Nie każdy klub wymaga zoltych blach aby uzyskac czlonkostwo. A z drugiej strony lista klubów które są honorowane przez pzu i maja znizki na oc jest bardzo krótka.
Moje TU zrobiło babola i dostałem polisę na okrągły rok za cale 67zł
Tdejv- apropo Twojego pytania- kazdy klub chętnie Cię przyjmie, bo wplacisz im składkę. Ale znizki na oc sa tylko dla zabytkow, a nie dla kazdego czlonka klubu
6
86 odpowiedzi w tym temacie
#41
Napisano 30 lipca 2016 - 20:55
#43
Napisano 23 listopada 2016 - 11:30
Czy ktoś z szanownych kolegów posiada białą kartę na mercedesa w201 a co za tym idzie żółte tablice?
#44
Napisano 02 stycznia 2017 - 15:00
Ja w marcu 2016 płaciłem OC 333zł ze zniżką na pojazd zabytkowy w PZU. Nie wiem, jak to będzie w tym roku bo OC mocno poszybowało w górę. Także sądze, że opłaca się być w Automobilklubie i mieć żółte blachy.
#45
Napisano 02 stycznia 2017 - 15:40
Mi policzyli 387zł w PZU w grudniu ale kupie dopiero w kwietniu. Ciekawe ile strace. W201 2.0 zabytek.
#46
Napisano 02 stycznia 2017 - 21:20
Zniżka w PZU obowiązuje członków Automobilklubów, dla pojazdów zabytkowych,ale wierzcie mi, że nie robią problemów dla aut 25-ioletnich zarejestrowanych na białych.
#47
Napisano 07 stycznia 2017 - 09:52
Jestem świeżo po rejestracji W126 300SD 1984 na zabytek i parę perypetii oczywiście było.
W teorii auto, które ma :
-więcej niż 30 lat,
- jest w stanie oryginalnym,
- jest już nie produkowane,
jest traktowane przez urząd celny jako kolekcjonerskie i jest zwolnione z akcyzy. Jeżeli jest zwolnione z akcyzy to UC się nim nie zajmuje, w związku z tym nie dadzą zaświadczenia, że jest zwolniony z akcyzy. Trzeba napisać sobie oświadczenie :
Oświadczam, że samochód Mercedes Benz W126 300SD 1984r o numerze nadwozia będący moją własnością jest samochodem kolekcjonerskim zgodnie z rozporządzeniem wykonawczym Komisji Europejskiej 2658/87 z 1 stycznia 2014 r. stanowiącym o pojazdach kolekcjonerskich kod nomenklatury 9705:
Pozycja 9705 obejmuje kolekcjonerskie pojazdy silnikowe o znaczeniu historycznym lub etnograficznym:
- w oryginalnym stanie, bez istotnych zmian podwozia, karoserii, układu kierowniczego, hamulcowego, systemu napędowego lub zawieszenia i silnika. Dopuszczalna jest naprawa i konserwacja. Uszkodzone lub zużyte części, akcesoria i podzespoły mogą zostać zastąpione, pod warunkiem że pojazd jest zachowany i utrzymany w odpowiednim stanie historycznym. Pojazdy zmodernizowane lub zmodyfikowane są wykluczone
WW auto jest w oryginalnym stanie co potwierdza opinia rzeczoznawcy i wpis do rejestru zabytków.
- co najmniej 30-letnie,
WW auto ma 32 lata, rok produkcji 1984.
- modelu lub typu, który nie jest już produkowany.
WW auto model nie jest produkowane od 1993roku.
Jako , że auto zalicza się do kolekcjonerskich nie podlega podatkowi akcyzowemu.
Mało tego urzędy celne nie zajmują się przedmiotami, które nie podlegają podatkowi akcyzowemu i w związku z tym nie wydają żadnych zaświadczeń na temat ww przedmiotów.
Oczywiście pierwsza rzecz w wydziale komunikacji to pytanie o akcyzę. Gdyby nie to, że byłem dość dobrze poinformowany ro wywalili by mnie na zbity pysk po minucie. Musiałem iść do kierownika i po pół godzinie walki i telefonie do UC przyznali mi rację i zarejestrowali auto.
Sprawa ubezpieczenie. W kwietniu 2016 płaciłem za SL500 200pln za OC + NW na rok. Nie byłem w żadnym automobilklubie.
Za W126 wyliczyli mi 1390pln !!!!! Broker zasygnalizował, że z automobilklubem zapłacę 30% tego.
Oczywiście kolejny problem. Żeby zarejestrować się w Poznańskim oddziale to procedura jakbym się zapisywał do CIA. Poszukałem na necie i zapisałem się do Cieszyńskiego Automobilklubu, koszt 80pln i wszystko załatwiasz jednym mailem.
