Witam. Szukałem ale nie znalazłem odpowiedzi. Mój kolega chciałby się dowiedzieć czy można dołożyć kompresor do 2.0 L w C-klasie. Czym różni się zwykła dwu litrówka od kompresora? Czy warto się w ogóle w to bawić?
0
[C 200] kompresor
Rozpoczęty przez Piotrek124, lut 23 2009 22:09
9 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 23 lutego 2009 - 22:09
#2
Napisano 23 lutego 2009 - 22:15
wszystko mozna - tylko po co. Koszt przerobek taki jak zakup calego gotowego motoru... mozna sie pokusic o 2.3 bo 2.0 nawet z kompressorem to slabizna jest.
#3
Napisano 23 lutego 2009 - 22:23
Charlie9, a wymiana była by plug and play czy trzeba wynieniać skrzynie, wał most itd.. ?
#4
Napisano 23 lutego 2009 - 22:27
Charlie9 napisał:
2.0 nawet z kompressorem to slabizna jest.
czy ja wiem czy slabizna
od 97r.
141 kW / 192 hp at 5300 /min
270 Nm at 2500 - 4800 /min
#5
Napisano 23 lutego 2009 - 22:27
Piotrek124, powiem Ci, ze nie zglebialem tematu, ale mysle, ze caly uklad napedowy moze zostac. Moim zdaniem tylko elektronike trzeba razem z motorem przelozyc.
#6
Napisano 23 lutego 2009 - 22:30
tak właśnie myślałem, że ewentualnie sterownik silnika byłby do wymiany. Dzięki i pozdrawiam.
#7
Napisano 19 marca 2009 - 19:06
Piotrek124 napisał:
Czym różni się zwykła dwu litrówka od kompresora?
Witam
Jeżeli znalazłaby się osoba która orientuje się w temacie, to też byłym bardzo wdzięczny za udzielenie odpowiedzi na powyższe pytanie.
Osobiście jeżdżę SLK 2.0 z 98r i właśnie też chciałem dołożyć kompresor, a nie interesuje mnie wymiana silnika ponieważ ten co mam jest w bardzo dobrym stanie i z małym przebiegiem. W momencie kupna innego jest bardzo prawdopodobne że trzeba będzie go remontować.
#8
Napisano 20 marca 2009 - 09:14
ad@mo, a podjechałeś już może do zakładu zajmującego się tego typu modyfikacjami?
Sama wiedza jakie są między tymi silnikami różnice, nie pozwoli na to byś sam był w stanie dołożyć kompressor. To nie jest operacja typu "wkładasz i jedziesz". Na 100% będziesz musiał przeprogramować komputer sterujący silnikiem. Prawdopodobnie będziesz musiał też zmodyfikować wydech.
Na papierze te dwa silniki różnią się:
1. Stopniem sprężania 10,4 (SLK 200) - 8,5 (SLK 200 Kompressor)
2. Komputerem sterującym układem wtryskowym:
"microprocessor-controlled injection system with hot-film air-mass sensor (engine control VDO MSE)" (SLK 200)
"microprocessor-controlled injection system with HFM (engine control Bosch ME) / supercharger supercharging with charge-air cooling" (SLK 200 Kompressor)
3. Skrzynia biegów jest też inna. Ma inne przełożenia. Oczywiście w SLK 200 Kompressor nie było montowanych ASB, ale z racji, że ta sama skrzynia automatyczna była montowana w SLK 230 Kompressor to nie powinno być problemów z jej wytrzymałością. Skrzynia manualna 5-cio biegowa jest ta sama co w 230 Kompressor (I. 3,86; II. 2,18; III. 1,38; IV. 1,0; V. 0,80; R. 4,22).
4. Dyferencjał jest inny. U ciebie jest 3,91, w SLK 200 Kompressor w manualu jest 3,46, a w SLK 230 Kompressor jest w manualu 3,46 a przy ASB 3,27
Sama wiedza jakie są między tymi silnikami różnice, nie pozwoli na to byś sam był w stanie dołożyć kompressor. To nie jest operacja typu "wkładasz i jedziesz". Na 100% będziesz musiał przeprogramować komputer sterujący silnikiem. Prawdopodobnie będziesz musiał też zmodyfikować wydech.
Na papierze te dwa silniki różnią się:
1. Stopniem sprężania 10,4 (SLK 200) - 8,5 (SLK 200 Kompressor)
2. Komputerem sterującym układem wtryskowym:
"microprocessor-controlled injection system with hot-film air-mass sensor (engine control VDO MSE)" (SLK 200)
"microprocessor-controlled injection system with HFM (engine control Bosch ME) / supercharger supercharging with charge-air cooling" (SLK 200 Kompressor)
3. Skrzynia biegów jest też inna. Ma inne przełożenia. Oczywiście w SLK 200 Kompressor nie było montowanych ASB, ale z racji, że ta sama skrzynia automatyczna była montowana w SLK 230 Kompressor to nie powinno być problemów z jej wytrzymałością. Skrzynia manualna 5-cio biegowa jest ta sama co w 230 Kompressor (I. 3,86; II. 2,18; III. 1,38; IV. 1,0; V. 0,80; R. 4,22).
4. Dyferencjał jest inny. U ciebie jest 3,91, w SLK 200 Kompressor w manualu jest 3,46, a w SLK 230 Kompressor jest w manualu 3,46 a przy ASB 3,27
#9
Napisano 20 marca 2009 - 09:26
EssiRS napisał:
ad@mo, a podjechałeś już może do zakładu zajmującego się tego typu modyfikacjami?
Na razie byłem w jednej firmie zajmującej się montażem turbo, ale cena 15tyś którą mi powiedzieli jest zdecydowanie za wysoka dla mnie.
Byłem również u faceta, który na co dzień zajmuje się elektronika i mechaniką mercedesów, ma się zorientować w temacie i mam dzwonić do niego w poniedziałek.
Tak przy okazji jeszcze druga sprawa - orientujecie się może jak wygląda sprawa różnic w zawieszeniu między w202 a r170?? Bo mam możliwość kupienia w dobrej cenie gwintu do w202 ale obstawiam że nie podejdzie do mnie :sad:
#10
Napisano 20 marca 2009 - 09:32
ad@mo napisał:
Tak przy okazji jeszcze druga sprawa - orientujecie się może jak wygląda sprawa różnic w zawieszeniu między w202 a r170?? Bo mam możliwość kupienia w dobrej cenie gwintu do w202 ale obstawiam że nie podejdzie do mnie
ad@mo napisał:
Na razie byłem w jednej firmie zajmującej się montażem turbo, ale cena 15tyś którą mi powiedzieli jest zdecydowanie za wysoka dla mnie.
Tak w ogóle to zapraszam do działu poświęconego SL i SLK: http://www.mb201-124.eu/sl-slk-r129-r23 ... 1-vf56.htm
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w124 E200 1993] kolizja rozrządu ? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | krakerss |
|
||
S212 E200 CDI cieknie ciągle gdzie indziej... |
Mercedes C, E i CLK | Qba85 |
|
|
|
Jakie powinny być sprężyny do E200 94' |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | artmerol |
|
|
|
Elektromagnes do W124 200D |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Bosuck |
|
||
[W203] 2.2 CDI 2003 problem z ekektryka |
Mercedes C, E i CLK | zabamix |
|
|