Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Wasze problemy z LPG w silnikach 320 3.2


30 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   grubymisiek


  • Postów: 31
  • Na forum od: 18 sty 2010
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:W124 3.0TD OM606 1994

Napisano 28 grudnia 2012 - 22:25

Wyświetl postUżytkownik mesiupesiu dnia 28 grudnia 2012 - 21:00 napisał

znajomymi co mają samochody na gaz (instalacja sekwencyjna) wynika jasno że nie opłaca się zakładać jeśli jeździ się po mieście.

Bzdura. Nie cytuj znajomych bo raczej nikt z nich nie jeździł 2.8 ani 3.2 na gazie. Te auta osiągają 50 stopni w 2-3 minuty. Przy dużym mrozie 5-7.



#22 Offline   ziomster


  • Postów: 46
  • Na forum od: 27 gru 2008
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 14 lipca 2014 - 19:04

Trochę odgrzebie stary temat ale nie chce zakładać nowego:)

w tym tygodniu Kubasz zregeneruje mi wiązkę w moim 104 3,2 i tak się zastanawiam czy instalacja gazowa, którą mam (BRC Sequent Fly SF) musi być wpinana w tą wiązkę? Do tej pory instalacja była "chamsko" wpięta w istniejącą wiązkę - przewody przy wtryskiwaczach rozcięte i obleśnie wlutowane przewody od gazu + masa taśmy izolacyjnej. Po regeneracji wiązki chciałbym to jakoś estetyczniej zrobić tak żeby wiązki silnika nie naruszać. Jest to wykonalne? Macie jakieś patenty żeby "nowej" wiązki nie naruszać?

z góry dzięki za pomoc
/Dawid

#23 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 14 lipca 2014 - 19:43

Załóż wiązke WiFi...taki żarcik. Jak chcesz połączyć kable isntalacji LPG które muszą być połączone z tymi od instalacji w aucie bez ich łączenia? Można jakieś złącza/terminale/kostki/rozdzielacze do łączeń kabli w elektronice czy elektryce skoro nie qchodzi w grę lutowanie i taśma izolacyjna, nie po to robisz wiązkę. To stosując i tak trzeba jakoś zabezpieczyć przez wilgocią/wodą itd. Tulejki termokurczliwe czy co tam trzeba będzie stosować.

Użytkownik nicu89 edytował ten post 14 lipca 2014 - 19:45


#24 Offline   ziomster


  • Postów: 46
  • Na forum od: 27 gru 2008
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 14 lipca 2014 - 19:58

nie znam się na instalacjach LPG i nie wiem jakie są mozliwości...dlatego pytam:) Może są jakieś instalację które się podpina pod komputer i potem wszystko idzie po oryginalnej wiązce?

Chodzi o to że się Kubasz narobi a ja mu to zaraz będę musiał pociąć - trochę bez sensu;/

#25 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 15 lipca 2014 - 02:56

Nie ma takiej opcji aby w tym sterowniku zablokować wtryskiwacze komendą po magistrali diagnostycznej.
Pogadaj z kubaszem - on napewno zaproponuje Ci dobre rozwiązanie - doda drugie złącze obok komputera w które będzie wpięta wtyczka ze skrosowanymi sygnałami aby auto pracowało na etylinie.
Do kolejnej takiej samej wtyczki dolutujesz sobie kabelki od twojej instalacji gazowej.
Dzięki temu będziesz miał naprawde dobrze zrobione i krótkie przewody.
Wtyczki nie muszą być hermetyczne(oryginalna lokalizacja sterowników w w124 nie dopuszcza wody - tam jest nawet dość mało kurzu.

#26 Offline   tmajer


  • Postów: 95
  • Na forum od: 01 lis 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Subaru Forester GX 1998 LPG

Napisano 16 lipca 2014 - 06:44

Wyświetl postUżytkownik szymtro dnia 15 lipca 2014 - 02:56 napisał

Pogadaj z kubaszem - on napewno zaproponuje Ci dobre rozwiązanie - doda drugie złącze obok komputera w które będzie wpięta wtyczka ze skrosowanymi sygnałami aby auto pracowało na etylinie.
Do kolejnej takiej samej wtyczki dolutujesz sobie kabelki od twojej instalacji gazowej.

