Skocz do zawartości




- - - - -

Amortyzatory - Jakie?


79 odpowiedzi w tym temacie

#61 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 27 kwietnia 2017 - 12:59

Na jakimś forum czytałem że 1rok wytzymają ,ogólnie jest to firma która regeneruje części.np sprzęgła.



#62 Offline   karolf


  • Postów: 86
  • Na forum od: 04 gru 2014
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 kwietnia 2017 - 14:33

Ktos pisal o amortyzatorach "twardo, szybko" do szybkiej jazdy i nic wiecej. Mam to samo z bilsteinami - caly komplet nowych plus nowe sash'y sprezyny, liczone pod wyposazenie i silnik. Problem polega na tym, ze zamiast rownac dziury, studzienki to na zwyklej ladnej drodze je wyszukuje i przekazuje na auto. Podróbki? Czego sie spodziewac po bilsteinach?(nie są "wzmacniane") Moze tak ma byc? Co prawda progi zwawlniajace i duze dziury jedzie gladko, ale male nierownosci, studzienki trzesie za mocno. Moze to kwestia opon? W trasie to samo - mozna jechac obojetnie jak szybko a przechyłów zadnych nie ma, prowadzi sie jak mtechnik(no moze troche przesadzam) a nie jak mercedes :(

#63 Offline   PanzerIV


  • Postów: 292
  • Na forum od: 09 maj 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E - M102 85'
  • Trzeci Mercedes:C124 320CE 93'

Napisano 27 kwietnia 2017 - 14:59

À propos za sztywnego samochodu. Przymierzam się do wymiany amortyzatorów u siebie. Wsadzone mam oryginalne (używane) sprężyny "te wyższe" na "drogi o złej jakości". Według katalogów Sachs str. 371 amortyzatory do sprężyn wyższych i sportline są inne niż te do standardowego zawieszenia.
Czy w tym wypadku samochód nie robi się zbyt sztywny na nierównościach? Ktoś jeździł samochodem w takim zestawieniu?

Użytkownik PanzerIV edytował ten post 27 kwietnia 2017 - 15:13


#64 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 27 kwietnia 2017 - 15:38

melfio1 oni nic nie regenerują a już na pewno nie sprzęgła. Jakieś dane źródłowe???



Marka NK czyli Nordjysk Kobling, to duńska firma wchodząca obecnie w skład Grupy SBS – Scandinavian Brake Systems A/S.
Firma NK została założona w 1964 roku przez inżyniera Henninga Hansena i początkowo zajmowała się regeneracją i naprawą bębnów i szczęk hamulcowych. Spore nakłady finansowe zapewniły marce pewny rozwój, a w latach 70-tych znacznie wzrosła produkcja masowa, która w porównaniu z poprzednimi latami zwiększyła się kilkakrotnie. Dalszy rozwój firmy to poszerzenie oferty o amortyzatory, sprężyny zawieszenia, mocowania amortyzatorów i pozostałe elementy zawieszenia.
Obecnie pod marką NK w Danii i Niemczech produkowane są także podzespoły i części do samochodów w obszarze układu hamulcowego, zawieszenia, układu kierowniczego i przeniesienia napędu – sprzęgła. Szeroka oferta producenta skierowana jest do właścicieli samochodów osobowych, dostawczych i użytkowych, a także do motocykli.
Amortyzatory NK słyną z trwałości i funkcjonalności, dzięki którym kierowca osiąga komfort i bezpieczeństwo w trakcie jazdy. Bardzo solidnymi okazały się także zawieszenia NK, które wykazały bardzo dobre właściwości odpornościowe względem korozji, a wszystko to sprawiło, że marka NK cieszy się dużą popularnością wśród klientów aftermarketu.
Asortyment grupy NK składa się z ponad 2000 produktów. Nowoczesne technologie wykorzystywane w trakcie produkcji gwarantują niezawodność, wysoką jakość i precyzję wykonania, co zapewnia nabywcom bezpieczeństwo na najwyższym poziomie. Potwierdzeniem są liczne certyfikaty jakości i normy jakie spełniają wszystkie części NK.

#65 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 27 kwietnia 2017 - 17:52

Na początku coś regenerowali,wiadomo teraz się już nie opłaca,.jak cena ok ,to trza brać.

