Skocz do zawartości




- - - - -

Amortyzatory - Jakie?


79 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   michelangelo


  • Postów: 1 471
  • Na forum od: 28 lis 2007
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 maja 2009 - 20:14

Panowie a mam takie pytanko dotyczące amortyzatorów. Chodzi o to, że czasami nawet na niewielkich nierównościach tak tłucze przodem, że aż nie da się jechać, pytam bo naprawdę nie mam pomysłu, amorki KYB kupione nie cały rok temu przebieg w tym czasie to jakieś 10 tyś, zawieszenie z przodu praktycznie całe nowe(uprzedze pytania, wszystko dokręcone, geometria zrobiona, gumy stabilizatora nowe, łączniki całe) na porządnych częściach, mechanicy nie mają pojęcia, dodam że to tłuczenie nie występuje regularnie, raz się jedzie dobrze raz źle... I teraz tak jak można sprawdzić amorki?czy szarpaki to jedyna opcja i jakie powinny być prawidłowe wyniki po takim przebiegu?bo zastanawiam się czy reklamować i czy mam jakieś szanse na reklamacje?



#22 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 11 maja 2009 - 20:17

A górne mocowania amorków(zapominane często)? Wspornik układu kierowniczego? Jaki stan przekładni kierowniczej tak z grubsza? Może kolumna kierownicy stuka lub przenosi stuki od przekładni?
Na stuki amorków nie reklamujesz -tym bardziej, że niekoniecznie one. Musiałaby być wyraźnie w nich przyczyna, a i wtedy często jest walka "panie tak pan jeździłeś to żeś pan zniszczył i chcesz nowe?". Może, ale tylko może, stukać w nich tłoczysko(wątpię) tyle, że choć dość prosty to jednak i przód w MB ma sporo miejsc stukających....
Może amortyzatorek układu kierowniczego(też wątpię).

#23 Offline   michelangelo


  • Postów: 1 471
  • Na forum od: 28 lis 2007
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 maja 2009 - 20:24

Górne mocowania nowe, śruba dokręcona. Wspornik właśnie będę wymieniał na dniach bo o tej drobnostce zapomniałem a ma mały luz :mrgreen: i wtedy zobaczę czy to coś pomoże, a po czym można wnosić o niedomaganiach przekładni to zaraz opiszę, ale jak na moje to na kierownice nie są przenoszone żadne wibracje ani drgania, luz znikomy. Amortyzatorek nowy Stabilusa.
Ale chodzi mi np. o to czy przy takim przebiegu jak mi pokaże na szarpakach np po 40% to chyba jest coś nie halo...?

#24 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 11 maja 2009 - 20:32

michelangelo napisał:

Ale chodzi mi np. o to czy przy takim przebiegu jak mi pokaże na szarpakach np po 40% to chyba jest coś nie halo...?
No mało powiedziane "nie halo" ;-) . Ale takie wartości nawet +/- 10% to byś odczuł zapewne w ciągłej jeździe. "Szarpaki" też takie do końca cacy nie są i czasem przekłamują. Jak zobaczysz dziwny/słaby wynik to powtórz gdzie indziej badanie i uśrednij wynik. Swoją droga miałem akurat z KYB sporo do czynienia i mam dla nich duże uznanie. Polecałem je kolegom i też byli zadowoleni.
Wspornik układu jak ma luz to się nie dziwię, że masz dyskomfort. Zmień -i tak Cię nie minie, a potem patrz co się dzieje. Tak uważam.
Amorki można nieźle ocenić huśtając autem przy pewnym doświadczeniu. To oczywiście organoleptyka i bywa zawodna niemniej odstępstwa rażące można wyłapać. Zerknij też czy nie jest któryś "wylany" ale raczej to będzie coś innego niż amor(ek)

#25 Offline   michelangelo


  • Postów: 1 471
  • Na forum od: 28 lis 2007
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 maja 2009 - 20:39