OC+NW na rok wyszło 379pln w PZU.
Podobno wraz z nową akcyzą wejdzie przepis, że auta uznane jako zabytkowe przez konserwatora zabytków będą zwolnione z akcyzy automatycznie. Taką informację mam od celnika zajmującego się akcyzami w Pile.
W teorii auto, które ma :
-więcej niż 30 lat,
- jest w stanie oryginalnym,
- jest już nie produkowane,
jest traktowane przez urząd celny jako kolekcjonerskie i jest zwolnione z akcyzy. Jeżeli jest zwolnione z akcyzy to UC się nim nie zajmuje, w związku z tym nie dadzą zaświadczenia, że jest zwolniony z akcyzy. Trzeba napisać sobie oświadczenie :
Oświadczam, że samochód Mercedes Benz W126 300SD 1984r o numerze nadwozia będący moją własnością jest samochodem kolekcjonerskim zgodnie z rozporządzeniem wykonawczym Komisji Europejskiej 2658/87 z 1 stycznia 2014 r. stanowiącym o pojazdach kolekcjonerskich kod nomenklatury 9705:
Pozycja 9705 obejmuje kolekcjonerskie pojazdy silnikowe o znaczeniu historycznym lub etnograficznym:
- w oryginalnym stanie, bez istotnych zmian podwozia, karoserii, układu kierowniczego, hamulcowego, systemu napędowego lub zawieszenia i silnika. Dopuszczalna jest naprawa i konserwacja. Uszkodzone lub zużyte części, akcesoria i podzespoły mogą zostać zastąpione, pod warunkiem że pojazd jest zachowany i utrzymany w odpowiednim stanie historycznym. Pojazdy zmodernizowane lub zmodyfikowane są wykluczone
WW auto jest w oryginalnym stanie co potwierdza opinia rzeczoznawcy i wpis do rejestru zabytków.
- co najmniej 30-letnie,
WW auto ma 32 lata, rok produkcji 1984.
- modelu lub typu, który nie jest już produkowany.
WW auto model nie jest produkowane od 1993roku.
Jako , że auto zalicza się do kolekcjonerskich nie podlega podatkowi akcyzowemu.
Mało tego urzędy celne nie zajmują się przedmiotami, które nie podlegają podatkowi akcyzowemu i w związku z tym nie wydają żadnych zaświadczeń na temat ww przedmiotów.
Oczywiście pierwsza rzecz w wydziale komunikacji to pytanie o akcyzę. Gdyby nie to, że byłem dość dobrze poinformowany ro wywalili by mnie na zbity pysk po minucie. Musiałem iść do kierownika i po pół godzinie walki i telefonie do UC przyznali mi rację i zarejestrowali auto.
Sprawa ubezpieczenie. W kwietniu 2016 płaciłem za SL500 200pln za OC + NW na rok. Nie byłem w żadnym automobilklubie.
Za W126 wyliczyli mi 1390pln !!!!! Broker zasygnalizował, że z automobilklubem zapłacę 30% tego.
Oczywiście kolejny problem. Żeby zarejestrować się w Poznańskim oddziale to procedura jakbym się zapisywał do CIA. Poszukałem na necie i zapisałem się do Cieszyńskiego Automobilklubu, koszt 80pln i wszystko załatwiasz jednym mailem.
OC+NW na rok wyszło 379pln w PZU.
Podobno wraz z nową akcyzą wejdzie przepis, że auta uznane jako zabytkowe przez konserwatora zabytków będą zwolnione z akcyzy automatycznie. Taką informację mam od celnika zajmującego się akcyzami w Pile.
#48
Napisano 07 stycznia 2017 - 13:01
Na zabytek pzu daje 70% bez klubu
#49
Napisano 07 stycznia 2017 - 13:07
No to mi nie dali.
Pierwsze pytanie to numer legitymacji.
Pierwsze pytanie to numer legitymacji.
#50
Napisano 07 stycznia 2017 - 13:09
Zmień agenta PZU. Mają slabe info bo rzadko robią ubezpiecznia na zolte. Moj tez nie wiedzial ale sprawdzil w sustemie bez prolemu.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Odtwarzacz MP3 na Androida do samochodu |
Car Audio, Multimedia, Nawigacje | Damian85 |
|
||
W124 układ wydechowy_Tłumiki dobrej jakości |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Marcin78Lubuskie |
|
||
Problem z odpaleniem samochodu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | IgorW201 |
|
||
[w124] problem z otwarciem samochodu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | andy2002 |
|
||
Zagubiony jedyny kluczyk immo, nie uruchomię samochodu. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | grafplast |
|