Może na początek teoria:
Instalacja sekwencyjna potrzebuje następujących sygnałów:
- plus po stacyjce
- wtryskiwacze benzynowe
- obroty silnika

- Plus po stacyjce bierzemy z gniazda bezpieczników
- Jezeli chodzi o wtryskiwacze benzynowe, to oczywiście można zrobić tak jak napisał Kolega powyżej. Żeby jak najmniej ingerować w instalację auta, można też pomiędzy wtyczkami od wtrysków benzynowych a wtryskami zastosować przejściówki (wtyczka męska - rozcięcie - wtyczka żeńska). Tyle, że bardzo zwiększa to bałagan pod maską.
- Żeby wziąć sygnał obrotów mamy do wyboru czujnik położenia wału korbowego, wałka rozrządu lub cewkę zapłonową. W każdym z tych przypadków trzeba wpiąć się w instalację auta, ewentualnie stosować przejściówki tak jak w przypadku wtryskiwaczy. Ale ja tak nigdy nie robię, po prostu rozizolowuję kabel i dolutowuję się do niego. Stara szkoła gazownicza mówi jeszcze o owinięciu kabelka od obrotów wokół przewodu WN, ale przy instalacji wtryskowej ja bym nie ryzykował. Niektóre instalacje jak np. OPTIMA, KME mają możliwość zczytywania obrotów z sygnału wtryskiwaczy i wówczas nie trzeba się podłączać do cewki.

Użytkownik tmajer edytował ten post 16 lipca 2014 - 06:46


#27 Offline   ziomster


  • Postów: 46
  • Na forum od: 27 gru 2008
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 16 lipca 2014 - 10:14

dzięki tmajer - po twoim poście jestem mądrzejszy:)

jeśli chodzi o wpinanie się pod wtryski to będą tam dodatkowe wtyczki - chce mieć możliwość odpięcia instalacji gazowej "gdyby coś"

w mojej instalacji jedyna rzecz która mnie zastanawia to dodatkowe przewody wlutowane do wtrysków na 1 i 4 cylindrze:

Dołączona grafika Dołączona grafika


czy to może być ten sygnał obrotów?

/Dawid

#28 Offline   tmajer


  • Postów: 95
  • Na forum od: 01 lis 2013
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Subaru Forester GX 1998 LPG

Napisano 16 lipca 2014 - 18:52

Wyświetl postUżytkownik ziomster dnia 16 lipca 2014 - 10:14 napisał

w mojej instalacji jedyna rzecz która mnie zastanawia to dodatkowe przewody wlutowane do wtrysków na 1 i 4 cylindrze:

czy to może być ten sygnał obrotów?


Hmmmm.....
A jaką masz tą instalację ?
Bo jakoś nie widzi mi się żeby to obroty były. Jezeli byłby to jeden wtrysk to możliwe, ale dwa ?

#29 Offline   ziomster


  • Postów: 46
  • Na forum od: 27 gru 2008
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 16 lipca 2014 - 20:18

sterownik:

Dołączona grafika

#30 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 16 lipca 2014 - 22:26

Ja rozumiem iż skoro masz regenrowaną wiązkę to wszystkie kabelki idą nowe, wszystkie metalowe piny idą nowe tylko plastikowe oprawki i kostki zostają stare.
Sterownik istniejący auta ma wszystkie potrzebne sygnały, Plus stały, plus po stacyjce, mas jest kilka, sygnały temperatury, obrotów, przepływomierza, tps'u itp. One wszystkie sa we wtyczce którą bedzie na nowo obsadzana. Więc nie potrzeba nic rozcinać.
Wystarczy zamiast kabelek wtryskiwacza bezpośrednio do wtyczki to puścić go po drodze do dodatkowej wtyczki i z kolejnego pinu do oryginalnego gniazda.
W przypadku sygnałów nierozpinanych wystarczy złożyć dwa kabelki pod jeden pin i wolny koniec do doatkowego gniazda.
Wszystkie zasilania sterownika masz wtedy zabezpieczone oryginalnymi bezpiecznikami.
Do tego będziesz miał dorobioną wtyczkę z mostkami która musi być jeżeli nie będzie lpg.
Do tego kolejna wtyczka będzie zalutowana na kabelkach ze sterownika gazowego - krótkie kabelki.
Tylko że żaden gazownik Ci tego tak nie zrobi bo to zajmuje cenne kilka godzin - tylko porozcina i zaizoluje istniejące kabelki bez wtyczek pośrednich.








Podobne tematy Zwiń