Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Wasze problemy z LPG w silnikach 320 3.2


30 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   bydle


  • Postów: 714
  • Na forum od: 13 sie 2008
  • Miejscowość: Kalisz-Minden
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:350Z

Napisano 25 lutego 2009 - 17:50

Witam, zastanawiam sie guuubo nad zalozenie instalacji gazowej w moim 320 CE. Jezeli chodzi o warsztat to juz wiem jaki to bedzie ( Migaz - Warszawa ).
Jednak zanim podejme decyzje chcialbym wysluchac (przczytac) na jakie problemy napotkaliscie sie wy juz podczas uzytkowania istalacji LPG w waszych mietasach z silnikime 3.2...

A dokladniej jezeli mozna to napiszcie mi :
- rodzaj usterki
- po jakim przebiegu od momentu zainstalowania LPG
- jakie koszta naprawy

No i jestem ciekawy kto z was najwiecej zrobil km na LPG z 3.2 zanim silnik strzelil przyslowiowy h.... :hmm:



#2 Offline   mandaryn86


  • Postów: 2 672
  • Na forum od: 10 lip 2008
  • Miejscowość: Piotrków Trybunalski
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 lutego 2009 - 18:12

Silnik ten znosi gaz bardzo dobrze, nie występują żadne strzały ani nic w tym stylu. Podstawa to tylko ustawienie tak by się przełączał dopiero rozgrzany a nie ustawiony na taniość czyli od razu jak przygazujesz na zimnym. Mozesz ładować spokojnie jeśli tylko silnik masz w dobrym stanie.

Najlepsza onstalacja to podobno Landi Renzo, aczkolwiek sporo kosztuje. Tańsze opcje to Stag 300 lub Zenit za ok 3kPLN

#3 Offline   bydle


  • Postów: 714
  • Na forum od: 13 sie 2008
  • Miejscowość: Kalisz-Minden
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:350Z

Napisano 25 lutego 2009 - 18:16

ja zakladac bede taka za 4400.

mandaryn86 napisał:

Podstawa to tylko ustawienie tak by się przełączał dopiero rozgrzany

o jakiej temp. dokladnie mowisz?

#4 Offline   mandaryn86


  • Postów: 2 672
  • Na forum od: 10 lip 2008
  • Miejscowość: Piotrków Trybunalski
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 lutego 2009 - 18:20

ja mam na 50 stopni, skoro za 4400 to pewnie właśnie Landi bo tyle kosztuje. Ja osobiście wybrałem IV gen Zenit bo porządna instalacja, w zakładzie polecanym przez serwis MB i np w porównaniu do stag 300 ma lepsze opcje jeśli chodzi o regulacje.

To jest standardowe ustawienie tylko niektórzy chcą przyoszczędzić na benzynie i likwidują to żeby od razu przy dodaniu gazu się załączał, aczkolwiek nie ma nic gorszego. . .

#5 Offline   bydle


  • Postów: 714
  • Na forum od: 13 sie 2008
  • Miejscowość: Kalisz-Minden
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:350Z

Napisano 25 lutego 2009 - 18:33

mandaryn86 napisał:

niektórzy chcą przyoszczędzić na benzynie i likwidują to żeby od razu przy dodaniu gazu się załączał, aczkolwiek nie ma nic gorszego

tak kolego zgadzam sie z Toba, ze to akurat zabijstwo dla takiego silnika.

A pytam sie poniewaz mieszkam w dosc malym miescie i nieraz jezdzac po miescie silnik nie rozgrzeje sie do swojej "standradowej temp' ale do 50 akurat dochodzi dosc szybko..

tak wiec czekam jeszcze na wypowiedzi innych uzytkownikow MB 320 z LPG

a jeszcze jedno

mandaryn86 napisał:

w porównaniu do stag 300 ma lepsze opcje jeśli chodzi o regulacje

co masz na mysli jezeli chodzi o ta regulacje ? no i ile kosztowala Ciebie instalacja oraz z ciekawosci ile km juz na niej przejechales ?