#66 Offline   kraska


  • Postów: 5
  • Na forum od: 28 kwi 2017
  • Miejscowość: Schwabach
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W211 270CDI
  • Trzeci Mercedes:W201 m102 2.0 Benz
  • Inne auto:W124 m102 2.0 Benz

Napisano 28 kwietnia 2017 - 18:56

Witam,
podziele sie moim zdaniem na ten temat bo chyba to wszystko zalezy od stanu waszych gwiazd.Powiem na swoim przykladzie robie auto na oryginal choc wiadomo nigdy nim w 100% nie bedzie ale jesli ktos ma auto w super stanie to nie montowalbym tam zadnych NK , KAYABA , KRAFT , DELPHI , hart itd... sa to marki nizej cenione a zarazem niskobudzetowe.Oczywiscie wszystko jezdzi i dziala to bez dwoch zdan,

Ale jesli ktos chce miec auto blizsze oryginalu to zdecydowanie SACHS i podobnie z innymi czesciami np poduszkami i zawieszeniem z firmy Lemförder sa to marki nalezace do ZF TRADING ktore dostarczaja bardzo sporo czesci na pierwszy montaz w Mercedesie.

Hamulce tylko ATE i Bosch i ZIMMERMANN to takze marki Premium

Oczywiscie dzis i Filtron ( filtry ) dostarcza na pierwszy montaz jakies tam wybrane referencje do VW ale ja osobiscie wybieram MANN FILTER (i KNECHT to jedna marka ) BOSCH lub HENGST.

To tak skromne moje zdanie na temat amortyzatorow.

Pamietajcie wszystko dziala i jezdzi ale nie jest to najwyzsza jakosc zblizona do oryginalu.

#67 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 29 kwietnia 2017 - 08:13

Po części można by się zgodzić,ale w tych czasach to i na orginałach można się oszukać,chińczyki wszystko robią ,jak wychodzę z założenia ,że coś co wymaga dużo roboty czy nie jestem wstanie zrobić pod blokiem np.sprzęgło lepiej dać orginał,ale np.poduszkę amortyzatora ,to co 5lat sam zmienie nie musi być lemfordera,czy np.tarcza hamulcowa czym różni się tarcza ATE od jakieś hart ?chyba tylko tym że ATE jest pomalowana od czoła,jak pociśniesz w deszcz to kazdą pokrzywisz.

#68 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 kwietnia 2017 - 09:45

Wyświetl postUżytkownik kraska dnia 28 kwietnia 2017 - 18:56 napisał

MANN FILTER (i KNECHT to jedna marka )
Chyba mylisz Mann i Hummel z Knechtem i Behr należącym do Mahle.

Wyświetl postUżytkownik kraska dnia 28 kwietnia 2017 - 18:56 napisał

NK , KAYABA , KRAFT , DELPHI , hart itd
Do tego zestawienia wg mnie KYB ani Delphi nie pasuje, ponieważ to półka wyżej.

Jest jeszcze kilka dobrych marek nie wymienionych, choćby od hamulców Ferodo, czy Bilstein do amortyzatorów.

Z tarczami nie rozpędziłabym się do porównania, że każda tarcza to tylko kawałek żelaza.

#69 Offline   Soczi


  • Postów: 36
  • Na forum od: 21 lis 2011
  • Miejscowość: Bełchatów
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E220

Napisano 02 maja 2017 - 10:29

Podepnę się pod temat, bo żadnego konkretniejszego nie znalazłem.
Nadszedł czas by wymienić zawieszenie, bo z tyłu amorki są już złomy. No ale jak już wymienić tył to i przód. Przez pewien czas zastanawiałem się nad tym gwintem (http://allegro.pl/za...6753512541.html). Wyczytałem jednak gdzieś na forum, że jednak szkoda budy. Druga sprawa, że chcę, aby jednak auto zachowało jakiś komfort. Nie chce jednak, że piało jak terenówka - na chwilę obecną szpara pomiędzy kołem, a budą jest dość spora (później wrzucę foto). Dobrze by było jakby dało się obniżyć o jakieś 2 cm. Jest jakiś złoty środek na amorki i sprężyny aby w201 nie piała jak terenówka?

#70 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 maja 2017 - 17:08

Wysokość regulujesz nie amortyzatorami, tylko sprężynami. Dobierz właściwe sprężyny, to będzie stał jak trzeba. Jak chcesz trochę bardziej "sportowo", ale nadal "cywilizowanie", to amorki sachs 106879 na tył i 115070 na przód.








Podobne tematy Zwiń