Tak też uczynię i to czym prędzej, już się z tym nosze od dawna ale zawsze coś, dam znać nie długo jak już wymienię i opisze sytuacje. A co do szarpaków to jak robiłem w grudniu przegląd i zerknąłem na komputer diagnosty to wyniki były 89% przód a 69% tył i to było po 4 miesiącach od założenia amorków przebieg na nich po tym czasie około 4 tyś, przód był już wtedy wyremontowany a tył jeszcze nie dlatego wynik tyłu troszkę zrozumiały ale jednak troche dziwny. To jak w takim tempie te procenty by spadały to :shock:
EDIT: przy bujaniu nie huśta.. Też mam nadzieje, że to nie amorki i że dojdę do tej bolączki bo jeśli amorek to marnie jednak z tymi Kayabami.

#26 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 11 maja 2009 - 20:44

michelangelo napisał:

To jak w takim tempie te procenty by spadały to :shock:
Mi w Golfie III KYB na pierwszym po montażu przeglądzie pokazały mniej niż na tym kolejnym -było nie było rok później i jakieś 40-50tkm więcej :) . Szarpaki "te co zawsze". Pośmialiśmy się z diagnostą("tym co zawsze") i jeździłem dalej. Taka mała anegdotka...
Wiesz oczywiście, ze jak postoi auto dłużej to pierwsze bujnięcia psu na budę -tłoczysko musi olej pociągnąć. Jak się okaże, że amorek to wiesz jak jest -jeden dobry dołek i po amorku, a w PL.... Tak czy siak wolałbym, żeby KYB trzymały fason jak dawniej. Ale skoro już w Brasil je robią :ok:

#27 Offline   jedrus


  • Postów: 153
  • Na forum od: 02 paź 2007
  • Miejscowość: Płock

Napisano 12 maja 2009 - 08:01

adiLSM napisał:

Może KYB ULTRA SR sportowy amortyzator polecany do niższych zawieszeń oraz niskich profili opony...
takiego czegoś szukam ale widze, że narazie będe chyba musiał rozejrzeć się za czymś tańszym :/

kloss72 napisał:

Chyba, że rozmowa dotyczy całkowicie pneumatycznych/gazowych amorków
no i ku Twojemu zdziwieniu rozmawiamy o całkowicie gazowych amorkach :hmm:
adiLSM, w cenie tych KYB co podałeś wolał bym chyba B6 lub B8, ale dzięki za info jak coś bd pamiętał :hahaha: :zeby:

#28 Offline   boro


  • Postów: 27
  • Na forum od: 05 mar 2009
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 12 maja 2009 - 09:09

Ja mam pytanie:

Nikt nie wypowiedział sie nt. tych amorów MTS technik lub podobnych Ta Technik. Kosztują około 600 zł za komplet. Co o nich sądzicie ?? Wydają sie ciekawą alternatywą .

http://moto.allegro.pl/item622898303_am ... d_mts.html

http://moto.allegro.pl/item615131492_me ... _nowe.html

#29 Offline   adiLSM


  • Postów: 382
  • Na forum od: 05 sie 2007
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 12 maja 2009 - 19:42

jedrus, Od sumy końcowej idzie jeszcze utargować kilka złotych :hmm: A z tego co ja się orientowałem B6 lub B8 to w tej cenie można zapomnieć niestety... :ok:

#30 Offline   jedrus


  • Postów: 153
  • Na forum od: 02 paź 2007
  • Miejscowość: Płock

Napisano 12 maja 2009 - 20:47

adiLSM, dozbieram i się odezwę pewnie :hmm: jakoś bliżej wakacji zapewne bo póki co to kryzys i jeżeli będzie będzie aktualne to się dogadamy
a odnośnie MTS-Technik do kumpel zakłada jakoś na dniach do Calibry to będe coś wiedział :ok:








Podobne tematy Zwiń