - orientujecie się może jak wygląda sprawa różnic w zawieszeniu między w202 a r170?? Bo mam możliwość kupienia w dobrej cenie gwintu do w202 ale obstawiam że nie podejdzie do mnie
ad@mo, taką informację dostaniesz tylko od kogoś kto już rozbierał zawieszenie i w jednym i w drugim modelu. Jak wiesz ciężko będzie kogoś takiego znaleźć.

ad@mo napisał:

Na razie byłem w jednej firmie zajmującej się montażem turbo, ale cena 15tyś którą mi powiedzieli jest zdecydowanie za wysoka dla mnie.
Przy Turbo jest trochę więcej roboty, natomiast co do ceny... Sam kompressor bedzie kosztować około 2tys zł, zmiana oprogramowania komputera około 3tys zł, do tego robocizna pewnie koło 3-5tys zł, do tego dojdzie jeszcze wydech, ew. zmiana skrzyni i dyferencjału... Koszta małe też nie są, a jak zaczniesz oszczędzać, to efekt będzie taki, że zniszczysz silnik i kupa z tego wyjdzie.

Tak w ogóle to zapraszam do działu poświęconego SL i SLK: http://www.mb201-124.eu/sl-slk-r129-r23 ... 1-vf56.htm








Podobne tematy Zwiń