#6 Offline   mandaryn86


  • Postów: 2 672
  • Na forum od: 10 lip 2008
  • Miejscowość: Piotrków Trybunalski
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 lutego 2009 - 18:44

Kilosów nie za wiele (tyle, że zdołało się wszystko dobrze ułożyć czyli np membrany), ponieważ jestem raczej na etapie robót przy samochodzie niż jeżdżenia, na oko dopiero ze 3 tys.

bydle napisał:

tak wiec czekam jeszcze na wypowiedzi innych uzytkownikow MB 320 z LPG
Tutaj ciężko, jest jeszcze na pewno jeden kolega, który tez sobie chwali w 320 oraz kilka osób z silnikami siostrzanymi M111 2.0 i 2.2

Mnie kosztowała wyjątkowo tanio, ale co się po gaziarzach zjeździłem to nieporozumienie, gazownik polecony przez MB wziął 2700 zł co jest niską ceną, dochodzącą do 3500 za tą instalację.

bydle napisał:

mieszkam w dosc malym miescie

Rób gaz w większych miastach gdzie gazownicy mają styczność z tego typu silnikami a nie tylko 1.6-2.0 w VW czy oplach ;-)

#7 Offline   kita


  • Postów: 6
  • Na forum od: 17 kwi 2008
  • Miejscowość: Oborniki

Napisano 25 lutego 2009 - 23:58

mam instalację PRINSA , wtryskiwacze KEIHIN przejechane ponad 100.000 km może paść pytanie dlaczego taką drogą założyłem - bo poprzedni mój samochód zrobił przez 3 lata 180 000 został sprzedany i śmiga dalej , byłem super zadowolony
w moim M104 był problem na gazie z gubieniem zapłonów na postoju przed światłami (Drive i wciśnięty stop) świece nie pomagały na długo, dopiero wymiana wszystkich cewek , gumek na cewkach , przewodów zapł i po sprawie , świece w ogóle na gazie max 10 000 i padają próbowałem platynowych niestety popękały porcelanki po ok 30 000 dlaczego?
co do zużycia paliwa to zależy od jakości gazu - najmniej 10,5 autostrada aż do 20 z lawetą
mam teraz ponad 500.000 na kulane wiec silnik najnowszy nie jest a ze mną życia łatwego nie ma

#8 Offline   mandaryn86


  • Postów: 2 672
  • Na forum od: 10 lip 2008
  • Miejscowość: Piotrków Trybunalski
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 lutego 2009 - 00:07

kita napisał:

wymiana wszystkich cewek , gumek na cewkach , przewodów zapł i po sprawie
z ciekawości, ile taka operacja??

#9 Offline   bydle


  • Postów: 714
  • Na forum od: 13 sie 2008
  • Miejscowość: Kalisz-Minden
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:350Z

Napisano 26 lutego 2009 - 00:14

hmmm ciekawe informacje

kita napisał:

w moim M104 był problem na gazie z gubieniem zapłonów na postoju przed światłami (Drive i wciśnięty stop)

ale problem ten miales od poczatku czy pojawil sie z czasem?

#10 Offline   kita


  • Postów: 6
  • Na forum od: 17 kwi 2008
  • Miejscowość: Oborniki

Napisano 26 lutego 2009 - 23:22

problem z wypadaniem zapłonów pojawiał się i to nie zawsze po jakimś czasie od każdej wymiany świec, tylko na gazie pow 80 temp. wody , oczywiście sprawdzenie zapłonu , inne ustawienia instalacji gazu na laptopie podczas jazdy , zmiany dawek i czasów wtrysku gazu nic nie pomagały , gazownik pokazał na ekranie wykres zapłonów i coś się krzaczyło z tymi krzywymi ,
w miedzy czasie poleciały świece ngk , bosch, beru potem kable
zauważyłem że na izolatorach świec pojawiły się jakby czarne kreseczki -pęknięcia porcelanki
dlaczego?
no to zostały gumki na cewkach , podmieniłem cewki z innego - OK
więc jazda po hurtowniach i szukanie cewki beru ok 180 netto szt , kable chyba 200 gumki 20 parę suma ok 1000 ze świecami , najgorsze ze na benzynie nic takiego się nie działo








Podobne tematy Zwiń