Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Nie działa "pompowanie" siedzeń.


34 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Devcrk


  • Postów: 580
  • Na forum od: 30 sie 2008
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 05 marca 2009 - 16:54

Witam

Mój :czujnik: wyposażony jest w... no właściwie co to jest ? Regulacja twardości fotela ? Odkąd kupiłem samochód ten "patent" nie działa.
Wygląda to następująco: przy zapięciu pasa bezpieczeństwa mam dodatkowy moduł, w którym jest "suwak" z wyborem od A do (chyba) E i pokrętło w skali 1-5 (chyba)
Zapewne fotele są pompowane tą samą pompką co centralny zamek. Zamek działa ok, pompka chodzi, wyraźnie słychać, natomiast przy przesuwaniu przełączników jest 0 reakcji, nie słychać, żeby pompka pracowała - martwa cisza.


Bardzo proszę o informacje co po kolei sprawdzić, żeby przywrócić temu wynalazkowi sprawność.

Z góry dziękuję za wszelkie porady/



#2 Offline   tadziora


  • Postów: 125
  • Na forum od: 28 lut 2007
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 marca 2009 - 17:02

Sprawdz sobie połaczenia miedzy pompką zasobnikiem a fotelem szary przewód ;-) Jak tam jest ok szukaj sobie nowej pompki ;-) Zasobnik jest po przeciwnej stronie pompki takie czarne cuś ;-)

Regulacja jest taka że w oparciu sa poduszki które sie pompuja inaczej ortopedyczny fotel ;-)




Pzdr

#3 Offline   Devcrk


  • Postów: 580
  • Na forum od: 30 sie 2008
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 05 marca 2009 - 17:04

To od pompowania nie jest ta sama pompka ? Da się ją jakoś podpiąć "na krótko" żeby sprawdzić czy jest sprawna, czy to wina połączeń ?

#4 Offline   tadziora


  • Postów: 125
  • Na forum od: 28 lut 2007
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 marca 2009 - 17:23

Pompka jest jedna tylko że do centralnego robi podciśnienie a do fotela robi nadciśnienie ;-)

Sprawdz najpierw połaczenia w 90% to jest to ;-)



Pzdr

#5 Offline   Devcrk


  • Postów: 580
  • Na forum od: 30 sie 2008
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 07 marca 2009 - 16:45

Hmm, chyba nici z pompowania. Zajrzałem dzisiaj pod siedzenie i to co zobaczyłem:

Dołączona grafikaDołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

#6 Offline   pfilipiuk


  • Postów: 107
  • Na forum od: 20 kwi 2009
  • Miejscowość: Legionowo

Napisano 27 kwietnia 2009 - 14:37

Witam.
załozyłem sobie fotel z możliwościa pompowania, pytanie gdZie mam pociągnąć przewód do niego i gdzie podłączyć aby działało.

#7 Offline   Czaro


  • Postów: 729
  • Na forum od: 25 kwi 2008
  • Miejscowość: Starogard Gdański
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 kwietnia 2009 - 14:58

Czesc
pfilipiuk - jeśli wcześniej nie miałeś pompowanego fotela, to musisz wymienić pompke tą co jest od centralnego zamka na dwufunkcyjną - będzie ona pompowała fotel po włączeniu stacyjki. I tak: plus po stacyjce do pompki na trzeci styk, którego w poprzedniej pompce nie było, przewód ciśnieniowy od pompki poprzez trójnik do akumulatora (zbiornika) ciśnienia oraz do rozdzielacza (regulatora) przy gnieździe pasa bezpieczeńtwa. To tak w skrócie. I powinno działać.

Devcrk - ktoś zaślepił drugi króciec w pompce, pewnie dlatego bo była jakaś nieszczelność i pompowała bez przerwy, albo bardzo długo. Wykręć zaślepkę (śrubke) i po przekręcenia kluczyka w poz. I powinna pompować. Sprawdź to...

powodzonka

#8 Offline   tRawski


  • Postów: 854
  • Na forum od: 08 gru 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 280TE 1993 -->swap 320TE
  • Trzeci Mercedes:W124 300TE 1992 4MATIC

Napisano 21 lutego 2011 - 23:09

Panowie,a czy taka pompka z w210 podejdzie do w124?

#9 Offline   tRawski


  • Postów: 854
  • Na forum od: 08 gru 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 280TE 1993 -->swap 320TE
  • Trzeci Mercedes:W124 300TE 1992 4MATIC

Napisano 19 sierpnia 2011 - 09:45

Czaro a czy ten rozdzielacz do którego dochodzą kabelki (na pierwszym zdjeciu Devcrk'a, przed zasobnikiem powietrza) też jest potrzebny? Bo pompke już kupiłem. Ten zasobnik też już mam nagrany tylko nie wiem cy wziąć też to ustrojstwo z kabelkami. I gdzie je podłączyć?

#10 Offline   starykot


  • Postów: 413
  • Na forum od: 08 wrz 2010
  • Miejscowość: Rzeszów
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 sierpnia 2011 - 19:51

Ja doszedłem do wniosku że szkoda szukać pompki na dwa wyjścia bo ciężko ją znaleźć i pewnie droższa od standardowej, lepiej będzie dokupić drugą z jednym wyjściem i pod nią podpiąć całe to ustrojstwo.








Podobne tematy Zwiń