Skocz do zawartości




- - - - -

[ w210 ] kluczyki


28 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   kesy1


  • Postów: 8
  • Na forum od: 25 sty 2010
  • Miejscowość: Biłgoraj

Napisano 26 lutego 2010 - 07:10

kluczyk scyzoryk zdalnie drzwi nie otwiera. Nie wiem czy padła bateria czy jest jakis inny powód tej usterki nigdy go nie rozbierałem ale jak juz wspomniałem mam dodatkowy pilot (ten dorabiany), który otwiera i zamyka centralny zamek bez problemu.



#22 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 26 lutego 2010 - 07:39

kesy1 napisał:

kluczyk scyzoryk zdalnie drzwi nie otwiera.

Widzisz, nie wiadomo jak montażysta alarmu daleko poszedł ze swoimi przeróbkami. Jeżeli dodatkowy pilot obsługuje centralny + alarm to być może obsługuje również odcięcie zapłonu (o ile jest). Nie wiem jak jest w W202, ale w E124 miałem taki sam kluczyk i było odcięcie zapłonu - podejrzewam że u Ciebie też jest ale to po numerze vin by rozszyfrował.

Zawsze możesz tym małym kluczykiem serwisowym (widzę doczepiony do scyzoryka i kluczyka od syreny alarmu) spróbować czy zawsze będzie odpalał ;-) Otwórz auto pilotem i spróbuj.
A moją wypowiedź pewnie Gerri uściśli gdyż On jest od prądów, ja to na chłopski rozum biorę :ok:

#23 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 28 lutego 2010 - 10:04

No jest namieszane...
Kluczyk z obrazka to system FBS2 - i one miały immobilizer. Łatwo to można poznać po pierścieniu cewki transpondera na wkładce stacyjki. Jeżeli jest bez immobilizera - to na wkładce stacyjki jest zwykła, płaska, metalowa nakładka. Jeżeli jest immobilizer, to jest na wkładkę nałożona taka jakby plastikowa "rurka" - kluczyk wkładamy jakby do niewielkiego "tunelu" o głebokości kilku milimetrów.
Sądząc jednak po braku lampek i roczniku pojazdu, to immobilizera raczej nie ma. Zacząłbym od rozszyfrowania VIN-u lub sprawdzenia w EPC czy auto było fabrycznie wyposażone w "scyzoryki" - bo mnie to jakoś tak wygląda na radosną twórczość poprzedniego właściciela - musiał wymienić zamki i trafiły się tanio akurat takie z pilotem :mrgreen:

#24 Offline   myagi


  • Postów: 475
  • Na forum od: 24 mar 2011
  • Miejscowość: Szamotuły
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 lutego 2017 - 22:06

Witam, mam problem z kluczykiem typu "rybka" w w210 1998r.
Centralny zamek działa tylko z przycisku na konsoli, słychać pompkę centralnego zamka
Posiadam 2 kluczyki:
pierwszy serwisowy - płaski nim idzie odpalić samochód, stacyjka się odblokowuje
drugi "rybka" - nie słychać charakterystycznego dźwięku odblokowywania stacyjki i nie idzie jej przekręcić, nie działa również centralny zamek po naciśnięciu któregokolwiek przycisku na "rybce"
Sprawdzałem aparatem czy kluczyk wysyła wiązkę podczerwieni i tutaj wszystko jest ok dioda na pilocie również się zapala.

Czy ktoś wie co może być przyczyną że nie mogę odpalić auta za pomocą kluczyka rybki oraz dlaczego nie działa centralny zamek z pilota?

#25 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 lutego 2017 - 22:45

W tych kluczykach lubią ukruszać się cewki, które zasilają immo ( druciki obrywają się od płyty ).
Zobaczysz to dopiero pod lupą.
Immo zasilane jest ze stacyjki przez indukcję, a baterie zasilają jedynie centralny zamek.

Nie działanie centralnego z pilota nie musi być problemem kluczyka.

#26 Offline   myagi


  • Postów: 475
  • Na forum od: 24 mar 2011
  • Miejscowość: Szamotuły
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 lutego 2017 - 13:07

Skoro pilot centralnego wymaga jedynie dobrych baterii to od czego zaczac szukania awarii?
Czy sa jakies typowe usterki lub co jeszcze mozna sprawdzic?

#27 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 lutego 2017 - 20:29

Jeśli założysz, że pilot coś nadaje ( sprawdziłeś aparatem ), to może odbiornik nic nie przyjmuje? ;)
Z tego co pamiętam to W210 diodami przy lusterku mówi, jeśli coś nie tak jest z pilotem - są tam diody, zielona i czerwona.

#28 Offline   myagi


  • Postów: 475
  • Na forum od: 24 mar 2011
  • Miejscowość: Szamotuły
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 lutego 2017 - 20:58

Jest lusterko bez tych diod.

#29 Gość_klisza_


  • Na forum od: --

Napisano 28 lutego 2017 - 11:31

Diody są przy kluczykach z początku produkcji, podobnych jak w 124 i 140, scyzoryki takie. Przy "rybce" ich nie ma.

Musiał się rozprogramować, musisz wysłać sygnał otwierania drzwi i w ciągu 10-15 sekund włączyć zapłon. No ale stacyjki się nie da przekręcić, jak piszesz, więc pewnie to nie zadziała (chociaż warto sprawdzić). No ale te kluczyki nie należą do najtrwalszych, więc mógł się uszkodzić transponder + rozkodował się jednocześnie. Ale spróbuj, może stacyjka go wtedy zobaczy.

Może też te cewki od immo, chociaż - wtedy raczej stacyjka powinna go "zassać" tylko byś nie mógł uruchomić silnika, ale to tylko strzał, akurat to w moim byłym W210 działało całkiem dobrze.








Podobne tematy Zwiń